Fandom

Encyklopedia Bionicle

Ancient

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja6 Udostępnij
"Każdy rywalizował o usługi Ancienta, a on odpłacał swoim pracodawcom śmierciom ich wrogów. Nie miał sumienia, ani też żadnych obiekcji do zmienienia strony w danej chwili, jeżeli tylko otrzymał lepszą ofertę."
The Shadowed One, Mroczni Łowcy

Ancient
Dark Hunter Ancient.png
Zakon Mata Nui
Moce Dezorientujący Rhotuka, ochrona psychiczna
Narzędzia Buty z lewitującymi Kanoka, szybkostrzelny Miotacz Rhotuka
Status Martwy

"Ancient" (pol. "Starożytny") był inspiracją do stworzenia Mrocznych Łowców oraz najbardziej zaufanym agentem The Shadowed One. Poza tym był jedynym Mrocznym Łowcą starszym od lidera organizacji. Należał także do Zakonu Mata Nui i szpiegował dla niego Mrocznych Łowców.

Biografia

Pochodzący z rodzimej wyspy The Shadowed One, Ancient zbuntował się przeciwko surowym zasadom swojej ojczyzny i rozpoczął zupełnie nowe życie. Zaczął prowadzić własny interes polegający na wynajmie swojej osoby do zadań, których inni nie byliby w stanie wykonać. W ten sposób zmienił swoją wyspę w miejsce ogarnięte korupcją, rządzone przez watażków. Lojalność Ancienta można było jedynie wykupić, nie zdobyć. Ogromną radość sprawiało mu częste zmienianie stron - w zależności od tego, kto zapłaci mu więcej.

Pod koniec wojny domowej trwającej w ich ojczyźnie, Ancient i The Shadowed One spotkali się i wpadli na pomysł założenia Mrocznych Łowców. Podróżując razem, dwójka natrafiła na wyspę Odinę, która wkrótce stała się główną bazą nowo powstałej organizacji. Niedługo po tym Zakon Mata Nui wykupił Ancienta, któremu nakazał szpiegować Mrocznych Łowców.

Kiedy Toa Psioniki, Varian, została pojmana przez Mrocznych Łowców, Ancient zabrał ją z celi i zaprowadził przed oblicze The Shadowed One. Ten brutalnie zmusił ją do wyboru między towarzyszem ze swojej drużyny, Norikiem, a jej nowym sprzymierzeńcem, który również podawał się za Toa (tak naprawdę był to Triglax pod postacią Toa). Varian wybrała Norika, którego Ancient usunął z siedziby Mrocznych Łowców i przetransportował na Północny Kontynent.

7000 lat temu Ancient przyparł do muru Hakanna i Vezoka po tym, jak ci dwaj wykradli Kamień Makoki z Fortecy Toa obleganej przez Frostelusy. Mroczny Łowca postanowił zwerbować ich i w ten sposób dwójka Skakdi znalazła się w szeregach organizacji.

Po wybuchu Wielkiego Kataklizmu Ancient przez jakiś czas współpracował z Voporakiem. Razem starali się odnaleźć Kanohi Vahi. Dowiedziawszy się, że Maska Czasu znajdowała się w Metru Nui, Ancient powrócił na Odinę. Poza tym stwierdził, że najazd na miasto w celu zdobycia wspomnianej Kanohi prawdopodobnie zakończyłby się klęską Mrocznych Łowców.

Po powrocie na Odinę, Ancient stanął na plaży, wyczekując powrotu Lariski, podczas gdy twierdza Mrocznych Łowców była odbudowywana. Patrząc w na morze, otrzymał dość konkretną, lecz ukrytą wiadomość w postaci specyficznej formacji latających Rahi. W ten sposób Zakon Mata Nui przekazał mu, aby spróbował przekonać The Shadowed One do pomocy Zakonowi. W razie gdyby mu się nie udało, Ancient miał zabić przywódcę Łowców. Jednak TSO zgodził się podjąć współpracę z Zakonem i wkrótce wyrusz razem z dużo flotą, aby zniszczyć Xię, która zaopatrywała w broń Bractwo Makuta - wspólnego wroga Mrocznych Łowców i Zakonu Mata Nui. Ancientowi powierzono też doglądanie rozwoju spraw na Xii i meldowanie o nich Zakonowi.

Kiedy Mroczni Łowcy zajęli wyspę, Ancienta wysłano, aby przedyskutował z TSO obronę Xii. Kiedy Łowca znalazł swojego dawnego kompana, zauważył, że leżą przy nim zwłoki Vortixx. TSO powiedział mu o fiolkach z wirusami Makuty Kojola, które zabity mieszkaniec wyspy starał się przed nim ukryć, a także o tym, jak je zamierza wykorzystać. Po tym zabił Ancienta swoimi promieniami dezintegrującymi, aby utrzymać te informacje w tajemnicy.

Cechy i umiejętności

Ancient dbał jedynie o swoje zarobki i był całkowicie lojalny jedynie temu, który mu więcej za to zapłacił. Był zaangażowany w działania Zakonu Mata Nui jedynie z chęci zysku, nie zaś z powodu moralnych poglądów, czy własnych przekonań.

Mroczny Łowca ten był bardzo wytrzymały, podobnie jego pancerz także dobrze chronił przed ciosami i atakami fizycznymi. Jak wszyscy członkowie Zakonu Mata Nui, miał umysł zabezpieczony przed atakami mentalnymi. Jego Rhotuka potrafił całkowicie pozbawić cel koordynacji fizycznej.

Broń i narzędzia

Ancient nosił buty zaopatrzone w Kanoka lewitacji, co pozwalało mu się unieść nad ziemię, kiedy tylko tupnął. Jego Miotacz Rhotuka był lekko zmodyfikowany, co pozwalało mu tworzyć więcej Rhotuka w krótszym czasie.

Ciekawostki

  • Ancient został stworzony przez Connora Harveya na LEGO Magazine Dark Hunter Building Contest i wprowadzony do kanonu BIONICLE przez Grega Farshteya.
  • Ancient był jednym z nielicznych, którzy znali prawdziwe imię The Shadowed One. Ponieważ jednak został zabity, imię przywódcy Mrocznych Łowców nigdy nie zostało wyjawione.

Pojawienia

Książki Online

Powieści

Przewodniki

Historie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki