Fandom

Encyklopedia Bionicle

Antidermis

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Antidermis
AntiContain.png
Miejsce Wszędzie, głównie Voya Nui
Status Zniszczone

Antidermis to substancja, której Piraka używali do zniewalania Matoran i Toa. Do zainfekowania wykorzystywali wypełnione nim sfery Zamor. Zaktan jest jedynym, który mógł zbliżyć się do zbiornika, nie mówiąc już o napełnianiu. Każda osoba która podejdzie za blisko, poczuje się słabo i będzie zdezorientowana. Pierwszą ofiarą Antidermis był Matoran Dezalk.

Historia

Kiedy Makuta został przygnieciony przez bramę w Mangai, zaczął istnieć jako energia. Telepatycznie wpływając na Piraka, którzy plądrowali jego kryjówkę, stał się wirusem Antidermis, który oni zebrali i napełnili nimi swoje sfery Zamor. Tylko Zaktan jest świadomy natury wirusa. Zarażeni Matoranie są pod wpływem takiej samej siły, co skażone Kanohi. Osoby trafione wirusem reagują różnie: Brutaka stał się silniejszy i bardziej zachłanny. Ogólne działanie Antidermis porównuje się z działaniem kokainy - na jednych działa psychotropowo, na innych - wzmacniająco.

Gdy Axonn i Brutaka walczyli, Brutaka spojrzał w stronę zbiornika z nadzieją, że wzmocni go, ale Axonn domyślił się, co Brutaka chce zrobić i rzucił toporem w zbiornik. Szklana wieża rozprysła się, a wirus został zniszczony, Axonn starał sie zapomnieć upiorny krzyk rozpaczy i wmawiał sobie, że to Brutaka krzyczał, lecz nie sposób było się oprzeć wrażeniu, że to krzyk wirusa...
Comic Brutaka and Axonn with Antidermis Vat-1-.png

Axonn chcący zniszczyć zbiornik Antidermis przed Brutaką

Uwagi

  • Antidermis nie jest wydobywane. Występuje w powietrzu, ale w tak małych ilościach, że nie stanowi zagrożenia. Piraka mieli w swojej Twierdzy zbiornik, na którym Antidermis osiadło i skrystalizowało się (wewnątrz było płynne). W tej formie, można nim napełniać sfery Zamor
  • Kuracją po Antidermis jest zanurzenie w protodermis energetycznym - przypomina to leczenie ran po zasadzie (ługu) poprzez skropienie rany roztworem o odczynie kwaśnym. Antidermis w kontakcie z protodermis ulega zobojętnieniu ("+" dodać "-" daje 0). Poza tym, elektryczność w ciałach Inika uodparnia ich na wirusa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki