FANDOM

Antidermis
AntiContain
Miejsce Wszędzie, głównie Voya Nui
Status Zniszczone

Antidermis to substancja, której Piraka używali do zniewalania Matoran i Toa. Do zainfekowania wykorzystywali wypełnione nim sfery Zamor. Zaktan jest jedynym, który mógł zbliżyć się do zbiornika, nie mówiąc już o napełnianiu. Każda osoba która podejdzie za blisko, poczuje się słabo i będzie zdezorientowana. Pierwszą ofiarą Antidermis był Matoran Dezalk.

Historia

Kiedy Makuta został przygnieciony przez bramę w Mangai, zaczął istnieć jako energia. Telepatycznie wpływając na Piraka, którzy plądrowali jego kryjówkę, stał się wirusem Antidermis, który oni zebrali i napełnili nimi swoje sfery Zamor. Tylko Zaktan jest świadomy natury wirusa. Zarażeni Matoranie są pod wpływem takiej samej siły, co skażone Kanohi. Osoby trafione wirusem reagują różnie: Brutaka stał się silniejszy i bardziej zachłanny. Ogólne działanie Antidermis porównuje się z działaniem kokainy - na jednych działa psychotropowo, na innych - wzmacniająco.

Gdy Axonn i Brutaka walczyli, Brutaka spojrzał w stronę zbiornika z nadzieją, że wzmocni go, ale Axonn domyślił się, co Brutaka chce zrobić i rzucił toporem w zbiornik. Szklana wieża rozprysła się, a wirus został zniszczony, Axonn starał sie zapomnieć upiorny krzyk rozpaczy i wmawiał sobie, że to Brutaka krzyczał, lecz nie sposób było się oprzeć wrażeniu, że to krzyk wirusa...
Comic Brutaka and Axonn with Antidermis Vat-1-

Axonn chcący zniszczyć zbiornik Antidermis przed Brutaką

Uwagi

  • Antidermis nie jest wydobywane. Występuje w powietrzu, ale w tak małych ilościach, że nie stanowi zagrożenia. Piraka mieli w swojej Twierdzy zbiornik, na którym Antidermis osiadło i skrystalizowało się (wewnątrz było płynne). W tej formie, można nim napełniać sfery Zamor
  • Kuracją po Antidermis jest zanurzenie w protodermis energetycznym - przypomina to leczenie ran po zasadzie (ługu) poprzez skropienie rany roztworem o odczynie kwaśnym. Antidermis w kontakcie z protodermis ulega zobojętnieniu ("+" dodać "-" daje 0). Poza tym, elektryczność w ciałach Inika uodparnia ich na wirusa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki