FANDOM

Archiwa
Animation Ruined Onu-Metru Archives
Miejsce
Status Zniszczone
Położenie Metru Nui

Archiwa to potężna biblioteka-muzeum. Wchodziło się do niej na powierzchni, ale znacząca część znajdowała się pod ziemią. Do tego budynku bardzo trudno było się włamać. Na straży drzwi stały specjalne zabezpieczenia, skonstruowane przez Nuparu. Każdego dnia jeden ze strażników – Damek – zmieniał ustawienia i Archiwa zostawały zamknięte dla intruzów. Archiwa dzieliły się na sekcje. Najciekawsze to: Sekcja Artefaktów, gdzie mieściły się skarby Metru Nui, Sekcja Postaci, gdzie byli wymienieni wszyscy Matoranie (niezarejestrowanie uznawane było za przestępstwo) oraz Sekcja Rahi. Stało tam mnóstwo tub, w których były umieszczone Rahi. Tuby te działały jako spowalniacze – sprawiają, że Rahi żyje bardzo długo, nie zmieniając się. Jednak wielu Matoran zginęło, gdy któraś z tub popsuła się, a Rahi uciekł. Archiwiści niezbyt chętnie o tym rozmawiają.Vahki wprawdzie pomagały je łapać, ale po wypuszczeniu Rahi wielu uznają jako przestępcę, szczególnie któregoś z nielubianych górników. Gdy nastąpił Wielki Kataklizm, trzęsienie ziemi spowodowało zniszczenie tub z Rahi, które uciekły. Gdy Zakon Mata Nui użył Włócznii Artakhi, Archiwa zostały w pełni naprawione. Po pokonaniu Teridaksa przez Mata Nui i upadku Wszechświata Matoran, Archiwa zostały dotkliwie uszkodzone, przez co więcej Rahi uciekło z tub. Matoranie ewakuowali się z Archiwów i postarali się przenieść jak najwięcej pozostałych eksponatów na Spherus Magna.

Trivia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki