FANDOM

Artakha (Wyspa)

Kategoria Lokacji: Wyspa

Arthaka.png
Informacja o Lokacji
Rezydenci Artakhna, Matoranie, Kryształowe Węże
Populacja Nieznana
Pozycja Na Zachód od Północnego Kontynentu
Wymowa Ar-ta-ka

Artakha była wyspą znajdującą się we Wszechświecie Matoran.

Historia

Artakha została stworzona przez Wielkie Istoty podczas tworzenia Wszechświata Matoran jako jedna z pierwszych wysp. Artakha wybrał te tereny i nazwał je swoim imieniem. Stworzył z wyspy schronienie dla ciężko pracujących Matoran oraz zadbał, by żadne zło się na nią nie dostało.

Gdy Wszechświat został skończony, mieszkańcy wyspy zaczęli tworzyć różnego rodzaju artefakty i przedmioty o różnych mocach. Właśnie tu swój żywot rozpoczęła Helryx, pierwsza Toa stworzona z materiałów dostarczonych przez Wielkie Istoty. Wyspa była chroniona przed zagrożeniami przez latające i pływające Rahi stworzone przez Makutę Kojola, który po zdradzie Bractwa najechał wyspę.

Armia Kojola złożona z Visoraków, Rahkshi i Exo-Toa przybyła przez ocean. Pierwsza fala Visoraków została zniszczona przez dwa Kryształowe Węże, a Rahkshi zostały pokonane przez urządzenia stworzone przez samego Artakhę. Pomimo tego Kojol na czele Exo-Toa zdołał wkroczyć do twierdzy i zabrać Maskę Światła.

Po najeździe Kojola Artakha zwrócił się do Zakonu Mata Nui, by usunęli wszelkie poszlaki wskazujace na istnienie jego królestwa. Organizacja wybrała Tobduka, by zamordował każdą istotę, która wiedziała, gdzie znajduje się wyspa (wliczając członków Zakonu i samego Kojola) i zniszczył wszystkie mapy wskazujące drogę na nią. W tym samym czasie mieszkańcy Artakhi zniszczyli pobliską wyspę, która była połączona z Artakhą mostem.

Podczas Wielkiego Kataklizmu część Artakhi uległa zniszczeniu, wliczając twierdzę. Dzięki pracowitości mieszkańców wyspy odbudowano zniszczone lokacje.

Toa Nuva zostali zaproszeni na Artakhę, skąd pochodzili, podczas swojej misji przygotowania świata na przebudzenie Mata Nui. Zostali tam teleportowani z Daxii przez Matoranina wysłanego przez Artakhę. Po przybyciu na wyspę Toa zostali przywitani widokiem tropikalnej wyspy i radosnych Matoran. Krótko po tym krajobraz zmienił się nie do poznania, rozpoczęły się burze a rośliny uschły i zginęły. Gdy weszli do fortecy, Artakha poprosił, by opowiedzieli mu o swoich najnowszych dokonaniach. Gdy skończyli, sprezentował im Adaptacyjne Zbroje i teleportował na Karda Nui. Na pożegnanie oznajmił Toa, że nadszedł czas, by wypełnili swoje przeznaczenie.

Gdy Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem Matoran, wysłał Rahkshi na Artakhę by pokonały jej władcę. Toa Nuva Lewa pojawił się na wyspie, by asystować Artakhce w walce z Makuta, lecz zobaczył tylko, jak Matoranie są pokonywani przez siły zła. Toa chciał ratować Artakhę, lecz ten zabronił mu i wysłał go na wyspę Tren Kroma, by poszukał wsparcia w walce przeciwko Teridaxowi. Później Artakha opuścił swoją wyspę by zatrzymać bitwę o Procesor Rdzenia.

W wyniku bitwy o Bara Magna Matoranie z wyspy ewakuowali się na Spherus Magna.

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

W Alternatywnym Wszechświecie w którym znalazł się Takanuva, Artkaha znajdował się tam, gdzie wykuta została Kanohi Vahi. Władca wyspy przechowywał Wielkie Dyski do eksperymentów. Jaller, Bomonga i Kualus zostali wysłani do Artakhi, by skonfiskować mu maskę i przekazać ją Imperium Toa.

200px-Artakha Hau Statue.gif

Statua Hau

200px-Atlas0002.gif

Widok na miasto

Krajobraz

Artakha jest wyspą o zaawansowaną technologicznie i pełna jest nowoczesnych miast. Wiele miast, na przykład Metru Nui, było budowanych w stylu rodem z Artakhi. W centrum wyspy stoi wielka rzeźba przedstawiająca Kanohi Hau. Reszta krajobrazu ciągle zmienia się na życzenie Artakhi, który lubi używać różnorakich urzadzeń na wyspie.

Jedynym zwartym obiektem na wyspie jest twierdza, w której mieszka Artakha. Sama forteca może zmieniać kształt według kaprysu władcy.

Mieszkańcy

Znane Wynalazki

Poniższe obiekty zostały stworzone przez Artakhę i mieszkańców wyspy:

Występy

  • BIONICLE Atlas - po raz pierwszy zidentyfikowana jako Artakha.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki