Fandom

Encyklopedia Bionicle

Av-Matoranie

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Av-Matoranie
Av-Matoran.png
Typ Matoran
Element Światło
Preferowane regiony Ojczyzna Av-Matoran, Karda Nui
Transformują się w Toa Światła lub Bohroki

Av-Matoranie to Matoranie Światła.

Cechy i umiejętności

Av-Matoranie posiadają ograniczoną moc Światła, do której pełny dostęp uzyskują po transformacji w Toa.

Dawniej wszyscy mieszkali w miejscu zwanym Centrum Wszechświata, kiedy jednak przestało być chronione, niektórzy zostali pozbawieni pamięci i wysłani do różnych zakątków wszechświata. Ci, którzy go nie opuścili, zostali zamienieni w Matoran Cienia lub musieli walczyć o życie podczas ataku Makuta.

W odróżnieniu od zwykłych Matoran Av-Matoranie mogą być obu płci. Ich podstawowym kolorem jest biały i złoty, jednak używając swych ograniczonych mocy Światła mogą zmieniać to, jak inni postrzegają ich barwy. Nie ogranicza się to tylko do ciała, Kanohi również zmieniają barwę. Av-Matoranie są więksi i silniejsi od innych Matoran.

Sześćdziesiąt tysięcy lat temu, podczas Poślizgu Czasu, kilku Av-Matoran zostało zabranych z Karda Nui i wysłanych na inne wyspy, zamaskowani jak inni Matoranie dzięki swym mocom. Takua został osadzony w Metru Nui. Każdy z przeniesionych Matoran został poddany wymazaniu pamięci.

Av-Matoranie mają duży wpływ na kondycję wszechświata i prawdopodobnie są odpowiedzialni za skonstruowanie niektórych Kanistrów Toa. Mówi się, że gdy coś stanie się Matoranowi Światła, coś złego przytrafi się Mata Nui.

Po pewnym czasie, Av-Matoranin może zmienić się w Bohroka, jeśli takie jest jego Przeznaczenie.

Znani Av-Matoranie

  • Gavla - pierwsza osoba zmieniona w Matoranina Cienia, była liderką mrocznych Matoran i partnerką Vampraha; została uleczona przez krzyk Klakka.
  • Kirop - lider Av-Matoran, został zmieniony w Matoranina Cienia i służył Chiroxowi; uleczony.
  • Photok - odważny Av-Matoranin; pomagał Pohatu podczas misji Toa Nuva w Karda Nui.
  • Radiak - bohater wśród Av-Matoran, zmieniony potem w Matoranina Cienia, służył Antrozowi; uleczony.
  • Solek - znawca legend Toa; pomagał Kopace podczas misji Toa w Karda Nui.
  • Tanma - zastępca Kiropa jako lidera Av-Matoran; pomagał Toa Lewie.
  • Konstruktor Kanistrów Toa - po spotkaniu z Tren Kromem oszalał i trafił do krainy Karzahni.
  • Pozostali Av-Matoranie, którzy zostali zmienieni w Matoran Cienia; uleczeni.
  • Pozostali Av-Matoranie, którzy uniknęli zakażenia.

Przemienieni

  • Takua - wysłany na Metru Nui, brał udział w poszukiwaniach Siódmego Toa na Mata Nui; po transformacji w Toa Światła zmienił imię na Takanuva.
  • Wszyscy Av-Matoranie przemienieni w Bohroki.
    • Szóstka Av-Matoran, która przemieniła się w Bohrok-Kal.

Ciekawostki

  • Zanim poznano nazwę Matoran Światła, wśród fanów używano głównie nazw: Taka-Matoranie (niektórzy podejrzewali, że prefiksem Światła jest Taka-, podczas gdy jest to Av-) lub Lighttoranie (ang. Light - światło).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki