FANDOM

Maska Światła - Jest to pierwsza opowieść z serii Biological Chronicle, w której mieszkańcy fantastycznego świata walczą o jego ocalenie.

Bionicle 1 - Maska Światła.jpg

Film opowiada o wyprawie dwóch Matoran - Takuy i Jallera, którzy szukają legendarnego Toa Światła, by dać mu Kanohi Avohkii, Maskę Światła. W poszukiwaniach przeszkadza im władca Cieni - Makuta i istoty stworzone z jego esencji - Rahkshi: Turahk (Strach), Lerahk (Trucizna), Kurahk (Wrogość), Panrahk (Kruszenie w pył), Vorahk (Zabieranie Energii) i Guurahk (Zniszczenie przeszkód). Po wielu przygodach pod koniec filmu Jaller ginie, co skłania Takuę do założenia Avohkii co sprawia, że zmienia się on w Takanuvę, Toa Światła. Takanuva wyrusza do Mangai - siedziby Makuty, gdzie ten proponuje mu mecz Kohlii na prostych zasadach - jeśli wygra Takanuva, Makuta pozwoli mu próbować obudzić Mata-Nui, lecz jeśli wygra Makuta, Takanuva będzie mu musiał oddać swoją maskę. Ostatecznie obaj wpadają do jeziora Energetyzowanego Protodermis i zmieniają się w jedną istotę - Takutanuvę który ożywia Jallera i otwiera bramę, za którą jest Metru-Nui. Jednak ożywienie Jallera osłabia Takutanuvę, który zostaje zmiażdżony przez bramę. Zostaje on jednak ożywiony przy użyciu Maski Światła, która przetrwała śmierć Takutanuvy.

Wersja polska

Wystąpili:

W pozostałych rolach:

Bohaterowie

Toa Nuva

Pod koniec filmu Matoranin Takua zmienia się w Toa Światła, który nosi tytułową Maskę Avohkii. Jest nim Toa Takanuva - Światło.

Turaga

Pod koniec filmu:

Matoranie

Makuta

Inni

Zobacz też

Galeria

thumb|300px|right|Angielski trailer filmu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki