FANDOM

"Wyobraź sobie, tylko na chwilę, że w rzeczywistości stajesz się Toa!"
— Magazyn LEGO
BIONICLE: The Game
Bionicle The Game Cover.jpg
Gra Wideo
Dostępność Już wydana
Platforma PlayStation 2, GameCube, Xbox, PC, GBA
Sterowanie Klawiatura,Pad

Bionicle: The Game to trójwymiarowa gra przygodowa, zawierająca sporą ilość wartkiej akcji oraz elementy logiczne, nawiązująca do bestsellerowej serii Lego Bionicle. Użytkownik otrzymuje możliwość pokierowania poczynaniami jednego z siedmiu bohaterów, wojowników Toa, przed którym zostaje postawione zadanie zaprowadzenia porządku w fantastycznym świecie, nawiedzanym przez demoniczne siły niegodziwego Makuty.

Na gracza czeka przygoda, która poprowadzi go przez sześć odmiennych regionów/środowisk wyspy Mata Nui, w tym tropikalny górski raj i krainy wielkich jezior oraz potężnych wulkanów, do ostatecznego pokonania Makuty. Stawi czoło takim niebezpieczeństwom jak: spadające głazy, niezwykle silne tropikalne wiatry, rzeki rozgrzanej lawy, oraz licznym poddanym Makuty, w tym rojowi Bohrok i Rahkshi. Uratuje mieszkańców Matoran, zjedzie na snowboardzie ze szczytu Ihu, będzie surfował po strumieniach lawy, przepłynie głębokie wody jeziora Naho i użyje Maski Szybkości w wyścigu po pustyni Pohatu. W przezwyciężeniu licznych przeciwności gracz posłuży się własnymi umiejętnościami (typu refleks czy umiejętność logicznego myślenia) oraz specjalnymi mocami Toa (moce te wzmacniają zbierane po drodze gadżety - „pick ups”). Skonstruuje też specjalne mechanizmy Bionicle, które pomogą mu w przygodzie.

Wrogowie

Wersje PS2, PC, Gamecube i XBox

Wersja GBA

Bossowie (Wersje PS2, XBox, Gamecube i PC)

Bossowie (Wersja GBA)

Ciekawostki

  • Gali zamiast rąk ma haki, a Onua jako Toa Nuva wciąż, oprócz Piłołyżw nadal ma pazury Toa Mata.
  • Takutanuva powstaje przez założenie Avohkii na twarz Teridaxa przez Takanuvę.
  • Po pokonaniu Panrahka zamiast Kraata pojawia się Krana.
  • Takua odnajduje Avohkii jeszcze długo przed pojawieniem się Bohrok-Kal.
  • Kane-Ra jest zielony i zamiast Kanohi Huna ma Hau.
  • Bohrok-Kal mają srebrne tarcze zwykłych Bohroków.
  • Takutanuva wygląda jak złoty Teridax z powiększoną kanohi Avohki.
  • Takua nie założył maski Avohkii. Gdy latała w powietrzu przed nim on zajrzał do niej i nałożyła mu się sama.
  • Bohroki mają założone oczy na odwrót.
  • Matoranie nie zostali przebudowani.
  • W pierwszych wersjach gry jest poziom Lewy Mata, ale w późniejszych już nie.
  • W pierwotnych projektach w poziomie Kopaki miały być elementy zjazdu na lodowych zwisach, jednak to również usunięto.
  • W niektórych zapowiedziach Tahu, który nad rzeką lawy aktywuje most wyglądający jak ręka trzymająca jeden brzeg. Tego równierz nie zobaczymy w grze.
  • Wskaźnik życia i energii ma kształt broni, która została wydana w 2004 roku, a gra została wydana rok wcześniej (2003). Również Takua ma berło zakończone taką częścią.
  • Takua ma Pakari identyczną do tej z filmu, natomiast Onua ma setową Pakari.
  • W ostatnim poziomie Takanuva może latać tak samo jak Lewa Nuva.
  • Wszyscy Toa (oprócz Gali Mata i Onuy) mają dłonie takie, jakie mieli setowi Pohatu, Tahu i Lewa Mata.
  • Berło Takanuvy jest jedyną rzeczą w grze, obok rysunków masek Kanohi, która jest identyczna do setowej wersji.
  • Avohkii, nawet gdy nie była na twarzy Takanuvy, miała "wypełnione" oczy.
  • W grze w ogóle nie występuje Pewku.
  • W grze, dokładnie w Po-Wahi, występuje kopalnia Po-Matoran, choć powszechnie wiadomo, że Po-Matoranie nie są górnikami.
  • W kopalni przemieszczamy się wagonem napędzanym na Energię Elementarną, choć na dłuższą metę to rozwiązanie byłoby bez sensu, gdyż nikt oprócz Toa nie mógłby nimi podróżować. Jednak oni raczej nie zajmują się górnictwem.
  • W grze w ogóle nie zobaczymy dwóch ważnych postaci: Jallera i Kopaki Nuva (Tego ostatniego tylko w filmiku transformacji Toa, i to przelotnie).
  • Takanuva też może tworzyć osłonę jak Tahu za pomocą Kanohi Hau.

Zobacz również

Więcej z Fandomu

Losowa wiki