Encyklopedia Bionicle

BIONICLE Heroes

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja41 Udostępnij
BIONICLE Heroes
Heroes.jpg
Gra Wideo
Dostępność Dostępna
Platforma Playstation 2, Xbox 360, GameCube, Wii, PC, Gameboy Advance, Nintendo DS, telefony komórkowe
Sterowanie Różne

Jak łatwo się domyśleć, użytkownicy kierują poczynaniami tych dobrych, czyli herosów Toa, a celem ich wysiłków jest pokonanie wszystkich członków gangu Piraka. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku LEGO Star Wars, tak i tu poziomy zbudowane są w taki sposób, aby przejść je w trybie „story mode”, a następnie odkrywać zlokalizowane na nich sekrety w trybie „free play”. Gra została wykonana przy użyciu ładnej grafiki 3D, przebieg akcji obserwujemy z kolei z perspektywy trzeciej osoby. Przez większą część rozgrywki walczymy z przeciwnikami oraz pokonujemy napotkane przeszkody terenowe. Kluczowym elementem są maski Toa. Każdy z Bionicle, jakim sterujemy, może wykorzystać kilka ich rodzajów. Wszystkie maski dają temu kto je aktualnie nosi unikalną moc, przykładowo jedna zwiększa zasięg skoków, a inna pozwala chodzić po wodzie. Rzecz jasna układ poziomów zmusza nas do używania odpowiednich masek w odpowiednim czasie i miejscu.

Ponieważ Bionicle Heroes została stworzona w konwencji „dużo satysfakcji, mało stresu”, bohater nie może zginąć. Gdy odniesie za dużo obrażeń po prostu traci jedną z masek, ale może ją następnie odnaleźć w dalszej części etapu. Wszyscy unicestwieni wrogowie postawiają po sobie pewne klocki Lego, które mogą posłużyć nie tylko do odblokowania sekretów ale i ulepszenia swojej postaci. Ponadto po ukończeniu określonego etapu gracz może przejść go ponownie ale tym razem postaciami Piraka.

W tej grze trzeba nie tylko pokonać Piraka, ale także zdobyć "Kule Zamor", które są na poziomie drugim każdej strefy, Rahkshi, które trzeba pokonać na poziomie pierwszym każdej strefy i zniszczyć dawnych wrogów.

Początek gry

Na początku gry pojawia się Voya Nui, gdzie pada deszcz i nagle pojawia się Kanister Toa, który płynie w kierunku Voya Nui. Gdy kanister ląduje na wyspie, przód się otwiera i z kanistra wychodzi Jaller, chociaż nie jest widoczny. Jaller spotyka Baltę i pyta go co się dzieje. Balta mówi mu, że wyspa jest terroryzowana przez Piraka...

Strefy

  • Wybrzeże Vezoka: Pierwsza strefa w grze, która może odblokować Vezoka. Poziomy to: Blef Piraka, Zatoka Przemytników, Zniszczony Wrak i Potop Vezoka.
  • Twierdza Avaka: strefa brązowego Piraka, która może odblokować Avaka. Poziomy to Zniszczone Lochy, Oczyszczalnia, Złowroga Wieża i Dynamo Avaka.
  • Góra Thoka: Strefa białego Piraka, może odblokować Thoka. Składa się z: Zatopione Niziny, Górska Ścieżka, Szczyty Zamieci i Grotto Thoka.
  • Wulkan Hakanna: Strefa czerwonego Piraka, może odblokować Hakanna. Poziomy to: Spalona Ziemia,Wulkaniczny Szlak , Ognista Kopalnia i Jama Hakanna.
  • Pustynia Reidaka: Strefa czarnego Piraka, która może odblokować Reidaka. Poziomy to:Posterunek na Pustyni, Ponura Rafineria, Starożytna Cytadela i Bastion Reidaka.
  • Dżungla Zaktana: Strefa zielonego Piraka, która może odblokować Zaktana. Składa się z: Wycinka, Starożytny Las, Zapomniana Kaplica i Komnata Zaktana.
  • Przebudzenie Vezona: Ostateczna "strefa" w grze, może odblokować Vezona i zwykle(ale nie zawsze) stanowi 100% ukończonej gry.
  • Trzy tajne komnaty na Plaży Piraka. Aby się do nich dostać należy je kupić w Enklawie Matoran.

Broń

W tej grze Toa Inika posiadają bronie, dzięki którym można niszczyć wrogów i przeszkody. Najpierw każdy z drużyny dzierży broń Toa Mata (wyjątkiem jest Hewkii), za dużo punktów uzyskanych w grze może posiadać bronie Toa Metru i ostatecznie bronie Toa Inika.

Rozbijacze Kamieni: Broń Hewkii'ego. To potężna broń, a jego główną funkcją jest odpalanie rakiet w wyznaczony cel (działa to mniej więcej jak bazooka).

  • Po-Koro (broń wymyślona na potrzeby gry, wzorowana na dłoni Pohatu Mata)
  • Protomłoty (w grze Proto Hak)

Wyrzutnia kul: Broń Nuparu. Potężna broń i pełni funkcje wyrzucania z wyrzutni energetycznych kul, które po paru sekundach eksplodują.

Wodne Wstrząsy: Bronie Hahli. Raczej słaba broń, ale jej pociski wodne są szybkie. Te pociski ujawniają się po wystrzeleniu jako wodny promień.

Lodomiecz: Broń Matoro. To potężne i powolne narzędzie, jej funkcje są podobne do snajperki, mało przydatne w walce w zwarciu.

Ogniomiotacze: Broń Jallera. Są podobne do mieczy, są bardzo szybkie, ich funkcje są podobne do karabinu maszynowego.

Powietrzne Działka: Bronie Kongu. Potężne, strzelające na krótkie dystanse. Dobra broń, jej funkcje są podobne do Shotguna (szczególnie Aeroostrza).

Jaller177.jpg

Toa Inika w grze

Bronie Piraka (można nimi chodzić w ich strefie np.: Avakiem w Twierdzy Avaka). Wyjątek to Vezon. Można nim chodzić we wszystkich strefach.
  • Hakann - Miotacz Lawy strzela tak jak Kongu (czyli trochę wolno), ale jego pociski lawowe są bardzo silne.
  • Vezon - Włócznia Fuzji Najlepsza z broni Piraka. Strzela dużymi ogniowymi pociskami z wielką prędkością. Bardzo mocna broń.

Postacie

Dobre:

Toa:

Matoranie:

Wrogowie

BH Screenshot 5.PNG

Vorzakh w BIONICLE Heroes

  • Bohrok - Najsłabsi wrogowie, Bohrok latają lub toczą się dookoła i strzelają w Toa. Strzały różnią się w sile, szybkości i wizualności w zależności od rodzaju.
  • Visorak - Są one standartowymi wrogami, Visorak schodzą z sieci i strzelają Rhotuka w Toa, lub różnymi atakami, w zależności od rasy.
  • Vahki - Najsilniejsi wrogowie, Vahki potrafią strzelać lub uderzyć Toa. Trudniejsze trzy typy muszą być pokonane dwa razy, za drugim razem ich siła jest tylko w połowie (lub w sile standartowych standard wrogów).

Bossowie

Są finałowymi wrogami każdego poziomu w każdej strefie.

Wybrzeże Vezoka
Poziom Wróg
Blef Piraka Guurahk BHGuurahk.png
Zniszczony Wrak Roodaka BHRoodaka.png
Potop Vezoka Vezok Vezok BH.png
Twierdza Avaka
Poziom Wróg
Zniszczone Lochy Panrahk BHPanrahk.png
Złowroga Wieża Krekka BHKrekka.png
Dynamo Avaka Avak Avak BH.png
Góra Thoka
Poziom Wróg
Zatopione Niziny Kurahk BHKurahk.png
Szczyty Zamieci Nidhiki BHNidhiki.png
Grotto Thoka Thok Thok BH.png
Pustynia Reidaka
Poziom Wróg
Posterunek na Pustyni Vorahk BHVorahk.png
Starożytna Cytadela Axonn BHAxonn.png
Bastion Reidaka Reidak Reidak BH.png
Wulkan Hakanna
Poziom Wróg
Spalona Ziemia Turahk BHTurahk.png
Ognista Kopalnia Brutaka BHBrutaka.png
Jama Hakanna Hakann Hakann BH.png
Dżungla Zaktana
Poziom Wróg
Wycinka Lerahk BHLerahk.png
Zapomniana Kaplica Sidorak BHSidorak.png
Komnata Zaktana Zaktan Zaktan BH.png
Przebudzenie Vezona
Poziom Wróg
Przebudzenie Vezona Vezon VezFen BH.png

Uwagi

  • Zawsze na pierwszym poziomie jest Rahkshi (w zależności od żywiołu np. Wycinka - Lerahk, Blef Piraka - Guurahk itd.), na drugim poziomie zawsze jest sfera Zamor, a na trzecim poziomie Tytan (Zniszczony Wrak - Roodaka, Złowroga Wieża - Krekka, Starożytna Cytadela - Axonn, Szczyty Zamieci - Nidhiki, Ognista Kopalnia - Brutaka, Zapomniana Kaplica - Sidorak).
  • Po pokonaniu każdego Piraka pojawiał się Vezon i Fenrakk. Oni ratują głowy Piraka, a żeby ją odzyskać, trzeba pokonać Vezona i Fenrakka.
  • Po zebraniu odpowiedniej liczby części uruchomi tryb bohatera. Można ten tryb uzyskać, gdy pasek wypełni się kolorem złotym.
  • Po ukończeniu każdego poziomu możemy uzyskać informacje o maskach i o wrogach, jeśli mamy aż 100% wygranego poziomu wtedy jesteś nieśmiertelny.
    E32006 p5 Bionicle-Heroes.jpg
  • W strefie "Przebudzenie Vezona" trzeba strzelać w oznaczone miejsca Fenrakka.
  • Fenrakk w grze tylne nogi ma takie same jak przednie.
  • Jeżeli pójdzie się na plażę gdzie przebywają Piraka i popatrzy się na Thoka, to można zauważyć, że kiedy chodzi, to nie ma broni, a gdy stoi, to ją ma.
  • Kiedy odblokuje się Vezona, nie ma on peleryny i ma budowę Piraka (jedynie brak mu kręgosłupa).
  • Matoro ma celownik do precyzyjnego strzelania na odległość, choć nie posiada "soczewki" w oku.

Trivia

  • Fabuła jest inna np.: Matoranin podobny do Balty zakłada komuś kanohi Calix i powstaje Jaller.
  • W intrze wszyscy Matoranie podobni do Dalu, Piruka i Balty mają pazury.
  • Poziom Grotto Thoka to jedyny poziom z Piraka, w którym nie wchodzisz na salę zza drzwi i jest walka, tylko od razu jak się zaczyna poziom się walczy.
  • Kraata są wkładane do głów Rahkshi.
  • W tej grze wszyscy Piraka mają takie same stopy.
  • Każdy Toa ma ciało jak Jaller.
  • Kongu ma czerwone oczy.
  • Piraka trzymają Miotacz Zamor od góry.
  • Wszyscy Piraka dopiero po trzecim ciosie (dla nich) mają Zamory, a Thok ma je od początku.
  • Bohroki są nazywane Bohrok-Kal.
  • Przy kupowaniu broni dla Hahli, jest ona nazwana w rodzaju męskim ("Hahliego").
  • Roodaka ma takie same pazury, co Sidorak.
  • Gdy długo nie sterujesz Toa, ten robi śmieszne rzeczy, np. zasypia lub gra w piłkę własną głową. Czasami też puka w ekran i pokazuje, że masz iść dalej.
  • Na pasku masek kanohi Sanok jest złota a nie szara.
  • Vezon może odblokowywać pokoje które mogą odblokować tylko Piraka

Zobacz też

Więcej z Fandomu