FANDOM

"Teraz Mata Nui będzie taka jak Przed Czasem! Wszystko, co nie należy będą usuwane... zaczynając od was!"
— Gahdok, Co Czai się Poniżej
Bahrag
Comic Bahrag.PNG
Informacje
Moce Ogień, Woda, Ziemia, Kamień, Kwas, Lód, Iluzje, Telepatia, Symbioza
Status Żywe
Lokalizacja Spherus Magna

Bahrag - Cahdok i Gahdok , są królowymi rojów Bohrok.

Biografia

Exo-Tahu fighting Cahdok.png

Tahu uzbrojony w Exo-Toa walczący z Cahdok

Bahrag zostały stworzone przez Wielkie Istoty wyłącznie w celu prowadzenia czystek Bohroków na wyspie Mata Nui i tworzeniu Krana dla nich. Nie miały wiedzy o czymkolwiek poza znaczeniem dla ich zadania i nie mieli informacji o jakichkolwiek innych istotach, takich jak Makuta Teridax albo Toa Mata. Wczesny zapis Bahrag jest wyrzeźbiony w tunelach pod wyspą Mata Nui. To rzeźba przedstawia Bahrag zanurzających tajemniczy obiekt w Energetycznym Protodermis, pojawiające się Krana, praktyka Bahrag, którzy byli jedynymi.

Wkrótce po ich utworzeniu, Bahrag zmutowały sześciu Bohroków w Bohrok-Kal, jako środek ostrożności w przypadku, kiedy nie mogły być w stanie skontaktować się z rojami Bohrok. Zrobiły także Krana-Kal, które może funkcjonować niezależnie, bez konieczności ich bezpośredniego kontaktu z Bahrag.

Bahrag były obudzone przez dźwiękowy sygnał wysłany przez Makutę Teridaxa. Ze względu na brak informacji o sposobach radzenia sobie z obudzeniem się przedwcześnie, to zakładali się, że nadszedł czas, aby oczyścić wyspy i wysłały Bohroki do wykonania tej roboty. Choć napotkały kilka nieprzewidzianych przeszkód, Bahrag udało się przezwyciężyć każdą ich preferowaną metodą przyswajania wroga do roju. Pozostały w swoim gnieździe przez kilka dni, kierując Bohrokami, by wykonać zadanie.

Bahrag wkrótce mały do czynienia z sześcioma Toa Mata, którzy z powodzeniem uzyskali osiem ras Krana i odblokowali zbroje Exo-Toa. Bahrag uznali, że Toa Mata są członkami Mata Nui, o których mówili. Jednakże, zostali zaatakowani i odpowiedzieli odwetem na Toa. Trzech Toa starło się z Gahdok, podczas gdy inna trójka walczyło przeciwko Cahdok. Toa Mata powoli zdobywali przewagę, ze względu na dodatkowe uprawnienia przyznane im przez Exo-Toa. Jednakże, jak Bahrag powoli zaczęli opanowywać sytuację, ich moc symbiozy ogromnie wzrosła ich moce, do punktu, gdzie nawet strzał z Exo-Toa wybuchał kilka metrów od nich. W walce, gdzie sytuacja była patowa, Toa chętnie zrzucili swe zbroje, utrudniające używanie Mocy Żywiołów. Zdając sobie sprawę, że nie mogą pokonać Bahrag, Toa Mata połączyły swoje siły natury w ostatnim wysiłku, formując Pieczęć Toa, i uwięzili Bahrag wewnątrz. To spowodowało upadek do rur z Energetycznym Protodermis, transformując ich w Toa Nuva.

Set Bohrok Nest Battle.png

Toa Mata tworzących więzienie Protodermis

Zdolności i cechy

Comic Bahrag Elemental Powers.png

Cahdok i Gahdok przewodzący moce Kamienia

Bahrag posiadają szerszy zakres zdolności sześciu Bohroków: Ogień, Lód, Ziemia, Kwas, Kamień i Woda. Bahrag również posiadają moc do tworzenia potężnych iluzji, które wykorzystują do ochrony ich gniazda przed intruzami. Mogą również komunikować się telepatycznie do Krana.

Bahrag są symbiotyczne, czerpiąc siłę z siebie nawzajem. Im bliżej były blisko siebie, tym bardziej koncentrują swe moce. Gdy stoją obok siebie, ich zdolności obronne były tak wielkie, że potężne bariery powstały wokół nich.

Informacje o zestawie

Bahrag.PNG

Bahragi w formie zestawu

Bahrag zostały wydane w 2002 roku jako duży set. W pudełku znajdowały się dwie instrukcje (jedna do Cahdok i druga do Gahdok). Bahrag można połączyć w Rahi przypominającego pająka. Bahrag posiadały specjalny mechanizm, dzięki któremu mogły ruszać paszczą do przodu. Miały specjalną część, jeśli się ją wyciągnie, mechanizm przestaje działać.

Ciekawostki

  • Bahrag nazywają Toa "braćmi" Bohroków, powołując się na fakt, że służą one tej samej większej sile, i że z woli Wielkiego Ducha Mata Nui.
  • Bahrag nie są Rahi, choć Matoranie zakwalifikowali ich do nich.

Pojawienia

Bohrok Nest Battle.png

Bahrag uwięzione przez Toa Mata

Zobacz Też

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki