Fandom

Encyklopedia Bionicle

Bitwa o Ignikę

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bitwa o Ignikę to wielka bitwa sagi Ignition.

Bitwa o Ignikę
Comic Mantax with Ignika.png
Konflikt Toa Mahri ( z wyjątkiem Matoro ) walczą z Barraki, którzy również chcą zdobyć Ignika i z Hydraxonem, który chce zniszczyć maskę.
Lokalizacja wody wokół Mahri Nui.
Wynik Matoro nakłada maskę życia i uzdrawia Mata Nui, teleportuje drużynę na Metru Nui, a Barraki zostają w Dole.

Dane

Drużyny

Liderzy

Siły

Pokonani, zabici

  • Matoro (poświęca się dla Mata Nui)

Cele

Toa Mahri

  • Dać czas Matoro na uzdrowienie Mata Nui.

Barraki

  • Zdobyć Ignika i zniknąć z Dołu.

Hydraxon

  • Zniszczyć maskę.

Teridax

Przebieg bitwy

Hydraxon odpala Cordak Blaster na Ignikę, lecz prąd morski wywołany przez Hahli odwraca pocisk i trafia na zbrojmistrza. Maska została potem przechwycona przez Mantaxa, który napotyka Jallera, Hewkii walczy z Gadunką, a Matoro zamraża Maxilosa. Jaller walczy z Hydraxonem, na którym używa potężnego płomienia, który rozpuszcza lodowe więzienie stworzone przez Matoro. Po walce drużyna Mahri odpala Cordaki, co powoduje, że Voya Nui zatapia się niszcząc Mahri Nui i powraca do Kontynentu. Nagle Ignika ciągnie gdzieś Matoro tam, gdzie powinna być użyta, lecz Ignika staje się srebrna, co oznacza, że Mata Nui nie żyje.

  • Matoro jednak nie poddaje się, więc Toa Mahri walczą z Barraki, by dać Matoro czas na uzdrowienie Mata Nui. Toa Lodu płynie z Igniką za Voya Nui szybciej i ją wyprzedza. Dociera do dziury, w której jest droga do Karda Nui. Wchodzi do niej i wówczas Voya Nui zamyka wejście. Wtedy Matoro podejmuje ostateczną decyzję - nakłada Maskę Życia.
  • Tymczasem Jaller wraz z Hahli, Kongu, Nuparu i Hewkiim kontynuują walkę z Barraki. Wtedy Jaller używa Nova Blast, przeciw Barraki.
  • Ciało Matoro zaczynało przeistaczać w energię. Gdy Ignika pokazuje mu, co się dzieje z Toa Mahri, Toa Lodu teleportowuje ich na Metru Nui i daje im zdolność oddychania powietrzem, on wówczas uzdrawia Mata Nui, przy tym ginąc. Toa Mahri dowiedzieli się o tym od Turagi Vakamy, Matoro został ochrzczony prze z Turaga, Matoran i Toa Mahri: " Toa, który uratował wszechświat ".

Zobacz też

Bitwy i konflikty

Więcej z Fandomu

Losowa wiki