Fandom

Encyklopedia Bionicle

Bitwa o Metru Nui

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bitwa o Metru Nui (Battle of Metru Nui) to bitwa tocząca się w Koloseum i która kończy Wielki Ratunek.

Poprzednia bitwa Bitwa przy Wielkiej Barierze
Następna bitwa Bitwa o Vahi
Battleofmetrunuiset.jpg
Bitwa o Metru Nui
Bitwa Bitwa o Metru Nui
Miejsce Koloseum
Rezultat Zwycięstwo Toa Hordika
Drużyny

Toa Hordika, Rahaga, Keetongu

Visorak, Sidorak, Roodaka

Dowódcy

Nokama, póżniej Vakama

Vakama, Sidorak, Roodaka

Siły

5 Toa Hordika, 6 Rahaga

Visorak

Polegli

Nikt

Visoraki, Sidorak

Cele

Toa Hordika

  • Uratować pięciu Rahaga (Norik nie był uwięziony), nawrócić Vakamę na dobrą stronę, odbić Metru Nui i Matoran z rąk Visoraków

Roodaka

  • Obalić Sidoraka z tronu i uwolnić Makutę

Sidorak

  • Pokonać Toa, Rahaga i Keetongu.

Przebieg bitwy

Ta bitwa się wydarzyła się tydzień po Wielkim Katakliźmie. Po odnalezieniu Keetongu w Ko-Metru, Toa Hordika (bez Vakamy) i Norik zaplanowali atak na Koloseum. Po wtargnięciu na główny teren Visoraków, drużyna rozpoczęła atak. Norik poleciał uwolnić swoich, Matau poleciał po Vakamę, a Keetongu wspinał się w kierunku szczytu wieży. Roodaka poleciła Vakamie zostać na straży, by ona i Sidorak zajęli się mitycznym stworem, który się wspinał na szczyt.

  • 1024x768.png

    Bitwa na okładce Brickmastera.

    Tymczasem walka na arenie przybrała dla Toa zły obrót. Visoraków było więcej, niż przypuszczali i gdy byli bliscy klęski, Rahaga przybyli na pomoc. W tym czasie Matau walczył z Vakamą, chcąc nawrócić go na stronę Toa. Gdy Matau trzymał się krawędzi urwiska, Vakama przycisnął nogą jego rękę. Uznał go za pokonanego i gdy chciał zadać cios, Matau przypomniał mu o Matoranach i jego przeznaczeniu. To spowodowało nawrócenie Vakamy i uratowanie Matau. W tym czasie Roodaka opuściła Sidoraka i Keetongu zakończył jego żywot pięścią. Wtedy Roodaka przystąpiła do ostatniej fazy planu : uwolnienia Makuty.

Koniec bitwy

Roodaka jechała na pięciometrowym pająku i poprosiła Toa o ich moce elementarne. Wtedy Vakama ujawnił swe stare oblicze i rozkazał Visorakom opuścić wyspę oraz strzelił swój Rhotuka na Roodakę i wówczas powiódł się jej plan i zniknęła.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki