Bitwa o Moc to gra online, w której sterujesz wybraną grupą: Toa Nuva albo Makuta. Każda strona ma pięć mini-gier. Wyszły już wszystkie gry: 5 mini-gry Toa Nuva i 5 mini-gry Makuta.

Bitwa o Moc
Battle for Power Game Main Screen.png
Status Wydana
Platform Online, Bionicle.com, Biomedia Project.com
Gracze Makuta i Toa Phantoka

Phantoka

Gra

Gra się zaczyna pokazaniem filmiku Mini FilmPhantoka, w którym pokazane są dwa zespoły. Później jest błysk, a potem wyświetla się podział na frakcje: Toa Nuva i Makuta. Na każdym jest liczba zdobytych punktów. Klikasz na jedną frakcję i wyświetlają się pięć mini-gier.

Pohatu/Vamprah

Grając Pohatu lub Vamprahem, lecisz nad Karda Nui i niszczysz wrogów, którzy lecą na dół, by przejąć Matorana. Za zniszczenie wrogów, można dostać 10, 30, 50, albo 100 punktów, które są kodami, które uaktywniają nowe rzeczy. Jeśli wróg uniesie Matorana wystarczająco wysoko, Matoranin łączy się z wrogiem i razem cię atakują. Wcześniej wrodzy są nieszkodliwi.

Gra się dzieli na pięć poziomów, które się dzielą na dwie części. W pierwszej części gracz leci dookoła i zanim upłynie czas, ma za zadanie uzbierać jak największą liczbę kul Midak albo Kul Tridax. W drugiej połowie pierwszego poziomu trzeba pokonać jednego wroga. Im wyżej wygranej, tym więcej i bardziej zdeterminowanych wrogów. Pamiętaj: Jeżeli Matoranin schwytany przez wroga połączy się, to zostanie jego sługą. Wtedy trzeba wyeliminować i wroga i Matoranina.

Gdy zdobędziesz minimum 1000 punktów, otrzymujesz kod na dodatkową szybkość i Matoranina, który pozwala ci szybciej strzelać.

Kontrolowanie postaci

  • Strzałki - sterujesz Toa Nuva lub Makuta.
  • Spacja - Odpalasz kulę mrocznej energii lub kulę światła (w trybie bojowym)

Wrogowie

Kiedy grasz Pohatu, musisz pokonać Antroza, Vampraha i Chiroxa. Kiedy grasz Vamprahem, to musisz pokonać Lewę, Kopakę i Pohatu. Kolejność jest losowa.

Kopaka

W tej grze musisz pokonać wszystkich trzech Makuta w podniebnej walce. Masz trzech Matoran. Jeśli stracisz wszystkich trzech, to gra się kończy. Musisz odebrać przeciwnikowi wszystkie punkty życia, wtedy traci Matoranina. Jeśli straci wszystkich, stajesz przed następnym, ale nadal masz taką samą liczbę Matoran, punktów życia i taki sam specjalny atak.

Gra składa sie z trzech etapów. Na każdym z nich musisz pokonać jednego z Makuta. Podczas gry z góry spadają różne premie, które może złapać każda postać, jeśli na nie wleci. Są to: potrójny pocisk, szybkość, tarcza, leczenie, piorun i kule Midak.

Kontrolowanie postaci

  • Strzałki (prawo i lewo) - sterowanie lotem Kopaki.
  • Klawisz 9 - zwykły atak Kopaki.
  • Klawisz 0 - atak specjalny Kopaki.
  • Klawisze 1 i 2 - sterowanie lotem Chiroxa (srebrny kod)
  • Klawisz 4 - zwykły atak Chiroxa (srebrny kod)
  • Klawisz 5 - atak specjalny Chiroxa (srebrny kod)

Wrogowie

Twoimi przeciwnikami będą kolejno Antroz, Chirox i Vamprah. W trybie na dwóch graczy walczą Kopaka i Chirox.

Premie

  • Kula - daje ci trzy kule do Midaka. (Atak specjalny)
  • Piorun - daje ci jedną błyskawicę. (Atak specjalny)
  • Trzy smugi - sprawia, że wystrzeliwujesz trzy pociski na raz. (Zwykły atak)
  • Wielka smuga - zwiększa twój pocisk i jego siłę. (Zwykły atak)
  • Łamana - sprawia, że twoje ataki robią łuki tak, by trafić w przeciwnika. (Zwykły atak)
  • Strzałki - czasowo zwiększają szybkość postaci. (Dopalacz)
  • Krzyż - ulecza postać. (Inne)
  • Kółko - daje twojej postaci czasową tarczę. (Inne)

Antroz

Musisz bombardować nasypy, za pomocą odpowiadającym im kolorystycznie Kapsułom Tridax. Kolor Kapsuł zmienia się strzałkami. Jeśli uderzymy o skały lub trafi nas któryś z Matoran, zaczynamy od początku poziomu, jednak wszystkie zniszczone nasypy już są zniszczone, tak jak i Matoranie.

Gra się dzieli na pięć poziomów. I wyższy poziom, tym więcej Matoran, trudniejszy teren, więcej kolorów nasypów i Kapsuł. Pamiętaj: Jeżeli Radiak uderzy w Matorana, zaczynasz od początku poziomu, ale jeśli Antroz, to niszczysz Matoranina.

Gdy uda się zdobyć minimum 1000 punktów, dostajemy srebrny kod, który łączy Radiaka z Anrozem. Dzięki temu możemy dużo prościej, szybciej i bezpieczniej nimi manewrować.

Kontrolowanie postaci

  • Myszka - Sterowanie Radiakiem (srebrny kod: Antrozem połączonym z Radiakiem).
  • Kliknięcie - Wystrzeliwanie Kapsuły Tridax.
  • Strzałki - Zmiana koloru Kapsuły Tridax]].

Wrogowie

Na twojej drodze staną Solek i Photok.

Chirox

W tej grze Chirox i Kirop ścigają Av-Matoran. Aby ich dogonić muszą po drodze zbierać wzmacniacze, które dają ich skrzydłom dodatkową siłę. Powinno się też strzelać do wrogów, ale nie do innych Makuta. Jeśli zderzymy się z czymkolwiek, tracimy dopalacz i część punktów życia.

Gra jest podzielona na trzy etapy. W każdym ścigamy innego Matoranina. Na każdym mamy też do czynienia z większą ilością Toa, Makuta i skał. Co poziom wzrasta siła dopalaczy. Najważniejsze to, żeby nie strzelać w przyjaciół lub w powietrze, gdyż pod koniec etapu wyciągany jest procent strzałów trafionych i mnoży się on przez resztę punktów. Prócz tego dostajemy punkty za pokonanych wrogów, tracimy za Makuta, oraz za maksymalną szybkość. Pamiętaj jednak: czasem lepiej zestrzelić Makutę, niż w niego uderzyć.

Gdy uda się zdobyć minimum 1000 punktów, dostajemy srebrny kod, który zwiększa siłę ataków.

Kontrolowanie postaci

  • Strzałki (góra i dół) - Kierowanie lotem Chiroxa-Kiropa
  • Spacja - Strzał
  • Przytrzymanie spacji - Ładowanie strzału. Im dłużej ładujemy, tym silniejszy pocisk powstanie.

Wrogowie

Po drodze natrafisz na Lewę, Kopakę i Pohatu, każdego w dwóch formach: poruszającego się pionowo lub poziomo. Ozdobna litera "T" oznacza Matoranina, czyli Soleka, Photoka lub Tanmę, na każdym z poziomów.

Premie

  • Strzałki - czasowo zwiększają szybkość postaci. (Dopalacz)
  • Krzyż - ulecza postać. (Inne)

Tanma

W tej grze kierujemy Tanmą, by zdobyć jak największą liczbę punktów. Po drodze natrafia na Makuta, których powinien pokonać, ale używając czystej siły może się to okazać zbyt trudne. Trzeba ruszyć głową i wykorzystywać fakt, że skały nie przeszkadzają tylko Tanmie. Po drodze powinniśmy zbierać dopalacze i paliwo.

Gra składa się z jednego, długiego etapu. Na nim napotykamy coraz więcej Makut i skał. Jednak skały bywają bardzo przydatne, ponieważ trafiony Makuta zostaje odepchnięty, a wtedy może roztrzaskać się o skały. Punkty zdobywamy za przebyty dystans, pokonanych wrogów i czas, w jaki przeszliśmy poziom.

Gdy zdobędziemy minimum 1000 punktów, dostajemy srebrny kod, który ulepsza ataki Tanmy. Po pierwsze: nie uderza tylko w przód, ale też na skos w górę i w dół. Po drugie: atakując jednocześnie odbija ataki.

Kontrolowanie postaci

  • Strzałka w górę - Aktywacja odrzutowego plecaka. Wtedy Tanma unosi się w górę.
  • Spacja - Atak (srebrny kod: odbijanie pocisków wroga).

Wrogowie

Podczas drogi natkniesz się na Antroza, Vampraha i Chiroxa.

Premie

  • Strzałki - czasowo zwiększają szybkość postaci. (Dopalacz)
  • Jet-pack - daje ci więcej paliwa do jet-packa. (Inne)
  • Krzyż - ulecza postać. (Inne)

Gavla

W tej grze kierujemy połączonymi Vamprahem i Gavlą. Nie wiadomo, dlaczego wobec tego to gra Gavli, a nie Vampraha i Gavli. Musimy zrzucać kolorowe Tridaxy na odpowiednie nasypy, o tych samych kolorach, co nasypy. Nowe "porcje" Tridaxów można złapać, kiedy nie mamy żadnych. Rzucają je: Gavla - niebieskie, Radiak - czerwone i Kirop - fioletowe.

Gra dzieli się na pięć poziomów. Co jeden lub dwa pojawia się dodatkowy kolor Tridaxu. Więcej nasypów i Matoran, przeszkadzających w zadaniu. Są również skały, których należy unikać. Pamiętaj: kolor Tridaxu liczy się tylko w przypadku nasypu, do Matoran możesz strzelać dowolnymi.

Kontrolowanie postaci

  • Ruch myszą - Poruszanie Vamprahem-Gavlą.
  • Lewoklik (kliknięcie lewym przyciskiem myszki) - Wystrzelenie Tridaxu.

Wrogowie

Przeszkadzać będą: Photok, Solek i Tanma. Photok mało się rusza, zawsze nisko i słabo strzela. Solek ładuje ataki i jest nieco bardziej żwawy. Tanma jest zwrotny i lata nawet na samej górze, tuż pod skałami. Jednak nie atakuje.

Toa Ignika

Trzeba sterować Toa Igniką i niszczyć Makuta i pilnować, żeby ich Tridaxy nie zmieniły Av-Matoran w Matoran Cienia. Strzelać trzeba i do tych, które spuszczają Tridaxy i do tych, które atakują. Jeśli Tridax spadnie, uwalnia dwie lub trzy Pijawki Cienia, które mogą zmienić Av-Matoran.

Gra składa się z pięciu etapów. Na każdym jest więcej wiszących Makut i Makut latających. Częściej wystrzeliwują Tridaxy. Pamiętaj: Tridaxów nie musisz niszczyć, jeśli na nie wlecisz, popchniesz je w stronę, w którą lecisz.

Po zdobyciu srebrnego kodu można grać na dwie osoby. Drugim bohaterem jest Lewa, połączony z Tanmą.

Kontrolowanie postaci

  • Strzałki (prawo i lewo) - Kierowanie lotem Toa Igniki.
  • Klawisz 9 - zwykły strzał Igniki.
  • Klawisz 0 - atak specjalny Igniki.
  • Klawisze 1 i 2 - Kierowanie lotem Lewy.
  • Klawisz 4 - zwykły strzał Lewy.
  • Klawisz 5 - atak specjalny Lewy.

Wrogowie

Twoimi wrogami będą wszystkie Makuty: Vamprah, Chirox i Antroz. Są ich po dwa rodzaje: "spuszczacze" i "latacze".

Premie

  • Kula - daje ci trzy kule do Midaka. (Atak specjalny)
  • Piorun - daje ci jedną błyskawicę. (Atak specjalny)
  • Cztery smugi - daje ci Atak Ignika, który niszczy otaczających cię wrogów. (Atak specjalny)
  • Trzy smugi - sprawia, że wystrzeliwujesz trzy pociski na raz. (Zwykły atak)
  • Wielka smuga - zwiększa twój pocisk i jego siłę. (Zwykły atak)
  • Strzałki - czasowo zwiększają szybkość postaci. (Dopalacz)
  • Krzyż - ulecza postać. (Inne)
  • Kółko - daje twojej postaci czasową tarczę. (Inne)

Matoranie Światła/Matoranie Cienia

W tej grze trzeba kierować wszystkimi trzema Matoranami. Każdy poziom składa się z trzech części. W pierwszej części trzeba wystartować, ale bez "false start'u". Później trzeba tak kierować lotem, aby zbierać Kule Światła/Tridaxy (w zależności od typu Matoranina), ale nie wpaść na Tridaxy/Kule Światła (także w zależności od typu Matoranina), Makuty czy Toa (niezależnie od typu). Na końcu trzeba wylądować. Pamiętaj! Czasem lepiej zacząć lądować później, żeby przeciwnik cię nie wyprzedził.

Gra składa się z trzech etapów. Na początku kierujemy Solekiem/Kiropem, później Photokiem/Radiakiem, a na końcu Tanmą/Gavlą.Tanma umie atakować.

Po zdobyciu srebrnego kodu można grać na dwie osoby.

Kontrolowanie postaci

  • Strzałka w górę - start/lądowanie Matoranina.
  • Strzałki (prawo i lewo) - kierowanie lotem Matoranina.
  • Klawisz 2 - start/lądowanie drugiego Matoranina.
  • Klawisze 1 i 3 - kierowanie drugiego Matoranina.
  • space - atak

Wrogowie

Twoimi wrogami będą Matoranie Światła/Cienia, kolejno: Kirop/Solek, Radiak/Photok i Gavla/Tamna. Będą ci też przeszkadzać Tridaxy/Kule Światła, Makuta i Toa.

Premie

  • Kula Światła - odbiera punkty życia Matoranom Cienia. Daje dodatkowe punkty Matoranom Światła.
  • Tridax - odbiera punkty życia Matoranom Światła. Daje dodatkowe punkty Matoranom Cienia..

Kody

Pohatu:

  • OPO612 - Srebrny kod
  • OAU867 - Złoty kod

Vamprah:

  • AVG825 - Srebrny kod
  • PRA628 - Złoty kod

Kopaka:

  • KPK858 - Złoty kod
  • LES485 - Srebrny kod

Antroz:

  • AID732 - Srebrny kod
  • NRZ981 - Złoty kod

Chirox:

  • OIP492 - Srebrny kod
  • XHO369 - Złoty kod

Tanma:

  • MNT448 - Srebrny kod
  • WAL886 - Złoty kod

Gavla:

  • BIO639 - Srebrny kod
  • BIO224 - Złoty kod

Toa Ignika

  • IGA362 - Srebrny kod
  • BIO487 - Złoty kod

Matoranie Światła

  • BIO962 - Srebrny kod
  • BIO527 - Złoty kod

Matoranie Cienia

  • BIO502 - Srebrny kod
  • BIO376 - Złoty kod

Trivia

  • Napotkany teren można zniszczyć (nie zawsze), czasem ciężko.
  • Dopalacze Lewy przyspieszają, Nynrah sprawia, że szybciej strzelasz, element ze skrzydłami dodaje skrzydeł.
  • Punkty to oszustwo. Toa zawsze mają więcej.

Więcej z Fandomu