FANDOM

"Jest ich z dziesięć razy więcej." [...]
"Niech będzie i setka. My mamy prawdziwą moc. Walczymy z honorem i z celem.

"

Ackar i Mata Nui, Odrodzenie Legendy
Bitwa o Roxtus
TLR-Battle-of-Roxtus
Bitwa / Konflikt
Konflikt Skrallowie złapali Berixa i Kiinę
Uczestnicy
Lokalizacja Roxtus
Wynik Plemię Skały pokonane i rozproszone

Bitwa o Roxtus była masywnym szturmem wielu plemion Bara Magna przeciwko Skrallom i Łowcom Kości.

Cele

Mata Nui, Glatorianie i Agori

Plemię Skały i Łowcy Kości

  • Pokonać inne plemiona, by zdobyć Bara Magna

Przebieg

TLR Battle of Roxtus Army

Glatorianie i Agori przybywają na bitwę

Krótko po walce Mata Nui z Tumą, przybył Metus, ujawniając się jako zdrajca i pogratulował Mata Nui zwycięstwa nad Tumą. Zdając sobie sprawę, że Metus może polecić Skrallom i Łowcom Kości zaatakować, Mata Nui powiedział Click'owi, żeby uciekał. Click wykonał to, ledwie uciekając przed Mglistym Trójzębęm Kiiny, który Metus rzucił w ziemię, by zabić Scarabaxa.

Metus dalej wyjaśniał, że to on zjednoczył Plemię Skały i Łowców Kości i że były one silniejsze pod jednym władcą - jego. Zapytany, dlaczego odwrócił się od innych Agori, Metus odpowiedział, że Agori nic nie zrobili dla niego.

Metus rozkazał zgromadzonym wojownikom na Arenie Roxtus zabić Mata Nui i więźniów, ale zanim wykonali rozkaz, gigantyczna istota uniosła się nad pobliskim wzgórzu, wywołując w Skrallach i w Łowcach Kości strach i przerażenie. Mimo chaosu, który zaczął się rozprzestrzeniać, Mata Nui ruszył uratować Kiinę i Berixa. Jednakże dwaj elitarni Skrallowie stanęli na drodze. Szybko myśląc, Mata Nui chwycił tarczę Tumy i rzucił w nich. Elitarni Skralle uniknęli kontaktu z tarczą, ale obrotowe ostrza tarczy przecieły łańcuch trzymający celę z Kiiną i Berixem w środku. Klatka runęła na ziemię, ledwie przygniatając dwóch elitarnych Skralli. Po rozbiciu, klatka była zniszczona, a Kiina i Berix wolni.

Cała trójka ruszyła na arenę, by popatrzyć na zaskakującą scenę. Niedługo, gigant rozpadł się, ujawniając się jako tysiące Scarabaxów. Scarabaxy wykopały tunele w
TLR Scarabax Monster

Gigant utworzony ze Scarabaxów

podziemii, podczas inni Glatorianie i grupa Agori pojawili się na wzgórzu, uzbrojeni i gotowi do walki.

Mata Nui dał Berixowi tarczę; on, Kiina i Berix skoczyli z występu skalnego. Mata Nui i Kiina zdjęli Łowców Kości z dwóch skalnych rumaków, ale Berix wylądował na tyle jednego z nich. Zaskoczony, zaczął skakać jak oszalały, próbując zrzucić z siebie Agori Plemienia Wody, skierował się na Łowców Kości. Kiedy Łowcy Kości byli za blisko, skalny rumak kopnął każdego z dużą siłą. Kiedy w końcu przestał skakać, jeden Łowca Kości wstał i próbował zajść Berixa od tyłu. Ale gdy Berix rzucił ramionami z szczęścia, ręka trzymająca tarczę walnęła ją Łowcę Kości, eliminując go.

Tymczasem, Mata Nui, Kiina, Ackar, i Gresh walczyli razem przeciwko nieskończonej armii Skralli i Łowców Kości, używając swoich nowych elementarnych mocy w walce. Mata Nui zauważył Metusa, który uciekał z pola bitwy; mówiąc innym, by zatrzymali wrogów, Mata Nui zaczął pościg za Agori Plemienia Lodu.

Metus przybył do Thornatusa, który był strzeżony przez dwóch elitarnych Skralli. Jak doszedł do pojazdu, zauważył goniącego go Mata Nui i rozkazał Skrallom zaatakować go. Skralle ruszyli, ale Mata Nui szybko ich pokonał. Nie chcąc zostać schwytanym, Metus uruchomił swojego Thornatusa i odjechał, zanim Mata Nui go dorwał.

Metus nagle natknął się na dwa Voroxy, które stanęły mu na drodze. Krzyknął na nich, że zeszli mu z drogi, ale Voroxy zignorowały jego rozkaz i przewróciły jego Thornatusa. Metus wyleciał z kokpitu i wylądował przed nogami Mata Nui. Mata Nui złapał Metusa za gardło i trzymał go tak, by mogli na siebie spojrzeć. Metus szybko powiedział Mata Nui, że da mu wszystko, co chce; Mata Nui, jednak zignorował błagania zdrajcy i dotknął Metusa czołem. Moc Igniki przemieniła Metusa w małą, wężo-podobną kreaturę. Mata Nui cisnął Metusa w ziemię, i dawny Agori uciekł, opuszczając wojownika słowami, że zjednoczona armia Skralli i Łowców Kości pokona Mata Nui'ego i jego aliantów.

Myśli przypomniały Mata Nui, szybko powrócił do swoich przyjaciół. W czasie walki powiedział, że zwyciężą w tej bitwie, pracując razem. Umieścili jedną broń na drugiej i użyli je do przewodzenia mocy. W efekcie powstała sfera energii, która oszołomiła Skralli i Łowców Kości.

Po bitwie

Skralle i Łowcy Kości wykonali odwrót, wciąż czując skutki energi żywiołów. Vastus i Tarix dołączyli do Mata Nui'ego, Ackara, Gresha i Kiiny. Po tym, jak Tarix powiedział, że jest zdumiony, iż wyszli cało z tej bitwy, Kiina zauważyła, że Berix zaginął podczas walki. Zawołała go, ale nie otrzymała odpowiedzi.

W końcu, głos Berixa dochodził spod gruzu kamienii. Kiina wyciągnęła go spod skał i była szczęśliwa, że nic mu się nie stało. Przytuliła mocno zaskoczonego Berixa, który oświadczył, że spodobała mu się lepiej, gdy Kiina nienawidziła go. Inni Glatorianie wspólnie się z tego śmiali.

Pojawienie