FANDOM

Bordakh
Set Bordakh.PNG
Vahki
Narzędzia Buława Lojalności
Przydzielone Metru Ga-Metru
Wymowa Bor-dak
Status Nieaktywne

Bordakhi to Vahki odpowiedzialne za Ga-Metru.

Historia

Bordakhi zostały skonstruowane przez Nuparu, by egzekwować prawo w Metru Nui razem z innymi podwersjami Vahki. Podlegały bezpośrednio Turadze Dume.

Kiedy Toa Metru Nokama odwiedziła dom Vhisoli w poszukiwaniu zaginionych Matoran, Ga-Matoranka poinformowała oddział Bordakhów o tajemniczym Toa, i Bordakhi zdecydowały że muszą ją pochwycić nie ważne by była wrogo czy przyjaźnie nastawiona. Nokama uniknęła ich, lecz wróciwszy potem pod dom Vhisoli odkryła że oddział nadal na nią czeka. Toa użyła strumienia wody by odciągnąć ich uwagę i niepostrzeżenie wśliznęła się do środka bez zwracania ich uwagi.

Matau, Orkahm i Vhisola, którzy byli w Wielkiej Świątyni w czasie gdy Nokama nurkowała w Srebrnym Morzu by zdobyć wielki dysk Ga-Metru, zostali zaatakowani przez Bordakhi strzegące świątyni po tym jak Bronie Toa ze środka zniknęły. Jednakże zostały one pokonane po tym jak Mieszkaniec Głębin wpadł na nie niszcząc je podczas pościgu za Nokamą która odzyskała dysk z paszczy potwora.

Vakama, Onewa, Nuhrii i Ahkmou napotkali Bordakhi podczas podróży do Wielkiej Świątyni. Grupa użyła Nuhrii żeby odwrócić ich uwagę, Matoranin powiedział Vahki że Toa Metru robią rozpierdol gdzie indziej, i muszą zareagować.

Bordakhi trafiły na Toa jeszcze raz, jednakże tym razem Toa uciekali z Koloseum i ładowali się do szybu do Ga-Metru. Vahki zorientowały się że Toa opuścili Koloseum i otoczyli ich na szczycie wieży wspierającej szyb. Bordakhi użyły swoich mocy na Nokamie, zmieniając ją w narzędzie Vahki. Zniewolona Nokama zepchnęła Vakamę z wieży, lecz Vakama zaczął unosić się w powietrzu dzięki mocom swojej wyrzutki dysków. Następnie Toa Ognia wystrzelił dwa dyski Zmniejszania w Vahki poniżej pokonując je.

Wszyskie Bordakhi zostały później zniszczone przez Visoraki.

Cechy i umiejętności

Animation Bordakh.png

Bordakh w animacji

Bordakhi były najsprytniejsze ze wszystkich Vahki. Preferowały one wykonanie zadania przy minimalizacji ryzyka, lecz mimo to uwielbiały pościgi. Jeśli matorianie wypowiadali się o Vahki i ich uwielbieniu pościgów, to przeważnie rozmawiali właśnie o Bordakhach. Kochały je tak bardzo, że czasami dawały uciekinierowi przewagę na start tylko po to by było ciekawiej. Stare powiedzenie matorańskie brzmiało:

„Bordakhi lubią rzeczy, które biegają.”

Bordakhi działały w małych wysoce mobilnych grupach, ponieważ zbyt duża pogoń odbierała całą radość pościgu. Znane są przypadki gdy zbieg był wypuszczany tylko po to żeby Vahki znów mogły go złapać.

Bordakhi były jedynymi Vakhi które posiadały jakąś umiejętność działania pod wodą, lecz mimo to wolały działać na suchym lądzie.

Uzbrojenie

Bordakhi były uzbrojone w Buławy Lojalności. Łamiący prawo w Ga-Metru wiedzieli że każdy w zasięgu wzroku mógł pracować dla Vahki wskutek działania buławy.

Informacje o zestawie

Bordakh został wydany jako średni set latem 2004 roku. Składał się z 33 części, wliczając Dysk Kanoka z Ga-Metru. Był jednym z 3 zestawów (pozostałe to Zadakh i Keerakh), z których można było stworzyć Kraahu. Istnieje też wersja limitowana, która trafiła na półki amerykańskiej sieci sklepów Target. Zawierała ona Dysk Czasu oraz Kanohi Vahi.

Pojawienia

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki