FANDOM

"I wtedy zobaczyłem to poprzez mgłę - wielką, kulistą strukturę, w połowie pochowaną pod końcem upadłego stalaktytu, wyglądającą jakby była tu całą wieczność, a jednocześnie jakby była temu miejscu kompletnie obca."
Toa Takanuva, Blog Takanuvy

Codrex
Codrex.png
Miejsce
Rezydenci Brak
Populacja Brak
Położenie Karda Nui, Bagna Tajemnic
Codrex to ogromna metalowa kula znajdująca się w centrum Karda Nui.

Historia

Codrex został stworzony przez Wielkie Istoty. Pierwszy raz użyli go Toa Mata, zgodnie z poleceniami Helryx, gdy Burze Energii pierwszy raz szalały w Karda Nui. To właśnie wewnątrz sfery ukryto Kanistry Toa w których spali Toa, aż do czasu gdyby ich wezwano. Artakha teleportował tam trzy pojazdy: Axalarę T9, Rockoha T3 i Jetraxa T6. Miały one posłużyć do ucieczki z Karda Nui podczas kolejnych Burz.

Codrex początkowo znajdował się w centrum piaskowej równiny wypełniającej wnętrze Karda Nui. Dopiero podczas Wielkiego Kataklizmu spadł na niego stalaktyt, łącząc się z nim. Ponadto wody z Mutagenem zmieniły krajobraz Karda Nui, tworząc rozległe bagna.

Gdy Toa Nuva powrócili do Rdzenia Wszechświata, Tahu ponownie natknął się na Codrex, ale nie pamiętał, do czego służy sfera. Gdy zbliżył się do metalowej kuli, został porażony i odrzucony przez pole energetyczne chroniące ją.

Później, gdy Toa się zebrali i spotkali z Takanuvą, włożyli Keystone'y w przeznaczoną do tego niszę, dezaktywując pole siłowe i otwierając dostęp do Codrexu. Podążył za nimi Makuta Antroz. Toa Nuva dotarli do jednej z komnat, gdzie znaleźli sześć zagłębień, gdzie dawniej znajdywały się ich Kanistry Toa.

Przypadkowo aktywując mechanizm, Toa odkryli potężne pojazy przeniesione do kuli przez Artakhę. Pohatu i Lewa zajęli miejsca odpowiedniu w Rockohu i Axalarze, a Antroz ukradł Kopace Jetraxa. Uciekając nim z Codrexu, przypadkowo uderzył w gigntyczny Kamień Świetlny, naładowany starożytną energią. Pohatu, Lewa i Kopaka ruszyli za nim, chcąc odzyskać pojazd. Bitwa rozegrała się poza sferą, Toa wyszli z niej zwycięzko i Kopaka odzyskał swój pojazd. W międzyczasie Takanuva opuścił Codrex, by ewakuować Matoran.

W środku walki, Krika użył mocy kontroli gęstości by stać się niematerialnym i częściowo przeniknąć przez pole siłowe. Gdy z powrotem stał się materialny, bariera przeładowała się i zapadła. 

Później, Toa Ignika poświęcił swoje ciało wewnątrz Codrexu, by obudzić Mata Nui. Przesłał jednym potężnym impulsem całą swoją energię przez Kamienie Świetlne. Zadziałało to jak defibrylator. Metalowa sfera nie została zniszczona podczas Burz Energii, które w efekcie zaczęły szaleć w Karda Nui, gdyż była wykonana z tego samego materiału, co kopuła rdzenia wszechświata. Toa Nuva i Takanuva uciekli z Karda Nui na pojazdach Artakhi, które potem ten z powrotem teleportował do wnętrza Codrexu.

Codrex nie został także uszkodzony podczas śmierci Makuty Teridaxa w wyniku Bitwy o Bara Magna.

Wnętrze

Codrex jest otoczony potężnym polem siłowym, które można dezaktywować poprzez umieszczenie Keystone'ów w odpowiedniej niszy w kształcie symbolu Wielkiego Ducha (takim samym jak na Kanohi Ignice). Inaczej, istota która dotknie pola, zostanie odrzucona i porażona prądem.

BfP Inner Codrex.png

Codrex od wewnątrz

Wewnątrz Codrexu znajdują się trzy pojazdy: Axalara T9, Rockoh T3 i Jetrax T6. Ta sama część sfery jest wypełniona różną maszynerią. W innej części znajdują się Kanistry Toa. Tylko chowając się w nich można uchronić się przed Burzami Energii (Codrex może chronić tylko przedmioty wewnątrz siebie, nie żywe istoty), jednakże Kanistry te zostały już dawno temu wystrzelone.

W kuli znajduje się sześć Kamieni Świetlnych, mających przesłać moc Toa potrzebną do obudzenia Mata Nui w razie potrzeby. Antroz uderzył w jeden z kamieni, pilotując Jetraxa T6 i przejął część tkwiącej w nim energii.

Ciekawostka

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Ignition

Opowiadania

Animacje

Gry

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki