FANDOM

"Dłoń Artakhi działała przez ponad 100 lat, walcząc z niebezpieczeństwami zagrażającymi nowo stworzonemu przez Wielkie Istoty wszechświatowi."
Encyklopedia Zaktualizowana

Dłoń Artakhi
Noimage.jpg
Organizacja
Siedziba Nieznana
Przywódca Nieznany
Cele Służyć Mata Nui, chronić Matoran
Status Rozwiązana
Sprzymierzeńcy Artakha
Wrogowie Nieznani
Dłoń Artakhi to pradawna organizacja poświęcona woli Wielkiego Ducha, mająca za zadanie chronić Matoran.

Historia

Ponad 100 000 lat temu, Dłoń Artakhi została założona, by strzec pokoju we Wszechświecie Matoran. Została nazwana na cześć Artakhi, który reprezentował porządek i kreację, zasady, w imię których walczyła organizacja.

Członkowie sprawowali pieczę nad Karzahni i Artakhą, pierwszymi wyspami we Wszechświecie Matoran. Założyli również bazę na Artakhce.

Dłoń pracowała również przy tworzeniu Rahi. Stworzyła rasę Tropicieli Energii.

Mimo szlachetnego celu, członkowie Dłoni byli niezdyscyplinowani i wyrządzali wiele szkód podczas wykonywania swych obowiązków, choć mieli dobre intencje. Po ponad dwóch wiekach działania, organizacja została rozwiązana, ponieważ przynosiła więcej szkody niż pożytku. Członkowie odeszli w swoje strony, szukając swego miejsca we wszechświecie, podczas gdy rola obrońców przeszła na pierwsze drużyny Toa. Jedna z członków dłoni, Toa Helryx, wciąż czująca potrzebę istnienia organizacji strzegącej porządku, założyła Zakon Mata Nui, tajną organizację poświęconą woli Wielkiego Ducha. Wielu z byłych członków Dłoni wstąpiło w szeregi Zakonu.

Członkowie

Znanych jest tylko kilka członków Dłoni Artakhi:

Słudzy

Znani słudzy:

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki