Fandom

Encyklopedia Bionicle

Daxia

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Daxia
Atlas0006.png
Mieszkańcy i goście Zakon Mata Nui
Status Uszkodzona

Gorąca, tropikalna wyspa wypełniona przeróżną roślinnością, Daxia jest pierwszą i największą bazą OoMN. Wyposażona w najnowszą technologię, wyspa może wylecieć w powietrze, gdyby ktoś się dowiedział, gdzie ona leży.

Historia

Daxia została pierwszą bazą OoMN w historii. Wszyscy członkowie Zakonu mają rozkaz powrócić na nią, jeśli ich posterunki zostaną zdobyte lub zniszczone. To tutaj Toa Mata przeżywali swoje pierwsze przygody i to tutaj powstawały plany ewentualnej pomocy dla Mata Nui.

  • Gdy Toa Nuva wykonali swe zadanie dotyczące przebudzenia Mata Nui, Botar teleportował ich na Daxię, gdzie widzieli jak została użyta włócznia Artakhii.
  • W czasie gdy Mata Nui umarł i Teridax przejął jego ciało, Toa Nuva natknęli się na Trinumę, który przekazał im wiadomość, że Daxia została zniszczona. To wydarzenie jest opisane w Blogu Takanuvy.

Krajobraz

Dla kogoś z zewnątrz Daxia może wyglądać znacznie mniej atrakcyjnie niż w rzeczywistości. Wydaje się być upalna przez cały rok i nie ma na niej odkrytych źródeł wody. W rzeczywistości drobne strumienie z gór zlewają się w podziemne jeziora, a tropikalny klimat sprzyja rozwojowi roślin.

Mieszkańcy

Na wyspie prawie nie ma Rahi, za wyjątkiem otoczonych złą sławą Shallow Cats, które są niebezpieczne i powinno się unikać konfrontacji. Poza tym żyją tu członkowie OoMN.

Występy

  • BIONICLE Atlas - po raz pierwszy zidentyfikowana jako Daxia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki