Fandom

Encyklopedia Bionicle

Defilak

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
"Może życie w tych ciemnych wodach sprawiło, że dostrzegamy u innych tylko ich mroczne strony?"
— Defilak, Więźniowie Otchłani

Defilak
Defilak.jpg
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Tytuł/Praca Wynalazca; Inżynier, Uczony, były lider rady Mahri Nui
Maska Kualsi
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Defilak jest inżynierem z Mahri Nui.

Biografia

Defilak niegdyś żył wyspie razem z Sardą, Idris i Lesovikkiem. Kiedy drużynie Toa Lesovikka nie udało im się powstrzymać grupy Zyglaków, miejscowy Turaga oszalał i wysłał wszystkich Matoran do Karzahni, w tym Defilaka.

Karzahni przebudował Defilaka w słabszą formę i odesłał na Południowy Kontynent. Kiedy nastąpił Wielki Kataklizm, część lądu, nazwana później Voya Nui, oderwała się od kontynentu i odpłynęła na powierzchnię Aqua Magna. Lata później, Matoranie zbudowali kolejną wioskę i nazwali ją Mahri Nui, lecz ta oderwała się i zatonęła w Otchłani. Ze względu na Mutagen, ciało Defilaka zmieniło swoją formę.

Na Mahri Nui, Defilak wynalazł i skonstruował łódź wzorowaną na rekinach Takea dla aktualnego przywódcy Rady Matoran, Po-Matoranina badającego skały na dnie morza. Jednak, po zobaczeniu łodzi, Po-Matoranin odrzucił projekt i zdecydował, że nie będzie jej używał.

Defilak i pridak.jpg

Defilak zaatakowany przez Pridaka

Jakiś czas później, Defilak został wybrany na nowego lidera Mahri Nui. Wziął zespół składający się z czterech członków: Sardy, Idris, Gara oraz jego samego i wyruszył swoją łodzią poza wioskę, aby znaleźć stworzenie, które polowało na Matoran. Zostali zaatakowani przez Takea i zauważeni przez Pridaka. Pridak schwytał i przesłuchał, żądając zdradzenia lokalizacji Igniki. Defilak postanowił go oszukać i zaprowadził do miejsca, w którym, według Matoranina, znajdowała się Maska Życia. Kiedy znalezienie Jadowitych Węgorzy odwróciło uwagę Pridaka od Defilaka, Matoranin uciekł. Uratował Gara i Idris i pomógł w obronie miasta przed zmutowanym Jadowitym Węgorzem.

Kiedy do Mahri Nui przybyli Toa Mahri, Defilak początkowo nie ufał im i nakazał atak. Zatrzymany przez Jallera, Defilak powiedział im, aby dowiedli tego, że są bohaterami poprzez uwolnienie Pola Powietrzorostów od krabów Keras. Pozwolił Matoro na zostanie w mieście, ale potem został poinformowany przez jednego z mieszkańców, że Toa odeszli z Barraki. Defilak pomyślał wtedy, że Toa z nimi współpracują i zmusił Matoro do opuszczenia wioski. Później, kiedy cała piątka Toa powróciła do Mahri Nui, Defilak i reszta Matoran zaatakowała ich znowu, ale przy próbie przekonania go, Kongu na rozkaz Hahli wyrzucił Defilaka z miasta, opłynął go z wielką szybkością, usuwając pęcherz powietrza Matoranina, po czym odrzucił Defilaka z powrotem do miasta. To przekonało go, że Toa nie chcą zrobić mu krzywy i zatrzymał atak. Nadał drużynie nazwę "Toa Mahri", w podzięce za to, że ci ryzykowali swoje życie, by go uratować.

Później, Defilak i inni Matoranie z Mahri Nui zostali wysłani na Voya Nui, prowadzeni przez Toa Mahri. Axonn zabrał ich do Jaskiń Nui, po czym wszyscy wrócili na Południowy Kontynent.

Po śmierci Teridaxa i zniszczeniu Wszechświata Matoran, Defilak zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Alternatywny Wszechświat Królestwa

W tym alternatywnym wszechświecie, Defilak został Toa po przekazaniu mu części mocy przez Takanuvę.

Cechy i umiejętności

Sprytny i odkrywczy, Defilak potrafił zauważyć związki między pozornie błahymi i niepowiązanymi ze sobą zdarzeniami, po czym obmyślić jakiś plan. Był zdeterminowany bronić Mahri Nui, nawet gdy na jego drodze stały o wiele potężniejsze istoty. Był wybitnym inżynierem i konstruktorem.

Broń

Defilak dzierżył dwa Elektro-Ostrza i Miotacz Powietrza.

Informacje o zestawie

Defilak został wydany jako mały zestaw w 2007 roku. Składał się z 37 części. Mógł strzelać ze swojego miotacza.

Ciekawostki

  • Na obrazku na pudełku Defilak ma czerwone oczy, lecz jako set w ogóle ich nie posiada.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki