Fandom

Encyklopedia Bionicle

Dekar

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
"To może być nasza zguba albo zbawienie. Ta maska musi zostać zniszczona... A ja muszę tego dokonać."
— Dekar, Maska Życia, Maska Zguby

Dekar
Dekar.jpg
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Wodny Łowca
Maska Szlachetna Kiril
Status Przemieniony w Hydraxona
Miejsce pobytu Spherus Magna

Dekar to Po-Matoranin z Mahri Nui.

Biografia

Dekar początkowo żył na nieznanej wyspie razem z Sardą, Idris i Lesovikkiem. Lesovikk wkrótce został Toa i stanął na czele Pierwszej Drużyny Toa, po czym opuścił wyspę, by walczyć z potworami i innymi zagrożeniami czyhającymi na życie Matoran. Kiedy nie udało im się powstrzymać grupy Zyglaków, miejscowy Turaga oszalał i wysłał wszystkich Matoran do Karzahni, w tym Dekara.

Karzahni przebudował Dekara w słabszą formę i odesłał na Południowy Kontynent. Kiedy nastąpił Wielki Kataklizm, część lądu, nazwana później Voya Nui, oderwała się od lądu i odpłynęła na powierzchnię Aqua Magna.

Lata później, Matoranie zbudowali kolejną wioskę i nazwali ją Mahri Nui, lecz ta oderwała się i zatonęła w Otchłani. Ze względu na Mutagen, ciało Dekara zmieniło swoją formę.

Dekar z maską życia.jpg

Dekar z Maską Życia

Po tym, jak Kanohi Ignika wpadła do morza, Dekar przebywał w Mahri Nui, kiedy Kyrehx została zaatakowana przez rosnące wokół niej rośliny. Po-Matoranin uratował ją i oboje schowali się w pobliskim budynku. Tam, Kyrehx dała Dekarowi maskę, którą znalazła poza wioską, nie wiedząc, że to Maska Życia. Dekar chciał zanieść Kanohi do władców Mahri Nui, jednak po drodze został zaatakowany przez Jadowitego Węgorza. Matoranin szybko odkrył, że został przeklęty przez Ignikę - wszystkie zadane przez niego rany natychmiast się goiły. Dekar doszedł do wniosku, że maskę należy zniszczyć, gdyż jest zbyt potężna. Uciekł do jaskini, by zniszczyć Kanohi, ale ta w swej obronie zmieniła najbliższego Węgorza w swego strażnika. Po powrocie do normy, maska "przemówiła" do Dekara, ujawniając swoją historię i przeznaczenie.

Czwórka Barraki i Brutaka próbowała przekonać Matoranina, by oddał im maskę, Dekar jednak odmówił. Wtedy Barraki zaatakowali go, przez co ten wypuścił Kanohi z rąk. Ignorując protesty Dekara, Pridak skradł Ignikę i przepowiedział zagładę Wielkiego Ducha. Właśnie wtedy, Maska Życia zaczęła emanować oślepiającym światłem, powodując, że Barraki oraz Dekar stracili przytomność. Kiedy Matoranin się ocknął, uciekł z jaskini, zostawiając maskę w rękach Pridaka. Popłynął w stronę Mahri Nui, jednak zaczęło mu brakować powietrza. Maska Życia wyczuła jego słabnącą energię życiową i przemieniła go w Dekara-Hydraxona, strażnika Otchłani. Fragmenty pamięci Dekara zostały ukryte głęboko w umyśle nowego Hydraxona, ten jednak nie pamięta nic ze swojego dawnego życia.

HT Dekar Hydraxon Transformation.png

Transformacja Dekara w Hydraxona

Cechy i umiejętności

Dekar był uzdolnionym podwodnym myśliwym. Lubił samotność, a polowanie sprawiało mu wiele przyjemności. Był odważny, ale na tyle rozsądny, by wiedzieć, kiedy się wycofać. Zawsze chciał jak najlepiej dla Mahri Nui, stąd jego chęć zniszczenia Maski Życia.

Broń

Bronią Dekara były dwa Elektro-Ostrza oraz Miotacz powietrza.

Informacje o zestawie

Dekar został wydany jako mały zestaw w 2007 roku. Składał się z 37 części. Mógł strzelać ze swojego miotacza.

Ciekawostki

  • Na obrazku Dekar ma czerwone oczy, lecz jako zestaw w ogóle ich nie posiada.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki