Fandom

Encyklopedia Bionicle

Dezalk

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
Dezalk
Noimage.jpg
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Nieznana
Maska Nieznana
Status Żywy
Miejsce pobytu Spherus Magna

Dezalk jest Ta-Matoraninem, który mieszkał na Południowym Kontynencie.

Biografia

Dawno temu, Dezalk doznał kontuzji i został wysłany do Karzahniego do naprawy. Został przebudowany, ale w słabszą formę. Następnie wysłano go, by spędził resztę swojego życia na Południowym Kontynencie, gdyż Karzahni wstydził się swoich słabych umiejętności. Podczas Wielkiego Kataklizmu, był wśród Matoran żyjących na części lądu, która została wystrzelona z kopuły kontynentu na powierzchnię Aqua Magna, wyspie Voya Nui.

Gdy Piraka przybyli na Voya Nui, okłamali Matoran i powiedzieli, że są Toa, i wstawili Dezalka do pracy z innymi. Jednak, został on później zabrany prze Piraka, pod pretekstem, że był on na misji poszukiwawczej głęboko w górach. Wystawili go na efekty Antidermis, robiąc z niego podatnego na ich rozkazy. Piraka użyli Dezalka, by zdradził innych Matoran, poprzez przekazanie informacji, by przeszli do fortecy Skakdi. W rezultacie wszyscy Matoranie zostali zniewoleni, tylko członkom Grupy Oporu udało się uciec. Dezalk, wraz z innymi Matoranami, został uwolniony spod kontroli Piraka przez Toa Inika.

Niedługo potem został zabrany do Jaskiń Nui z resztą Matoran, by przetrwać zejście Voya Nui z powrotem na Południowy Kontynent. Po powrocie na Południowy Kontynent, zaczął pomagać innym Matoranom przebudować Voya Nui.

Po obrażeniach zmieniających Robota Wielkiego Ducha w niezamieszkalnego, Dezalk opuścił Wszechświat Matoran, by żyć na Spherus Magna.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki