FANDOM

"Jest mądry, jest niemy i jest też cierpliwy, spędzając już 1000 na swoim stanowisku."
The Shadowed One, Mroczni Łowcy

Dweller
Dark Hunter Dweller.png
Mroczny Łowca
Narzędzia Ostrza, pazury
Moce Czytanie w myślach, moc koszmarów i wpływ na zmysły innych
Status Żywy
Lokalizacja Spherus Magna

"Dweller" (pol. "Mieszkaniec") jest jednym z najskuteczniejszych szpiegów należących do organizacji Mrocznych Łowców.

Biografia

Początkowo Dweller wypełniał misje zabójstw, używając podczas nich swojej mocy ataków mentalnych do zabijania ofiar.

Po Wielkim Kataklizmie na Metru Nui The Shadowed One, lider Mroczyncyh Łowców, wysłał Dwellera na stałe do Miasta Legend, aby ten czuwał tam nad rozwojem spraw (Metru Nui stanowiło ważny punt strategiczny za równo dla Mrocznych Łowców i Bractwa Makuta). Mroczny Łowca wykorzystywał swoje zdolności do nadzorowania miasta, czasami wysyłał Rahi z raportami do TSO. Używał swoich mocy także, aby chronić się przed odkryciem przez istoty poruszające się po Archiwach, w których Dweller mieszkał. Podczas swojego pobytu w Metru Nui był świadkiem bitwy między Visorakami, a sprzymierzonymi Turagą Dume, Rahaga i Keetongu. Dweller czasami zabawiał się, wywołując koszmary nocne u Norika o przejęciu władzy w mieście przez Visoraki i Mrocznych Łowców.

Korzystając z informacji z raportów, TSO nakazał Dwellerowi śledzić Toa Światła - Takanuvę. DH miał go dopaść, kiedy nadarzy się odpowiednia okazja, otwierając tym samym drogę do inwazji Mrocznych Łowców na Metru Nui. Dweller próbował przejrzeć myśli Toa, lecz Takanuva wyczuł jego obecność, uniknął ataku psychicznego i zlokalizował jego źródło. Toa został jednak nagle zaatakowany przez Pijawki Cienia. Wkrótce po tym Dweller był światkiem powrotu Toa Mahri do Miasta Legend.

Kiedy Brutaka przybył do Metru Nui, Mroczny Łowca spróbował zaatakować go mentalnie, lecz moce psychiczne Dwellera okazały się bezużyteczne przeciwko członkowi Zakonu Mata Nui, przeszkolonemu w obronie przed tego typu atakami. Brutaka znokautował DH i zabrał go do Toa Helryx. Został wtedy przechwycony przez Zakon i uwięziony na Daxii. Dwellerowi udało się przetrwać zniszczenie twierdzy na wyspie podczas przejmowania władzy nad Wszechświatem Matoran przez Makutę Teridaxa. Kiedy Teridax został zabity, Mroczny Łowca opuścił Wszechświat i wyemigrował na Bara Magna.

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

W tym wymiarze Dweller nie został wysłany na Metru Nui i został zabity, kiedy Imperium Toa najechało Odinę.

Cechy i umiejętności

Dweller posiada zdolność czytania w myślach innych istot i wdzierania się do ich umysłów. Potrafi wywoływać przerażające koszmary i wizje, doprowadzając swoje ofiary do szaleństwa. Niejednokrotnie robił to dla własnej uciechy. Ten Mroczny Łowca cechował się też ogromną lojalności i oddaniem wobec DH. Poświęcał cały swój czas oddając się wypełnianiu zleconych mu misji i zadań.

Broń i narzędzia

Bronią Dwellera są jego ostre pazury oraz podwójne ostrze.

Ciekawostki

  • Dweller został stworzony przez Nathana Pavich na LEGO Magazine Dark Hunter Building Contest.
  • Mimo że na ciele Dwellera widać Kanohi Kraahkan, to nie posiada on mocy cienia. Po prostu jego zbroja przypomina kształtem tą Maskę.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki