Wikia

Encyklopedia Bionicle

Strona główna

Dyskusja265
1940stron na
tej wiki
Witamy na Encyklopedii Bionicle!

PostacieSG StworzeniaSG ŻywiołSH FloraSG RozumneSG

Oasis-02-logobio

MiejscaSG ObiektySG RahiSG ZdarzeniaSG ForumSG

O Bionicle
BIONICLE (Skrót od Biological Chronicle) - linia zabawek produkowanych przez Lego Group rozpoczęta w 2001 roku. Postaci składane z zestawów klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.
Polecany artykuł
408 2
Vhisola to Ga-Matoranka.

Znała położenie Wielkiego Dysku z Ga-Metru, które było jej domem. Była jedną z ucznennic Nokamy, którą Matoranka uważała za swoją najlepszą przyjaciółkę. Kiedy Nokama została Toa, Vhisola stała się zazdrosna i chciała wykorzystać swoją wiedzę na temat położenia wielkiego dysku, by zyskać większą popularność niż jej dawna przyjaciółka. Jednakże, przyciągnęło to uwagę Mrocznych Łowców - Nidhikiego i Krekki, którzy schwytali Matorankę. Vhisola została uratowana przez Nokamę i zdradziła swojej wybawczyni lokalizację dysku Kanoka.

Vhisola towarzyszyła Toa Metru i piątce pozostałych Matoran podczas wyprawy do Wielkiego Pieca, gdzie połączyła się z resztą Matoran tworząc Matoran Nui, przy którego pomocy Toa mogli pokonać Morbuzakha.

Czytaj więcej...
Wybrany cytat
"Nie przetrwaliśmy tego wszystkiego tylko po to, żeby się poddać"
Balta, Legendy BIONICLE 1: Wyspa Zagłady

Regulamin
Przed pierwszą edycją na Encyklopedii Bionicle należy zapoznać się z Regulaminem!
Czy wiesz, że...?
Czy wiesz że...
  • Maski Toa Hagah wyglądają inaczej niż inne o tej samej mocy, gdyż zostały zrobione na cześć dawnych bohaterów?
  • Mata Nui połączył Bota Magna, Aqua Magna i Bara Magna w jedną planetę?
  • Gdy Zbroje Adaptacyjne nie są używane, wyglądają dokładnie jak dawne zbroje Toa Nuva?
  • Po deewolucji spowodowanej przez Toa Ignikę Icarax stał się biomechaniczny?
  • Niektórzy Av-Matoranie po śmierci zamieniają się w Bohroki?
Fanclub
Wiki-wordmark.png
Tworzysz własne postacie i piszesz opowiadania o serii Bionicle? Serdecznie zapraszamy na Fanclub Bionicle, gdzie możesz pokazać swoją twórczość!

Więcej od Wikii

Losowa wiki