Wikia

Encyklopedia Bionicle

Strona główna

1748stron na
tej wiki
Dyskusja273
Witamy w Encyklopedii Bionicle!

PostacieSG StworzeniaSG ŻywiołSH FloraSG RozumneSG

Oasis-02-logobio

MiejscaSG ObiektySG RahiSG ZdarzeniaSG ForumSG

O Bionicle
BIONICLE (Skrót od Biological Chronicle) - linia zabawek produkowanych przez Grupę LEGO, rozpoczęta w 2001 roku. Postaci składane z klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.
Polecany artykuł
TahuG1
Tahu to Toa Ognia, jedna z głównych postaci Bionicle. Lider drużyny Toa Mata, później przemieniony w Toa Nuva.

Tahu, tak jak inni Toa Mata, został stworzony na Artakhce. Po odbyciu szkolenia, został uśpiony w Kanistrze Toa, podobnie jak pozostali członkowie jego drużyny. Podczas Wielkiego Kataklizmu, Kanistry zostały wystrzelone z centrum wszechświata w kierunku wyspy Mata Nui, jednak z powodu błędu wylądowały na Srebrnym Morzu i dryfowały na nim przez tysiąc lat, dopóki Matoranin imieniem Takua nie nakierował ich na wyspę. Po przybyciu na Mata Nui i przebudzeniu, Tahu i pozostali rozpoczęli poszukiwania masek mocy Kanohi. Po zebraniu wszystkich sześciu i zdobyciu złotych masek, stanęli do walki z samym Teridaxem. Po zwycięskiej bitwie, Toa wrócili na powierzchnię, jednak wkrótce potem musieli zmierzyć się z nowym zagrożeniem - rojami Bohrok.

Czytaj więcej...
Wybrany cytat
"Gdziekolwiek się udasz, miej oczy dookoła głowy, bo któregoś dnia znajdę cię i obiecuję, że będę ostatnią rzeczą, jaką zobaczysz."
Lesovikk do Karzahniego, Sny o Zagładzie

Regulamin
Przed pierwszą edycją na Encyklopedii Bionicle należy zapoznać się z Regulaminem!
Czy wiesz, że...?

Czy wiesz, że...

  • Solek był kiedyś najlepszym przyjacielem Takuy?
  • Jeżeli Makuta pozbawiony ciała szybko nie znajdzie nowego, to Antidermis się ulotni i Makuta umrze?
  • Na Okoto jest starożytne miasto, w którym znajduje się grobowiec Ekimu?

Fanclub
Wiki-wordmark.png
Tworzysz własne postacie i piszesz opowiadania o serii Bionicle? Serdecznie zapraszamy na Fanclub Bionicle, gdzie możesz pokazać swoją twórczość!

Więcej od Wikii

Losowa wiki