Wikia

Encyklopedia Bionicle

Strona główna

Dyskusja273
1791stron na
tej wiki
Witamy w Encyklopedii Bionicle!

PostacieSG StworzeniaSG ŻywiołSH FloraSG RozumneSG

Oasis-02-logobio

MiejscaSG ObiektySG RahiSG ZdarzeniaSG ForumSG

O Bionicle
BIONICLE (Skrót od Biological Chronicle) - linia zabawek produkowanych przez Grupę LEGO, rozpoczęta w 2001 roku. Postaci składane z klocków mają przypisane określone cechy charakteru i umiejętności. Zabawki wzorowano i częściowo zaczerpnięto z mitologii polinezyjskiej.
Polecany artykuł
TahuG1
Tahu to Toa Ognia, jedna z głównych postaci Bionicle. Lider drużyny Toa Mata, później przemieniony w Toa Nuva.

Tahu, tak jak inni Toa Mata, został stworzony na Artakhce. Po odbyciu szkolenia, został uśpiony w Kanistrze Toa, podobnie jak pozostali członkowie jego drużyny. Podczas Wielkiego Kataklizmu, Kanistry zostały wystrzelone z centrum wszechświata w kierunku wyspy Mata Nui, jednak z powodu błędu wylądowały na Srebrnym Morzu i dryfowały na nim przez tysiąc lat, dopóki Matoranin imieniem Takua nie nakierował ich na wyspę. Po przybyciu na Mata Nui i przebudzeniu, Tahu i pozostali rozpoczęli poszukiwania masek mocy Kanohi. Po zebraniu wszystkich sześciu i zdobyciu złotych masek, stanęli do walki z samym Teridaxem. Po zwycięskiej bitwie, Toa wrócili na powierzchnię, jednak wkrótce potem musieli zmierzyć się z nowym zagrożeniem - rojami Bohrok.

Czytaj więcej...
Wybrany cytat
"Niech próbują uciekać! Gdzie mogą się ukryć? Jak cień może ich schronić, jeśli ciemności należą do nas?"
Antroz, Królestwo Strachu

Regulamin
Przed pierwszą edycją na Encyklopedii Bionicle należy zapoznać się z Regulaminem!
Czy wiesz, że...?

Czy wiesz, że...

  • Turaga to Toa, którzy wypełnili swoje przeznaczenie i oddali moc?
Fanclub
Wiki-wordmark.png
Tworzysz własne postacie i piszesz opowiadania o serii Bionicle? Serdecznie zapraszamy na Fanclub Bionicle, gdzie możesz pokazać swoją twórczość!

Więcej od Wikii

Losowa wiki