FANDOM

"Pancerz... ale więcej, niż pancerz... moc większa niż kiedykolwiek znana..."
Toa Mata Lewa, W Gnieździe
Exo-Toa
Exo-Toa Set
Robot
Funkcja Zwiększenie mocy użytkownika, służyć Teridaxowi (dawniej)
Moce Żadne
Narzędzia Boksujący Szpon, Elektro-Rakieta
Status Aktywne
Lokalizacja Wszechświat Matoran
Wymowa Ekso-Toa

Exo-Toa są zbrojami stworzonymi na polecenie Bractwa Makuta przez Duchy Nynrah.

Historia

Exo-Toa został zaprojektowany przez Duchy Nynrah dla Bractwa Makuta i został wyprodukowany przez Vortixx na wyspie Xia. Bractwo używa ich dla dwóch celów: aby mieć się na baczności przeciw przedwczesnemu wypuszczeniu Bohrok i chronić fortecę Bractwa.

Exo-Toa został użyty jako próbny temat przez Chiroksa, by przetestować zdolność Makuta, by posiąść roboty po odkryciu ich rozwoju.

Kilku Exo-Toa zostało użytych na atak na Artakhę przez Kojola. Te Exo-Toa zniknęły wkrótce potem, żeby zachować w tajemnicy lokalizacje wyspy.

Kiedy Bractwo obróciło się na stronę zła, użyli Exo-Toa i Fohroków wraz z rojami Visoraków by zdobyć Wszechświat Matoran.

Podczas ich ataku na fortecy Bractwa, Norik i Iruini spotkali i zniszczyli dużo Exo-Toa działających jako wartownicy dla fortecy.

Toa Mata później znaleźli i użyli tych maszyn w głębokich pieczarach Mata Nui podczas wojny z Bohrokami, by pokonać dwie siostry Bahrag. Jednakże, Tahu zrozumiał, że Exo-Toa przeszkadzają w przewodzeniu Mocy Żywiołów i zdjął zbroję.

Kiedy Toa Nuva później wrócili, by powstrzymać Bohrok-Kal od uwolnienia Bahrag, znaleźli Exo-Toa na pilocie automatycznym, walczących z Bohrok-Kal, chociaż spotkali się z niepowodzeniem. Sześć elitarnych Bohrok zniszczyło Exo-Toa. Kiedy Bohrok-Kal się przeładowały i zostały zniszczone przez ich własną moc, części rozbitego Exo-Toa zostały magnetyzowane do Gahlok-Kal, gniotąc go.

Gdy Turaga Vakama powiedział Toa Nuva o mieście Metru Nui, Onu-Matoranin wynalazca czyli Nuparu potajemnie ocalił kawałki Exo-Toa i przyniósł je do Metru Nui. Co planował z nimi zrobić sam nie wiedział.

Informacje o zestawie

Exo-Toa

Exo-Toa jako zestaw

Exo-Toa został wydany jako zestaw w lecie 2002 r., zawierający 360 części. Ściskając jego prawe ramię, pazur strzela do przodu, a jego lewe ramię wyposażone jest w tępy pocisk. Bieg na plecach może chować roboty głowę tak, że Toa Mata może wejść przez front, którego otwiera mała dźwignia. Zestaw Exo-Toa został zaprojektowany specjalnie do wyposażenia w zestawowe formy Toa Tahu, w inkarnacji Toa Mata jak i Toa Nuva; jako rezultat zestawy Gali, Lewa, i Kopaka mogą się łączyć z nim bez problemów (Pohatu i Onua można łączyć z niewielkimi dostosowaniami). Zestaw Exo-Toa zawiera też instrukcję na alternatywny model robotycznego stalkera.

Cytaty

"Wszyscy! -- Porzucie wasze zbroje! Utrudniają nasze elementarne moce ale są naszą jedyną nadzieją!"
— Toa Mata Tahu, Koniec Toa?
"Chociaż puste te zbroje nadal sprzeciwiają się nam ... Ale upadną przed mocą dźwięku!"
Kohrak-Kal, Kwestia Czasu...

Pojawienia

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki