FANDOM

Federacja Strachu (albo FS) to drużyna utworzona przez Zakon Mata-Nui z różnych negatywnych wojowników:

Federacja Strachu
Set Brutaka

Brutaka, lider Federacjii Strachu

Miejsce pobytu Kiedyś Daxia, potem Stelt, póżniej Zakaz, jeszcze póżniej Tren Krom Peninsula, obecnie Artidax
Lider Brutaka
Status Żywi, aktywni (dwóch nie żyje)
Praca, zadania Odnaleźć Miserixa
Sojusznicy Zakon Mata-Nui
Wrogowie Zyglak, Bractwo Makuty, Tren Krom
Członkowie
Kanohi
 Bronie
Brutaka, Lider Federacji, wcześniej Strażnik Igniki Olmak, maska bram wymiarowych Obrotowe Ostrza
Vezon, siódmy Piraka nie posiada włócznia fuzji
Roodaka, królowa Visoraków nie posiada mutujący Miotacz Rhotuka typu nieznanego
Lariska, Mroczna Łowczynii nieznana Protostalowe sztylety
Dawni członkowie
Kanohi
 Bronie
Takadox, Barraki, wcześniej więzień Dołu nie posiada Kiedyś Bliźniacze Noże, obecnie Protostalowe Ostrze
Carapar, Barraki, wcześniej więzień Dołu, zginął z ręki Tren Kroma nie posiada Kiedyś Szczypce i Miecz
Spiriah, wygnaniec z Bractwa, zginął z ręki Miserixa Jutlin, maska Korupcji Bliźniacze Pazury, Midak Skyblaster, Kapsuły Tridax

Brutaka

Brutaka Set
Jest dowódcą tej grupy, jednak niezbyt mu podoba się ta współpraca. Brutaka został zabrany z Dołu przez Botara i wyposażony w specjalny hełm umożliwiający mu oddychanie powietrzem atmosferycznym. Dano mu szansę poprawy i odpokutowania winy. Jeśli jednak zawiedzie zostanie ponownie wtrącony do Dołu, albo nawet zabity. Gdy Brutaka spotkał swych członków, popłynął z nimi na wyspę Stelt, by "kupić" łódź potrzebną do popłynięcia na południowe wyspy. Po opuszczeniu tej wyspy, on i jego drużyna napotkali "kumpli Spiriaha", Zyglaki. Okazało się, że Spiriah przejął dowodzenie i skierował łódź na Zakaz, by zemścić się na Skakdi. Jednak Bruaka i Lariska (nowa członkini) obezwładnili go i zmienili kurs. Dotarli na nieznaną wyspę, gdzie Botar (który nie żyje) i Trinuma (który uciekł do Zakonu) mieli dać im bronie. Zamiast tego znaleźli te narzędzia, a Brutaka został zaatakowany przez Tren Krom. Gdy Carapar chciał zaatakować istotę, Tren Krom otworzył trzecie oko i wystrzelił strumień energii, zabijając Carapara. Po opuszczeniu wyspy Tren Kroma, odnaleźli wyspę Artidax. Gdy nagle Spiriah został wciągnięty przez piaski, Brutaka trzymał go za rękę, a Roodaka zaatakowała żywe piaski mutującym Rhotuka. Jednak Federacja Strachu została złapana przez pułapkę z winorośli przez zdrajcę Takadoxa.

Brutaka nosi Kanohi Olmak, maskę wymiarów oraz dzierży w ręku podwójny miecz elektryczny, a na plecach ma sztylety.

Vezon

Vezon Kardas set

Vezon to kolejny członek drużyny. Uszedł Zyglakom z pomocą Brutaki, i został polubiony przez niego. Przyłączył się do drużyny by walczyć z Bractwem makuty. Drużyna na początku składała się z Brutaki członkowska jako przywódcy, Roodaki, Takadoxa, Carapara, zdrajcy Makuta Spiriaha, i siebie. Vezon został wybrany z powodu na to,że i tak był spisany na straty, a także ze względu na jego brak strachu przed Bractwem.

Grupa podróżowała do Stelt,aby nabyć statek, Vezon miał poświęcić handlowca, od którego otrzymywali statek z "lekki kran" sprawili, że to przypominało że naprawdę zdobył Roodake, którą wykorzystywali jako zapłate. Jednakże, Brutaka znokautował go zanim Vezon mógł go zaatakować.

Po tym jak Brutaka powiedział swojej drużynie gdzie zmusili siłą woli głowę w kierunku wyspy daleko na południe do znalezienia Miserixa, poprzedniego dowódcy Bractwa Makuty, Vezon pierwszy spostrzeł, że ogromna liczba Zyglaków, który Spiriah miał wezwać. Podczas podróży do Zakaz, Vezon był zadowolony, że jeździ do swojego kraju rodzinnego. Później przedstawiony został końcowy członek drużyny, Lariska.

Po przypłynięciu do porośniętej lasem wyspie niedaleko brzegu z Południowego Kontynentu, Brutaka odzyskał tajny skład broni zostawionych tam przez Trinuma i Botara. Vezonowi była dana bezsilna dzida, ale Tren Krom zaatakował i zdobył Brutake, łapiąc w pułapkę drużynę na wyspie przez stwarzenie 200 stopowych ścian na około jej. Gdy Vezon i reszta ratowali Brutakę, zginął Carapar, gdy Tren Krom strzelił w niego strumieniem energii. Po opuszczeniu wyspy Tren Kroma, odnaleźli wyspę Artidax. Gdy nagle Spiriah został wciągnięty przez piaski, Brutaka trzymał go za rękę, a Roodaka zaatakowała żywe piaski mutującym Rhotuka. Jednak Federacja Strachu została złapana przez pułapkę z winorośli przez zdrajcę Takadoxa.

Wcześniej jako broń posiadał Włócznię Połączenia, która spłonęła w proch przez ogień z Energetycznych Mieczy Płomieniowych Jallera. Posiadał także moc widzienia przyszłości i absorbowania energi kinetycznej, które w nieznany sposób stracił. Obecnie nie mocy, a broń stanowi zwykła włócznia.

Spiriah

Renegat i kolejny członek drużyny. Spiriah został złapany przez Zakon i dołączony do drużyny zgromadzonej przez Rozkaz Mata Nui, składając się również z Brutaki, Vezona, Roodaki, Carapara, i Takadoxa, którzy będą walczyć przeciwko masonerii Makuta. Zgodnie z Gregiem, Spiriah pomaga drużynie nie z powodu dobroci w swoim sercu ale raczej ze strachu przed jego życiem.

  • 250px-Spiriah
    W trakcie wykonywania misji, a dokładniej w trakcie podróży na Południowe Wyspy, gdzie Drużyna Brutaki miała uwolnić Miserixa, Spiriah zbuntował się i używając mocy kontroli pogody zatrzymał statek w miejscu, i wezwał sprzymierzone z nim Zyglaki. Powiedział, że on teraz dowodzi. Chciał udać się na Zakaz, aby osobiście zabić wszystkich Skakdi, których obwinia za swoją porażkę i za to że Bractwo go ściga. Jednak Lariska, Brutaka i gatunek Ehleka niszczą Zyglaki i udali się na wyspę, gdzie Spiriah dostał miotacz. Nagle zostali zaatakowani przez Tren Krom. Zdobył Brutakę, łapiąc w pułapkę drużynę na wyspie przez stworzenie 200 stopowych ścian na około jej. Gdy Spiriah i reszta ratowali Brutakę, zginął Carapar, gdy Tren Krom strzelił w niego strumieniem energii. Po opuszczeniu wyspy Tren Kroma, odnaleźli wyspę Artidax. Gdy nagle Spiriah został wciągnięty przez piaski, Brutaka trzymał go za rękę, a Roodaka zaatakowała żywe piaski mutującym Rhotuka. Jednak Federacja Strachu została złapana przez pułapkę z winorośli przez zdrajcę Takadoxa. Gdy dało się wydostać z pułapki, dotarli do Miserixa. Dawny lider Bractwa zauważy Spiriaha i wchłonął go do swego ciała

Wcześniej posiadał nieznaną broń, która została zabrana przez Zakon. Obecnie posiada Midak Skyblaster, wyrzutnię Tridaxów i parę pazurów.

Roodaka

Królowa Visoraków i członkinia Drużyny Brutaki. Zakon ją złapał i dołączył do Drużyny. Grupa podróżowała do Stelt,aby nabyć statek, Roodaka bała się, że któryś z mieszkańców ją rozpozna. Jednak Drużyna porywa łódź.

Po tym jak Brutaka powiedział swojej drużynie gdzie zmusili siłą woli głowę w kierunku wyspy daleko na południe do znalezienia Miserixa, poprzedniego dowódcy Bractwa Makuty. Na szczęście członek drużyny, Lariska niszczy Zyglaki.

Roodaka
Po przypłynięciu do porośniętej lasem wyspie niedaleko brzegu z Południowego Kontynentu, Brutaka odzyskał tajny skład broni zostawionych tam przez Trinuma i Botara. Roodace dano miotacz, ale Tren Krom zaatakował i zdobył Brutake, łapiąc w pułapkę drużynę na wyspie przez stwarzenie 200 stopowych ścian na około jej. Gdy Roodaka i reszta ratowali Brutakę, zginął Carapar, gdy Tren Krom strzelił w niego strumieniem energii. Po opuszczeniu wyspy Tren Kroma, odnaleźli wyspę Artidax. Gdy nagle Spiriah został wciągnięty przez piaski, Brutaka trzymał go za rękę, a Roodaka zaatakowała żywe piaski mutującym Rhotuka. Jednak Federacja Strachu została złapana przez pułapkę z winorośli przez zdrajcę Takadoxa.

Wcześniej jako broń miała Miotacz Rhotuka, typ mutujący i Pazury Kontraatakujące, które mogą złapać Rhotuka, zatruć go i odesłać z powrotem, lecz oba bronie zostały zabrane przez Zakon. Obecnie posiada miotacz Rhotuka, ale nie wiadomo, do jakiego typu należy ten Rhotuka.

Carapar

Barraki z Dołu i kolejny (a raczej nieżyjący już) członek Drużyny Brutaki. Po ożywieniu Mata Nui, Zakon zabrał jego i Carapara do Drużyny Brutaki, która ma znaleźć Miserixa i przeprowadzić
Comic Carapar
atak na Bractwo. Po opuszczeniu Daxii, popłynęli na Stelt, by zdobyć większą łodkę. Tam Takadox zahipnotyzował załogę, wyrzucił ją za burtę i razem z Caraparem, Brutaką, Spiriahem, Roodaką i Vezonem ruszyli na południowe wyspy.

Nagle Spiriah przejął statek i ruszył na Zakaz, by "zrobić porządek z tymi, którzy go wygnali". Jednak Lariska i armia gatunku Ehleka zniszczyła statki Zyglaków i skierowali się na wyspę, gdzie Brutaka dał mu długie ostrze. Nagle zostali zaatakowani przez Tren Krom i oszołomieni jego zdolnościami. Gdy Carapar podniósł swój miecz, by przetnąć macki Tren Krom, nie wiedział, że to był zły ruch. Tren Krom otworzył swe trzecie oko i uwolnił z niego strumień energii, który trafił w Carapara, kończąc przy tym żywot brązowego Barraki.

Przedtem jako broń miał miotacz kałamarnic i pazury, które zostały zabrane przez Zakon. Póżniej dzierżył szeroki miecz, który został zniszczony wraz z Caraparem przez Tren Krom.

Takadox

Drugi Barraki, a zarazem kolejny członek Drużyny Brutaki. Po ożywieniu Mata Nui, Zakon zabrał jego i Carapara do Drużyny Brutaki, która ma znaleźć Miserixa i przeprowadzić atak na Bractwo. Po opuszczeniu Daxii, popłynęli na Stelt, by zdobyć większą łodkę. Tam Takadox zahipnotyzował załogę, wyrzucił ją za burtę i razem z Caraparem, Brutaką, Spiriahem, Roodaką i Vezonem ruszyli na południowe wyspy.

Takadox set
Nagle Spiriah przejął statek i ruszył na Zakaz, by "zrobić porządek z tymi, którzy go wygnali". Jednak Lariska i armia gatunku Ehleka zniszczyła statki Zyglaków i skierowali się na wyspę, gdzie Brutaka dał mu długie ostrze. Nagle zostali zaatakowani przez Tren Krom i oszołomieni jego zdolnościami. Nagle potwór zabił Carapara wiązką promieni z trzeciego oka, a Drużyna Brutaki uciekła z wyspy. Po opuszczeniu wyspy Tren Kroma, odnaleźli wyspę Artidax. Gdy nagle Spiriah został wciągnięty przez piaski, Brutaka trzymał go za rękę, a Roodaka zaatakowała żywe piaski mutującym Rhotuka. Jednak Takadox zdradził Federację i uwięził ich w pułapce. Po tym zaczął działać na własną rękę i ruszył gdzieś...

Wcześniej miał Miotacz Kałamarnic i parę noży, które znalazł wcześniej przed Kataklizmem. Obecnie posiada długie, Protostalowe ostrze.

Lariska

Mroczna Łowczyni, a obecnie członkinia Drużyny Brutaki. Któregoś dnia Zakon Mata Nui znalazł ją i umieścił na Zakazie, by czekała na Drużynę Brutaki. Gdy łódź Spiriaha, Brutaki, Carapara, Takadoxa, Roodaki i Vezona dopłynęła do wybrzeży wyspy Spiriaha, Lariska przyłączyła się do nich, by odnaleźć Miserixa.

Gdy dotarli na Wyspa Tren Krom, zaatakował ich Tren Krom. Gdy bestia przecieła skrzydła Spiriahowi,Lariska wykorzystała zdolności akrobatyczne i uratowała renegata od śmierci. Gdy Tren Krom porwał Brutakę, ona i reszta pobiegli mu z pomocą. Wtedy Carapar zapłacił za cios mieczem wysoką cenę - samego siebie. Gdy Tren Krom otworzył trzecie oko, zabił Carapara promieniem świetlnym z oka i puścił Brutakę. Po opuszczeniu wyspy Tren Kroma, odnaleźli wyspę Artidax. Gdy nagle Spiriah został wciągnięty przez piaski, Brutaka trzymał go za rękę, a Roodaka zaatakowała żywe piaski mutującym Rhotuka. Jednak Federacja Strachu została złapana przez pułapkę z winorośli przez zdrajcę Takadoxa.

Nie wiadomo, czy Lariska posiada maskę Kanohi. Jej broń stanowią zdolności akrobatyczne oraz zatrute sztylety wykonane z Protostali.

Pojawienie

Federacja Strachu
Lider
Obecny:

Brutaka

Członkowie
Obecni członkowie:

Roodaka | Vezon | Lariska

Dawni członkowie:

Carapar (zabity) | Takadox(działa na własną rękę) | Spiriah (zabity)

Organizacje
Dobre - Zakon Mata Nui

Złe - Mroczni Łowcy | Łowcy Kości

Neutralne - Barraki

Mniejsze - Federacja Strachu | Ruch Oporu Przeciw Tuyet | Drużyna Wsparcia

Przeszłe - Dłoń Artakhi | Liga Sześciu Królestw | Imperium Toa
Bractwo Makuty

Więcej z Fandomu

Losowa wiki