FANDOM

Ga Metru
Pgametru
Położenie Metru Nui
Status Uszkodzone, niezamieszkane
Ga Metru to centrum szkolne. Miasto poraża panującą tam ciszą
Symbol Ga-Metru

Symbol Ga-Metru

. Najwyższe obiekty ledwo wystają spod wody; znaczna część miasta znajduje się pod wodą. Ga Metru jest sterylnie czyste: w szpitalach nigdy nie dochodziło do zakażeń, w szkołach nie zdarzały się zatrucia. Imponują wodospady protodermis, osiągające wiele metrów długości. Najważniejszymi budynkami są szkoły, w których naucza się historii, języków Metru Nui, obyczajów wyspy i wychowania fizycznego. W sporcie najlepsza jest atletka Vhisola. Nokama była w tym mieście nauczycielką, i to często odbija się na jej zachowaniu (nie umie słuchać innych i trochę się rządzi).

Klasy w Ga Metru w niczym nie przypominają naszych drewnianych lub ceglanych sal. Jest tam sprzęt najwyższej jakości, a każde biurko wyposażono w specjalny system, dzięki czemu otworzyć je mogą tylko uczniowie. Na obrazku Vhisoli jest wizerunek wodospadu protodermis przy jej szkole. W domach mieszkańców panuje czystość i porządek. W domu Vhisoli dominują elementy mówiące o Nokamie (Matorance, nie Toa) oraz najważniejszym sportem wyspy – akilini. Sport polega na trafieniu w cel na drugim końcu Koloseum. Jest to o tyle trudniejsze, że posadzka się rusza. Drużyna składa się z dwóch Matoran. Najbardziej pożądane są dyski z: Ga Metru (można je sterować myślami), Le Metru (pochłaniają moc innych dysków i zawsze lecą dalej) i Ko Metru (omijają przeszkody).

Laboratoria Protodermis istnieją w niemal całym mieście. W klasach i domach istnieją małe filtry, czyszczące surowe protodermis płynne z oceanu, lecz w Labolatoriach wciąż udoskonala się sposoby filtracji tego pierwiastka. Na tym polu Vhisola również się popisała: odkryła, że kawałki Morbuzakha idealnie filtrują wodę – znacznie lepiej niż stałe protodermis. Wiele eksperymentów jest szczególnie niebezpiecznych i wymagają wielkiej ostrożności.

Miasto jest uważane na ulubione miasto Mata Nui, i jest w tym pewna racja, bo Ga Metru jest naprawdę piękne. Niestety, siły witalne tego miasta uległy osłabieniu, gdy protodermis ("woda") wyciekły z kanałów. Matoranie starają się to szybko naprawić.

Animation Ga-Metru

Protodermis pod Ga-Metru w animacji promującej zestaw Toa Metru Nokama

Mieszkańcy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki