Fandom

Encyklopedia Bionicle

Ga-Metru

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ga Metru
Pgametru.gif
Położenie Metru Nui
Status Uszkodzone, niezamieszkane
Ga Metru to centrum szkolne. Miasto poraża panującą tam ciszą
Symbol Ga-Metru.png

Symbol Ga-Metru

. Najwyższe obiekty ledwo wystają spod wody; znaczna część miasta znajduje się pod wodą. Ga Metru jest sterylnie czyste: w szpitalach nigdy nie dochodziło do zakażeń, w szkołach nie zdarzały się zatrucia. Imponują wodospady protodermis, osiągające wiele metrów długości. Najważniejszymi budynkami są szkoły, w których naucza się historii, języków Metru Nui, obyczajów wyspy i wychowania fizycznego. W sporcie najlepsza jest atletka Vhisola. Nokama była w tym mieście nauczycielką, i to często odbija się na jej zachowaniu (nie umie słuchać innych i trochę się rządzi).

Klasy w Ga Metru w niczym nie przypominają naszych drewnianych lub ceglanych sal. Jest tam sprzęt najwyższej jakości, a każde biurko wyposażono w specjalny system, dzięki czemu otworzyć je mogą tylko uczniowie. Na obrazku Vhisoli jest wizerunek wodospadu protodermis przy jej szkole. W domach mieszkańców panuje czystość i porządek. W domu Vhisoli dominują elementy mówiące o Nokamie (Matorance, nie Toa) oraz najważniejszym sportem wyspy – akilini. Sport polega na trafieniu w cel na drugim końcu Koloseum. Jest to o tyle trudniejsze, że posadzka się rusza. Drużyna składa się z dwóch Matoran. Najbardziej pożądane są dyski z: Ga Metru (można je sterować myślami), Le Metru (pochłaniają moc innych dysków i zawsze lecą dalej) i Ko Metru (omijają przeszkody).

Laboratoria Protodermis istnieją w niemal całym mieście. W klasach i domach istnieją małe filtry, czyszczące surowe protodermis płynne z oceanu, lecz w Labolatoriach wciąż udoskonala się sposoby filtracji tego pierwiastka. Na tym polu Vhisola również się popisała: odkryła, że kawałki Morbuzakha idealnie filtrują wodę – znacznie lepiej niż stałe protodermis. Wiele eksperymentów jest szczególnie niebezpiecznych i wymagają wielkiej ostrożności.

Miasto jest uważane na ulubione miasto Mata Nui, i jest w tym pewna racja, bo Ga Metru jest naprawdę piękne. Niestety, siły witalne tego miasta uległy osłabieniu, gdy protodermis ("woda") wyciekły z kanałów. Matoranie starają się to szybko naprawić.

Animation Ga-Metru.png

Protodermis pod Ga-Metru w animacji promującej zestaw Toa Metru Nokama

Mieszkańcy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki