FANDOM

"Wow, powodujesz, że Kongu wygląda przystojnie. Jesteś też prawie tak przyjazna jak on."
Toa Mahri Hewkii, Śmierć Mata Nui

Gadunka
Set Gadunka Without Launcher.png
Rahi
Status Pospolity
Moc Brak
Lokalizacja Srebrne Morze (dawniej)

Aqua Magna (obecnie)

Powiększona Gadunka
Gadunka.PNG
Szczególne Rahi
Status Martwy
Moc Brak
Lokalizacja Mahri Nui

Gadunka to małe, morskie Rahi, wykazujące się dużą agresją.

Historia

Gadunka to gatunek Rahi, który został stworzony przez Makuta z wirusów i płynnego Protodermis. Miał zamieszkiwać Wszechświat Matoran. Gadunki za swój dom wybrały Srebrne Morze, które otacza Otchłań oraz Metru Nui.

Kiedy Wielki Kataklizm zniszczył Otchłań i umożliwił jego mieszkańcom przejście do Czarnej Wody powyżej więzienia, kilka osobników tego gatunku uciekło do morza.

Po tym, jak Robot Wielkiego Ducha został doszczętnie zniszczony w Bitwie o Bara Magna, Gadunki z Metru Nui wyemigrowały na Spherus Magna.

Powiększona Gadunka

Comic Gadunka.PNG

Powiększona Gadunka

Kiedy Nocturn umieścił Kanohi Ignikę na dnie, Gadunka popędziła pod maskę dla bezpieczeństwa, nieświadomie wystawiając siebie na energię Kanohi. Energia wyzwolona przez maskę spowodowała, że Gadunka w bardzo szybkim tempie uzyskała ogromny rozmiar.

Instynkt podpowiadał, że maska, która została zabrana przez Nocturna, należy do niej. Widząc, że Barraki ją posiadają, przygotowała się do zaatakowania grupy, lecz zatrzymali ją Toa Mahri Hewkii. Próbując walczyć uczciwie, chciał pokonać Gadunkę używając tylko swojej siły fizycznej. Rzucił w nią głazem, potem użył halabardy oraz elektrycznych łańcuchów, lecz Gadunka kontrowała każdy ruch. Hewkii ostatecznie przegrał, i został prawie pożarty przez Rahi, lecz Hahli i Nuparu przybyli mu na ratunek. Nuparu użył swojej tarczy, i posłał falę uderzeniową w kierunku Gadunki, która rozproszyła Rahi na tyle, że Hahli zdołała przyzwać falę pływową, która porwała Gadunkę ze sobą.

Gadunka pojawiła się później w towarzystwie 90-metrowego, zmutowanego jadowitego węgorza oraz starożytnego morskiego giganta. Zaatakowali Toa Mahri, kiedy mieli zejść na dół Korytarzem, lecz Toa pokonali węgorza i giganta. W tym samym czasie Nuparu próbował pokonać Gadunkę otwierając dziurę w dnie morskim, w którą Rahi weszło. Gadunka jednak znów się pojawiła i odebrała Maskę Życia od Matoro, który stracił przytomność podczas bitwy. Z powodu odebrania jej od Matoro, Kanohi przywróciła oryginalny rozmiar Gadunce. Została później zjedzona przez rekina Takea.

Cechy i umiejętności

Animation Gadunka Against Nuparu and Hewkii Mahri.png

Powiększona Gadunka walcząca z Nuparu i Hewkii w BIONICLE: Toa Mahri

Gadunka to mały gatunek Rahi, osiągający maksymalnie 2,5 centymetra. Pomimo małego rozmiaru, posiada bardzo silne szczęki i pazury. Jest terytorialnym Rahi, znanym z prób zajmowania małych obszarów, jak kawałek skały lub koralowca.

Narzędzia

Powiększona Gadunka korzystała z miotacza kałamarnic, który znalazła. Po powrocie do normalnych rozmiarów, porzuciła go.

Statystyki z BIONICLE.com

Siła: 15
 
Zwinność: 9
 
Wytrzymałość: 15
 
Inteligencja: 5

Informacje o zestawie

Set Gadunka.jpg

Powiększona Gadunka w formie zestawu

Powiększona Gadunka została wydana jako duży zestaw w 2007 roku. Zestaw posiada 176 części, wliczając w to zrobioną z gumowego plastiku niebieską skórę na pysku która świeciła w ciemności, oraz zęby zrobione z elastycznego plastiku. Posiada ruchomą szczękę, która się zamyka i otwiera, oraz język, którym też można poruszyć. Dwie morskie kałamarnice wchodzące w skład zestawu mogą być przechowywane na zaczepach na plecach. W lewej łapie posiada miotacz kałamarnic.

Cytat

"To mój stary kumpel. Wielka szkoda, że nie posiadamy żadnego z tych wybuchowych owoców madu, jak na naszej starej wyspie. Mógłbym nauczyć go gry."
Toa Mahri Hewkii, Upadek

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Ignition

Animacje

Gry Planszowe

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki