FANDOM

"Łapanie Gahloka jest jak próba trzymania węgorza mokrą ręką. Więc pomyśl zanim przerwiesz ich pracę. Nigdy nie zareagują dwa razy tak samo i nigdy nie uderzą dwa razy w to samo miejsce."
Turaga Nokama, BIONICLE.com
Gahlok
Gahlok
Bohrok
Narzędzia Wodne Tarcze
Moce Woda
Status Uśpione
Numer zestawu 8562

Gahloki to rój Bohroków Wody.

Historia

Gahloki powstają, gdy Av-Matoranie wypełniają swoje przeznaczenie i przekształcają się w mechaniczne insektoidy. Są wtedy wysyłani do Gniazd Bohroków, by czekać na sygnał do oczyszczenia wyspy-kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui. Pomagają im wtedy Gahloki Va.

Roje Gahloków spod wyspy Mata Nui zostały przebudzone przez Makutę Teridaxa, po jego porażce z rąk Toa Mata. Niedługo po przebudzeniu, oddział Gahloków wyruszył do Onu-Koro. Po otrzymaniu ostrzeżenia, Whenua ogłosił ewakuację wioski. Gdy Taipu i Onepu pomagali przy ucieczce, Nuparu zebrał trochę zapasów. Gdy Onu-Matoranie opuścili tunel, Gahloki uwolniły falę wody, zalewając jaskinię i porywając Taipu, Onepu i Nuparu. Trzej Matoranie obudzili się w ciemnej grocie. Gdy Nuparu wydobył Kamień Świetlny, okazało się, że w tej samej grocie jest też wyłączony Gahlok. Zaczął używać części Bohroka do stworzenia czegoś nowego, z pomocą Taipu i Onepu. W końcu Nuparu skończył prace i użył wynalazku do zniszczenia głazu blokującego przejście. Wracając do opuszczonej wioski, Onu-Matoranin stoczył walkę z Gahlokami przy użyciu swojego wynalazku, Boxora. Udało mu się, a kilka Bohroków uciekło.

W innej części wyspy, Gali i Pohatu byli zajęci zbieraniem Krana Bohroków. Po pokonaniu kilku Tahnoków, znaleźli się wśród Gahloków. Po sporej pracy, dwoje Toa przezwyciężyło rój, zdobywając więcej Krana. Toa wygrali również wiele innych bitew, kończąc na pokonaniu i uwięzieniu Bahrag - królowych roju. Pozbawione Krana, Gahloki zaczęły pomagać w odbudowie wiosek.

Niedługo potem, Toa Nuva napotkali nowych przeciwników - Bohrok-Kal. Po utracie swoich Mocy Żywiołów, Toa nie mieli szans na pokonanie ich. Wtedy Gahloki zaczęły pomagać Bohrokom-Kal. Pomimo wielu trudów, Toa Nuva poradzili sobie z zagrożeniem, a Bohroki wróciły do hibernacji.

Po przygodach na Voya Nui, Toa Nuva wrócili na opuszczoną wyspę Mata Nui. Znając prawdziwe przeznaczenie Bohroków, obudzili roje. Gahloki kontynuowały oczyszczanie Mata Nui i spotkały się z oporem jedynie ze strony Smoka Kardasa. Po pokonaniu stworzenia, Bohroki wypełniły swoje zadanie i znów zapadły w sen, czekając na kolejne wezwanie.

Cechy i umiejętności

Gahloki mają wyjątkowe umiejętności adaptacyjne. Ich strategie szybko ewoluują, zmieniając się tak szybko, jak Toa lub Matoranie mogą je zrozumieć. Atakują według nieprzewidywalnych wzorów, nie uderzają dwa razy w ten sam sposób, by utrzymać swoje metody w tajemnicy.

Podobnie jak inne typy Bohroków, Tahnoki potrafią zwinąć się w kulę dla usprawnienia przemieszczania się, mogą również wypuszczać swoje głowy do przodu, by zadać przeciwnikowi cios lub wyrzucić w jego stronę Kranę, podporządkowując go woli roju.

Broń

Gahloki używają Wodnych Tarcz do przewodzenia swojej mocy.

Informacje o zestawie

Gahlok został wydany w pierwszej połowie 2002 roku, liczył 40 części, w tym losową pomarańczową Kranę. Był potrzebny (razem z Lehvakiem i Kohrakiem) do zbudowania Bohrok Kaita Ja.

Cytaty

"Zdradliwe Gahloki, władcy przypływu..."
Turaga Vakama, Przebudzenie Bohroków

Pojawienia

  • BIONICLE Chronicles 2: Beware the Bohrok
  • Wall of History (BIONICLE.com) (Jedynie wspomniany)
  • McDonald's Comic 3: Secret of the Swarm
  • Comic 4: The Bohrok Awake
  • Comic 5: To Trap a Tahnok
  • Comic 6: Into the Nest
  • BIONICLE: Collector's Sticker Book
  • BIONICLE: The Official Guide to BIONICLE
  • BIONICLE: Encyclopedia (Mentioned Only)
  • BIONICLE: Encyclopedia Updated (Jedynie wspomniany)
  • BIONICLE: Makuta's Guide to the Universe
  • Bohrok Promo Animations
  • Bohrok Online Animations
  • BIONICLE: Matoran Adventures (Nie kanoniczne wystąpienie)
  • Toa Nuva Promo CD
  • BIONICLE: The Game (Nie kanoniczne wystąpienie)
  • BIONICLE: Maze of Shadows (Nie kanoniczne wystąpienie)
  • BIONICLE Heroes (Nie kanoniczne wystąpienie)

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki