Fandom

Encyklopedia Bionicle

Gar

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
"Myślę, że powinienem zrobić dziś coś mniej niebezpiecznego, na przykład nakarmić wygłodniałe rekiny."
— Gar, Miasto Zagubionych

Gar
Noimage.jpg
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Nieznana
Maska Nieznana
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Gar to Onu-Matoranin z Mahri Nui i najlepszy przyjaciel Defilaka.

Biografia

Gar został uszkodzony i wysłany do naprawy do Karzahniego. Ten przebudował go w słabszą formę i odesłał na Południowy Kontynent. Kiedy nastąpił Wielki Kataklizm, część lądu, nazwana później Voya Nui, oderwała się od lądu i odpłynęła na powierzchnię Aqua Magna.

Lata później, Matoranie zbudowali kolejną wioskę i nazwali ją Mahri Nui, lecz ta oderwała się i zatonęła w Otchłani. Ze względu na Mutagen, ciało Gara zmieniło swoją formę.

Chociaż nie pamiętał nic ze swojego życia na Voya Nui, Gar ostatecznie został najlepszym przyjacielem Defilaka. Wyruszył wraz z nim, Sardą oraz Idris na morską wyprawę, by sprawdzić, co polowało na Matoran z Mahri Nui. Okręt podwodny, którym podróżowali, został rozdarty przez Takea, gdyż czwórka Matoran wkroczyła na terytorium Pridaka.

Po krótkim przesłuchaniu przez Pridaka, uciekł z Idris. Dotarli na Pola Powietrzorostów, lecz tam zaatakowały ich kraby Keras. Obydwoje umarliby, gdyby Defilak ich nie znalazł i nie zabrał do Mahri Nui.

Gar pomógł również obywatelom Mahri Nui, kiedy olbrzymi Węgorz Jadu zaatakował ich wioskę. On i inni Matoranie z Mahri Nui zostali wysłani na Voya Nui, prowadzeni przez Toa Mahri. Axonn wziął go do Jaskiń Nui wraz z resztą Matoran, po czym wszyscy wrócili na Południowy Kontynent.

Po śmierci Teridaxa i zniszczeniu Wszechświata Matoran, Gar zamieszkał na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Gar jest bardzo ostrożny i często kwestionuje decyzje Defilaka, zawsze jednak chce pomóc swojemu przyjacielowi. Jest również niezwykle szlachetny, gotów był poświęcić się by uratować Idris, nawet jeśli jej dobrze nie znał.

Podobnie jak reszta Onu-Matoran, Gar świetnie widzi w ciemnościach i jest silniejszy od Matoran innych żywiołów.

Narzędzia

Podczas życia pod wodą, Gar dzierżył Miotacz Powietrza.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki