Fandom

Encyklopedia Bionicle

Garan

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
"Nie musisz być Toa, aby być bohaterem!"
— Garan, Wyspa Zagłady

Garan
Garan Set.jpg
Matoranin
Klasa Onu-Matoranin
Tytuł/Praca Dowódca
Maska Ruru (bez mocy)
Status Żyje, aktywny
Miejsce pobytu Karzahni, potem Voya Nui, obecnie Spherus Magna

Garan to Onu-Matoranin z Voya Nui i lider Grupy Oporu Voya Nui.

Biografia

Wczesne życie

Garan, podobnie jak wielu innych Matoran z Voya Nui, został uszkodzony i trafił do "reparacji" do Karzahniego. Tyran jednak nie był zbyt dokładny i aby nadrobić fizyczne uszkodzenia, dał Matoraninowi dwa Podwójne Pulsatory. Wkrótce potem Garan został wysłany na Południowy Kontynent, aby dopełnić resztę swoich dni. Jednak w czasie Wielkiego Kataklizmu, Voya Nui oderwała się od lądu i wraz z Garanem i innymi odpłynęła, przynosząc im ciężkie życie.

Voya Nui

Garan był jedną z pierwszych osób, które zobaczyły przybycie Piraka na wyspę, kiedy dostrzegł kanister Thoka przy brzegu. Skakdi twierdził, że jest Toa, a Garan mu uwierzył. Thok i inni "Toa" wkrótce zaczęli przejmować kontrolę nad Voya Nui i zmusili Matoran do wydobywania lawy z ognistego jeziora. Kiedy mieszkańcy wyspy zaczęli podejrzewać, że przybysze nie są Toa, Hakann i Avak stworzyli kreaturę z ognia i kamienia, która zaatakowała Matoran. Aby utwierdzić ich w przekonaniu, że są Toa, dwójka Piraka pokonała bestię, Garan i Balta jednak nie dali się na to nabrać i zaczęli szpiegować przybyszów. Usłyszeli, jak dwójka Skakdi rozmawia ze sobą - z owej rozmowy jasno wynikało, że Piraka w rzeczywistości nie są Toa. Wtedy Garan zebrał Grupę Oporu Voya Nui , której został liderem, i w której skład wchodzili również Balta, Piruk, Velika, Kazi i Dalu.

Grupa dowiedziała się, że Piraka przybyli na wyspę, aby zdobyć potężną maskę. Nim zdążyli przekazać tę wieść innym, Skakdi zaatakowali Klifową Wioskę i użyli sfer Zamor do zniewolenia Matoran. Grupa Oporu odkryła, że Piraka chcieli użyć Matoran do wydobycia lawy z Góry Valmai, by zdobyć Kanohi Ignikę.

Drużyna postanowiła zaatakować i odniosła zwycięstwo dzięki Balcie, który skradł jedną ze sfer Zamor. Kiedy Thok i Vezok byli zajęci pogonią za Ta-Matoraninem, Garan i reszta uciekli z przekazaną im przez Baltę kulą Zamor. Kiedy czekali na przyjaciela, spotkali Toa Nuva, których maski i bronie zostały zrabowane przez Piraka. Myśląc, że Toa są sojusznikami Piraka, Matoranie z Grupy Oporu zaatakowali ich.

Kiedy Balta powrócił, przekonał przyjaciół, by zaprzestali walkę z przybyszami, gdyż to oni tak naprawdę są Toa. Niedługo potem, Toa Nuva wraz z Grupą Oporu planowali zaatakować Twierdzę Piraka, by odzyskać skradzione Toa przedmioty. Udało im się dostać do środka, jednak szybko zostali pokonani przez Brutakę.

Garan został zatrzymany na przesłuchanie przez Piraka, jednak jemu i reszcie Matoran udało się uciec. Potem grupa natknęła się na Toa Inika, którzy przybyli na Voya Nui, by znaleźć Maskę Życia. Wraz z nimi przypuścili atak na twierdzę i udało im się pokonać Piraka oraz uwolnić Toa Nuva, a także odzyskać ich skradzione Kanohi i uzbrojenie.

Niedługo potem, Garan został zabrany przez Axonna do Jaskiń Nui z resztą Matoran, by przetrwać zejście Voya Nui z powrotem na Południowy Kontynent. Po powrocie na Południowy Kontynent, zaczął pomagać innym Matoranom przebudować Voya Nui.

Spherus Magna

Po pokonaniu Teridaxa i zrekonstruowaniu Spherus Magna, Garan opuścił Wszechświat Matoran, by wraz z innymi zamieszkać na odrodzonej planecie.

Cechy i umiejętności

Sprytny i odważny, Garan jest doskonałym taktykiem. Cały czas wierzył, że coś pozwoli Matoranom wygrać; może dlatego, że Piraka nie działali wspólnie, w przeciwieństwie do nich. Jako pierwszy odkrył, że Piraka nie są Toa. Jego najlepszym przyjacielem jest Balta.

Broń

Bronią Garana są Podwójne Pulsatory. Kiedy zostaną zetknięte, miotają kulę energii, potężniejącą w miarę lotu. Któregoś razu, Garan z pomocą pulsatorów szukał wody na Voya Nui.

Informacje o secie

Garan został wydany w 2006 roku jako mały set. Zestaw zawierał 21 części.

Artykuł o zestawie 8724 Garan na Legopedii.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki