Fandom

Encyklopedia Bionicle

Gatherer

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
"Wiele istot pozostaje Mrocznymi Łowcami w poszukiwaniu zarobków i przygód, lub po prostu ucieczki ze swojego dotychczasowego życia. Inni, tacy jak Gatherer, zostali wciągnięci do organizacji siłą i nie mają innego wyboru, niż tylko tu pozostać."
The Shadowed One, Mroczni Łowcy

Gatherer
Dark Hunter Gatherer.png
Mroczny Łowca
Narzędzia Miotacz Kanoka, Miotacz Rhotuka, ostrze, działo energetyczne
Moce Kontrola nad podziemnymi Rahi, plączący myśli Rhotuka
Status Żywy
Lokalizacja Spherus Magna

"Gatherer" (pol. "Zbieracz") to mocno opancerzony Mroczny Łowca.

Biografia

Wiele tysięcy lat temu Gatherer był liderem Matoran na pewnej wyspie. Pewnego dnia jednak, stanął na drodze do wypełnienia jednej z operacji Mrocznych Łowców. Został przez nich złapany i zawieziony do bazy najemników. Tam The Shadowed One przekonał go, by ten stał się jednym z Mrocznych Łowców. W ten sposób Gatherer wstąpił w szeregi organizacji.

Ponad 7000 lat temu, Gatherer, wraz z Triglaxem i Lurkerem, wyruszył na Północny Kontynent w celu uprowadzenia Toa Varian. Triglax zmienił swoją formę tak, by przypominał Toa, natomiast Gatherer i Lurker udali, że go porywają, wabiąc w ten sposób Variana i jego towarzysza, Norika, na łódź DH. Gatherer stoczył pojedynek z Norikiem, w którym wygrał, po czym trójka Mrocznych Łowców popłynęła z powrotem na Odinę z Toa jako jeńcami.

Niedługo przed przebudzeniem Mata Nui, Gatherer dostał zadanie, by uzyskać informacje na temat Zakonu Mata Nui - organizacji wcześniej nieznanej Mrocznym Łowcom, która mogła być potencjalnym wrogiem.

Jakiś czas później Zakon ujawnił swoje istnienie przed Bractwem Makuta. Mroczni Łowcy zawiązali sojusz z Zakonem Mata Nui. Podczas wojny, która się wywiązała pomiędzy Zakonem, a Bractwem, Gatherer alczył przeciwko Makuta. Po tym, jak Teridax przejął władzę nad Wszechświatem Matoran, mroczny łowca udał się na Xię, do nowej bazy operacyjnej DH. Uczestniczył także w działaniach ruchu oporu przeciwko Teridaxowi, zorganizowanych przez Toa.

Po tym, jak Wszechświat Matoran został drastycznie uszkodzony, Gatherer przeniósł się na Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Jako Onu-Matoranin, Gatherer był związany z żywiołem Ziemi. Podobnie też, jak inni Matoranie z jego plemienia, lepiej widział w ciemności, a gorzej w świetle.

Kiedy Mroczni Łowcy zwerbowali go w swoje szeregi w ich szeregi, został zmodyfikowany tak, że teraz nie potrzebuje ani jedzenia, ani snu. Posiadł też zdolność kontrolowania podziemnych Rahi, z którymi jest niejako połączony. Ponadto Rhotuka tego Mrocznego Łowcy potrafi przez pewien czas plątać myśli trafionej nim ofiary.

Ilekroć Gatherer pomyślnie zrealizuje wyznaczoną misję, zabiera swojemu przeciwnikowi kawałek zbroi i dobudowuje do siebie. W ten sposób stopniowo przekształca się z Matoranina w to, czym jest dzisiaj.

Broń i narzędzia

Pancerz Gatherera jest bardzo gruby, na dodatek, Mroczny Łowca ten dysponuje sporym wachlarzem broni. Do broni, wchodzących w skład uzbrojenia Gatherera, zalicza się, między innymi: Miotacz Kanoka, ostrze, które jest w stanie przeciąć Protodermis, inne ostrze, mogące służyć jako tarcza, oraz działo energetyczne.

Ciekawostki

  • Gatherer został stworzony przez Sama Winfielda na LEGO Magazine Dark Hunter Building Contest i wprowadzony do kanonu BIONICLE przez Grega Farshteya.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki