FANDOM

"Gorast jest świetną wojowniczką, ale gdy skończysz dyskutować o ćwiartowaniu, rzeziach, masakrach i dekapitacjach, nie ma zbyt wiele do powiedzenia."
Makuta Mutran, Kroniki Mutrana

Gorast
Set Makuta Gorast
Makuta
Przydzielony Region Półwysep Tren Krom
Maska Wielka Felnas
Narzędzia Żądło, Skrzydłoostrza, Szpony, Miotacz Duchów Nynrah
Status Martwa
Wymowa Go-rast

Gorast była Makutą z Półwyspu Tren Krom i członkinią Bractwa Makuta.

Biografia

Wczesne życie

Około 100 000 lat temu, Gorast została powołana do życia przez Wielkiego Ducha Mata Nui przy użyciu substancji znanej jako Antidermis na wyspie jednego z południowych łańcuchów Wszechświata Matoran. Jak inni Makuta, została stworzona członkiem Bractwa Makuta, organizacji mającej na celu zachowanie porządku wszechświata i służenie woli Mata Nui. Gorast stworzyła wiele ras bestii Rahi by zaludniły Wszechświat Matoran.

Po pokonaniu Ligi Sześciu Królestw, Gorast udała się z Mutranem na terytorium Kalmaha. Choć nie znaleźli nic szczególnego, Gorast dostrzegła kilku żołnierzy i zaczęła na nich polować.

Po Wojnie Domowej Matoran na Metru Nui, Gorast została przypisana do obserwacji Półwyspu Tren Kroma na Północnym Kontynencie i ostatecznie stała się postrachem Matoran. Była odpowiedzialna za pokonanie hordy Visoraków po tym, jak Chirox je stworzył.

Gdy Teridax zwołał Spotkanie by ukazać swój plan i przejąć dowództwo, Gorast była jedną z pierwszych, którzy stanęli po jego stronie. Gdy Teridax uzyskał przywództwo nad Bractwem Makuta, nakazał Gorast i Icaraxowi wyeliminować wszystkich Makuta, którzy początkowo sprzeciwili się jego planom. Po zabiciu Makuta, umieścili ich Kanohi w Komnacie Zebrań, jako przestrogę dla tych, którzy chcieliby przeciwstawić się Teridaxowi.

Gorast, jak inni Makuta, ewoluowali poza potrzebę fizycznego ciała, stając się gazowym Antidermis wewnątrz zbroi. Teridax przywołał na Destral Duchy Nynrah aby zmodyfikowały pancerze Makuta, by mogli przyzwyczaić się do nowej formy.

Podczas wizyty na Stelt, Gorast została zaatakowana przez Krekkę, który nie godził się z jej wejściem na wyspę i przygwoździł ją do ściany. Gorast wpadła w szał i kontratakowała, zabierając oko Krekki i patrząc jak zostaje wygnany ze Steltu.

Pięć lat wcześniej, Gorast była świadkiem walki między Mazeką, a Vultrazem na Półwyspie Tren Kroma, która zakończyła się upadkiem Vultraza z klifu. Przyjmując formę odzianej w niebieską zbroję wojowniczki z buzdyganem i tarczą, pomogła Mazece i pogratulowała mu jego czynów. Pozwoliła mu odejść do jego wioski, zauważając, że rozniesienie wieści o śmierci Vultraza pomoże w jej planach.

Gorast nakazała kilku Rahi ocalić Vultraza, który został przeniesiony gdzie indziej i związany winoroślami. Gorast przebudowała po tym Vultraza w potężniejszą formę. Gdy ten się przebudził, nakazała mu znaleźć De-Matoranina imieniem Krakua. Gorast używała Vultraza jako szpiega kilka razy dopóki jego moralne Światło nie zostało wyssane przez Pijawki Cienia, zmieniając go w Matoranina Cienia.

Gdy Gorast odkryła, że Vultraz znalazł wejście do Karda Nui i nie poinformował ją o tym, zaatakowała go. Po tym, przekazała informację Teridaxowi, który natychmiastowo nakazał Bractwu najechać Karda Nui.

Karda Nui

Antroz przypisał Gorast i dwóch innych Makuta, Krikę i Bitila, by najechali bagna Karda Nui. Przyjęli formę przerażających bagiennych insektów by wtopić się w środowisko. Jednakże, po wejściu do bagna Makuta zostali zmutowani przez wody i uwięzieni w tych formach. Stracili też wiele z ich mocy. Gorast uzyskała żądło na przodzie twarzy, które dawało jej umiejętność wysysania Światła, lecz odzyskała też potrzebę oddychania.

Set Makuta Gorast

Gorast w swej insektoidalnej formie

Podczas zastanawiania się nad jej rolą w Bractwie Makuta, Gorast zaczęła mieć wątpliwości w powodzenie planu i to, jak długo już trwał. Szybko jednak odrzuciła te myśli, uznając, że tylko plan się liczy. Wkrótce zaatakowała Gali Nuva. Gali zatopiła Gorast w wodach bagna i próbowała oślepić przy użyciu Miotacza Duchów Nynrah, ale Gorast udało się odeprzeć atak i ją przytłoczyć.

Wkrótce pojawił się Onua i przerwał walkę, podnosząc Gorast i wbijając ją w błoto. Gorast wstała i zaproponowała Onule miejsce w Bractwie. Ten jednak odmówił i uciekł z Gali w kierunku flary Tahu. Gorast ruszyła w pościg za Onuą i Gali, w drodze spotykając się z Bitilem. Gdy trzej Toa Nuva zebrali się, Makuta otoczyli ich, aż zobaczyli Chiroxa spadającego z nieba. Makuta ruszyli zbadać jego upadek, gdy Toa Nuva szybko odeszli.

CGIgorast

Gorast w pościgu za Tahu Nuva

Gdy Toa Nuva zaatakowali kryjówkę Krika, wprowadzili Makuta w błąd przy użyciu nowych mocy i odzyskali kolejny Kamienny Klucz. Troje Makuta zmierzyli się z nimi i dowiedzieli od Bitila, że Ignika stworzyła sobie ciało i już pokonała Icaraxa. Zaskoczeni i zdezorientowani, Makuta nie zauważyli jak Toa Nuva udaje się uciec. Gdy Gorast chciała ich gonić, Krika zamiast tego nakazał udać się do Codrexu, słusznie poznając jego istotę w planach Toa Nuva.

Toa Nuva zaatakowali Makuta raz jeszcze, a Gali uderzyła w Gorast z zaskoczenia przez otoczenie jej głowy wodną kulą. Krika postrzelił Gali wystrzałem cieni, lecz Onua ponownie uratował ją przy użyciu Miotacza Duchów Nynrah. Gorast zaatakowała Onuę, ale ten poważnie ją uderzył, odsyłając w tył. Antroz, Chirox i Vamprah zlecieli z góry, wraz z towarzyszącymi im Matoranami Cienia. Po tym jak Chirox pomógł Gorast, przyparli do ściany trzech Toa Nuva, ale pojawili się Toa Nuva Phantoka i ich trzej Av-Matoranie. Obie strony stoczyły ostateczny bój.

Podczas walki, Gorast wbiła Pohatu i Photoka w barierę Codrexu. Użyła po tym swej Felnas by wyrwać moc Pohatu spod kontroli, grzebiąc go i Photoka pod jego własną mocą kamienia.

Gdy Takanuva przybył by wesprzeć Toa Nuva, Makuta wycofali się do Codrexu. Toa ponownie zaatakowali Makuta. Podczas potyczki, Gorast zaatakowała Toa Ignika, tnąc głęboko jego zbroję. W odpowiedzi, Ignika stworzyła kamienną kreaturę, która odrzuciła Gorast daleko poza pole widzenia.

Gdy Toa weszli do Codrexu, Gorast i inni Makuta otoczyli go. Gdy Krika zniszczył pole energii wokół Codrexu, Gorast i inni Makuta zdali sobie sprawę z tego, że Krika ich zdradził, ale nie mogli w żaden sposób temu przeciwdziałać. Gdy pojawił się Icarax, chcąc zabić Toa Nuva i zakłócić plan, Gorast i Vamprah zmierzyli się z nim. Ich ataki były daremne dopóki Mutran nie wspomógł ich telepatycznie wypełniając głowę Icarax białym hałasem. Gorast wysłała Vamprahowi telepatyczną wiadomość i powiedziała Icaraxowi, że plan powiódł się. Słysząc to, Icarax zaczął teleportować się do Codrexu. Gorast i Vamprah skierowali moce Felnas tej pierwszej i dźwięku tego drugiego na Icaraxa, zakłócając jego teleport i rozpraszając jego atomy po całym wszechświecie.

Później, podczas kolejnej walki z Toa Nuva, zaczęły się Burze Energii. Krika wleciał do walki i namawiał Makuta do zaprzestania walki, oznajmiając, że Teridax zdradził ich wszystkich. W odpowiedzi, Gorast chwyciła go i użyła swej maski by zakłócić jego moc niematerialności, powodując, iż stał się tak niematerialny, że jego materia i osoba rozproszyły się. Po tym kontynuowała walkę z Toa, ale kilka chwil później zostali oni zabrani przez trzy pojazdy i uciekli z Karda Nui. Dzikie Burze Energii przygwoździły Gorast, Bitila i Antroza do małego obszaru. Gorast ostatecznie zdała sobie sprawę z tego, że Teridax ją zdradził, jak i cały ich gatunek, na krótko przed tym jak spotkała swój koniec wewnątrz energii burzy.

Cechy i umiejętności

Gorast miała kontrolę nad żywiołem Cienia i zdolność produkcji Kraata.

Przez swoją mutację, Gorast otrzymała żądło na twarzy, którego mogła użyć do wyssania Światła z innych istot, w podobny sposób jak czyniły to Pijawki Cienia i Avsa. Jeśli nie karmiłaby się światłem innych przez zbyt długi czas, umarłaby. Jednakże, gdy wysysała światło z istoty, nie tworzyła psychicznej bariery zapobiegającej odtworzeniu tegoż światła, Przeto jedynym sposobem w jaki mogła stworzyć istotę Cienia było wyssanie całego światła z jej ofiary.

Gorast straciła też wiele z jej mocy Kraata przez mutację. Jednakże, wciąż posiadała umiejętności potężnego krzyku, kontroli gęstości, błyskawic, dźwięku, wzroku cieplnego, laserowego wzroku, magnetyzmy, teleportacji i zakłócenia molekuł. W dodatku do tego, Gorast mogła używać też telepatii. Przez działanie mutagenu, odzyskała również umiejętność i potrzebę oddychania, które straciła podczas ewolucji Makuta.

Gorast była potężną wojowniczką, znaną z dzikiego temperamentu. Była też fanatyczką planu Teridaxa, gotowa stawić czoła śmierci, by tylko zobaczyć jego skutki.

Maska i bronie

Gorast nosiła Kanohi Felnas, Maskę Zakłóceń, która pozwalała jej zakłócić aktywną moc naturalną istoty poprzez dotyk. W dodatku do ostrych pazurów i skrzydłoostrzy, nosiła też standardowy Miotacz Duchów Nynrah.

Statystyki

Siła: 13
 
Zwinność: 15
 
Wytrzymałość: 13
 
Inteligencja: 12

Informacje o zestawie

Set Makuta Gorast

Zestaw Gorast

Gorast Team Up

Gorast połączona z zestawem Radiaka

McGorast

Gorast w promocji McDonald'a Happy Meal

Gorast została wydana latem 2008 roku jako jeden ze średnich zestawów Makuta Mistika, zawierający 54 elementy. Posiada też połączenie na plecach, specjalnie dla Matoranina, choć żaden set Matoranina Cienia nie został dla niej wydany. W reklamach to Radiak jest z nią połączony, ale nie ma to żadnego odbicia w historii.

Artykuł o zestawie 8695 Gorast na Legopedii.

Gorast była też częścią promocji "Happy Meal" McDonald's BIONICLE w późnej fazie 2008 roku.

We wczesnej fazie 2009 roku, została ukazana instrukcja dla kombineru z zestawów Kriki, Gorast i Bitila na BIONICLE.com. Jest to Rahi znany jako Tropiciel Bagienny.

Cytaty

"Gorast. Makuta Półwyspu Tren Krom, pani kwasowych wodospadów, zdobywczyni hord Visoraków – a ty jesteś Gali Nuva, Toa Mżawki."
— Gorast do Gali, Bagna Tajemnic
"Makuta nigdy się nie poddają, tak jak Toa nigdy nie zabijają. To nie jest w ich naturze."
— Gorast do Gali, Mroczne Bagno
"Moje życie nie ma znaczenia, twoje również. Liczą się tylko wielkie plany."
— Gorast do Gali, Mroczne Bagno
"Czy naprawdę sądzisz, że mógłbyś się mierzyć z wojowniczką, która równała z ziemią całe armie?"
— Gorast do Pohatu, Finałowa Bitwa

Ciekawostka

Pojawienia

Przewodniki

Materiały promocyjne

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki