FANDOM

Grupa Oporu Voya Nui
GOVN.png
Miejsce pobytu Kiedyś Voya Nui, obecnie ukryci w podziemnym schronieniu
Lider Garan(dawniej) Axonn
Status Aktywni
Wrogowie Piraka, Brutaka, Vezon, Protodax, Umbra
Sojusznicy Axonn, Toa Inika/Toa Mahri, Toa Nuva
Zadania Odnaleźć Ignike, ocalić Voya Nui i mieszkańców

Skład i historia

  • Grupa Oporu Voya Nui (ang. Voya Nui Resistance Team, pol. skrót: GOVN) to siedmioosobowa drużyna składająca się z Matoran z Voya Nui i Axonna. Jej członkowie to:
Członek
Kanohi
 Bronie
Balta, Ta-Matoranin, wynalazca Pozbawiona mocy Huna Odbijacze
Piruk, Le-Matoranin, szpieg Pozbawiona mocy Mahiki Pazury Szarpiące
Kazi,Ko-Matoranin, strateg Pozbawiona mocy Matatu Echo-Widły
Dalu, Ga-Matoranka, wojowniczka Pozbawiona mocy Rau Wzmacniacze
Garan, Onu-Matoranin, były lider Grupy Pozbawiona mocy Ruru Podwójne Pulsatory
Velika, Po-Matoranin, inżynier Pozbawiona mocy Komau Łamacze
Axonn, członek Zakonu Mata Nui, lider Grupy Rode, maska prawdy Gigantyczny Topór

Idris,Gar, i Defilak, choć nie są członkami grupy oporu, to razem z nimi podróżują ku Południowemu Kontynentowi.

Grupa powstała, gdy Garan podsłuchał rozmowę Avaka i Hakanna, w której wyszło na jaw, że nie są oni Toa. Garan postanowił przygotować bunt. Wraz z szóstką przyjaciół, starał się powstrzymać wydobycie lawy i budowę Twierdzy Piraka, ale niestety, skażony wirusem antidermis Ta-Matoranin Dezalk (wczesniej skażony)zwabił Matoran do wioski (jedynej na wyspie), gdzie uzbrojeni Piraka zmienili ich w niewolników. Garan i reszta zdołali zbiec i od tamtej pory nieustannie przeszkadzają Piraka w poszukiwaniach MoLi. Dzielą się obowiązkami - Velika i Balta tworzą broń, Dalu i Piruk szpiegują i atakują Piraka, Kazi obmyśla strategię, a Garan przydziela zadania i pomaga w ich wykonaniu.

Groźne momenty

Niejednokrotnie, grupa była bliska upadku:

  • Gdy na wyspę przybyli Toa Nuva, zaatakowali ich, bo mieli przykre doświadczenia z "Toa" (Piraka). Dalu z pomocą wzmacniaczy wyostrzyła wzrok Gali Nuva tak, że oszalała. Na szczęście Balta, dzięki pomocy Axonna powstrzymał przyjaciół i wyjaśnił całą sprawę.
  • Po nieudanym szturmie na Twierdzę Piraka, GOVN zostało pokonane przez Brutakę i wraz z Toa Nuva zostali uwięzieni w Komnacie Prawdy (pokoju przesłuchiwań). Dalu udało się uciec, mimo że przez chwilę była w rękach Zaktana i Hakanna. Wkrótce potem reszta również uciekła.

Inika

Gdy przybyli Inika, Velika podarował im zmodernizowane miotacze Zamor z komorą na dodatkowe pociski. Wcześniej odkrył jezioro EP i nim napełnił Zamory. Sfery zabarwiły się na kolor rdzeni broni Inika. Grupa Oporu zawiesiła działalność w związku z powstrzymaniem Piraka. Złodzieje i mordercy uciekli z wyspy, a GOVN zamierza pomóc Toa Inika odzyskać Maskę Życia, która uciekła do podwodnej części Voya Nui.

Przed zniszczeniem Korytarza

Uzbrojenie

  • Pulsatory (Garan). Pozwalają mu wyemitować kule energii, potężniejące w miarę lotu
  • Wzmacniacze (Dalu). Z ich pomocą zwiększa pewne cechy fizyczne celu czyniąc je groźnymi dla neigo (np. Avak w pełnym galopie wpadł na skały). Jednak ich działanie bardzo wyczerpuje Dalu.
  • Pazury szarpiące (Piruk). Pozwalają mu lepiej się wspinać, mogą też przeciąć niemal każdy materiał. Ma jednak zły nawyk drapania otoczenia gdy się zdenerwuje.
  • Łamacze (Velika). Broń emituje wiązki energii, dzielące i scalające przedmioty. Pomagają mu bardziej w warsztacie niż w walce.
  • Echo-widły (Kazi). Może z ich pomocą wyzwolić mordercze fale echa, kruszące nawet skały czy kości.
  • Odbijacze (Balta). Używa ich głównie przeciw Thokowi i Hakannowi, których bronie - blaster lodowy i Miotacz Lawy - działają na odległość. Z pomocą odbijaczy może odesłać atak w kierunku przeciwnika.
    • GOVN używa też broni własnych konstrukcji, oraz tych skradzionych Piraka. Miotacze Zamor, które mają Inika, zostały skradzione i zmodyfikowane przez Garana i Velikę. Jest to jedyna znana dodatkowa broń, jaką mają, ale na pewno jest jej więcej.
    • Swoje "bronie podstawowe" dostali w Krainie Karzahni, gdy zostali "wyremontowani" po fizycznych uszkodzeniach doznanych w czasie wykonywania pracy.

Trivia

  • Ze strony BIONICLEsector01 wynika, że Axonn obecnie jest liderem Grupy Oporu Voya Nui (Garan z nieznanych powodów przestał być liderem) i razem z Matoranami zmierza ku Południowemu Kontynentowi.
  • Posiadają te same Kanohi co Toa Metru

Cytaty

  • To jest mój dom, a wy jesteście moimi przyjaciółmi. Jeśli to nie jest warte walki, to co jest? (Piruk)
  • Nie musisz być Toa, aby być bohaterem (Garan)
  • Ten kto chce opróżnić jezioro ognia, musi mieć długą łyżkę (Velika o Matoranach opróżniających Górę Valmai).
  • Ja szanuję tylko trzy rzeczy - powiedział Hakann.
  • Jedność, lojalność, przeznaczenie? - zgadywał Garan.
  • Nie, nie - Hakann się uśmiechnął. - Mi, mnie i ja.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki