FANDOM

"A co potem? Będziemy rzucać kamieniami w niebo? Atakować wiatr Miotaczami Cordak? Wszystko, co robimy, to opóźnianie tego, co nieuniknione - i wszyscy o tym wiemy."
— Guardian, Władanie cieni
Guardian
Dark Hunter Guardian.png
Mroczny Łowca
Narzędzia Włócznia, Rhotuka, pazury
Moce Kamienny i Ziemny Rhotuka
Status Wskrzeszony
Lokalizacja Czerwona Gwiazda

"Guardian" (pol. "Strażnik") to Mroczny Łowca, którego zadaniem było strzeżenie sekretów Mrocznych Łowców przed niewtajemniczonymi osobami.

Biografia

Guardian należał kiedyś do plemienia zamieszkującego wyspie, którą ogarnęła wojna. Po tym, jak jego lud został zdradzony przez członka własnego plemienia, a Guardian został porzucony na pewną śmierć, Mroczni Łowcy przybyli i znaleźli go. Najemnicy przyjęli go w swoje szeregi i uleczyli. Jako Mroczny Łowca, Guardian zajmował się zadbaniem o to, by żaden z najemników nie zdradził organizacji, tak jak zrobił to członek jego plemienia. Jeżeli Mroczny Łowca został przyłapany na zdradzie, obowiązkiem Guardiana było go zabić, zanim ten wyda sekrety swoich dawnych towarzyszy.

Guardian zajmował się Mrocznymi Łowcami pochwyconymi przez wroga podczas trwania Wojny Mrocznych Łowców i Bractwa Makuta.

Po tym, jak Makuta Teridax przejął władzę nad Wszechświatem Matoran, Guardian spotkał się z Toa Nuva Tahu i drużyną rebeliantów. Podczas pobytu w ruinach Karzahni, Mroczny Łowca odszedł na chwilę od ogniska, by się namyślić. Nagle ziemia pod nim (kontrolowana przez Teridaxa) rozstąpiła się, a skała pochwyciła go i zaciągnęła w przepaść, zabijając Guardiana.

Podobnie, jak reszta mieszkańców Wszechświata Matoran po swojej śmierci, Guardian został przetransportowany na Czerwoną Gwiazdę, gdzie nastąpiło jego wskrzesić. Jednak, ponieważ funkcja powrotu została uszkodzona, Mroczny Łowca został uwięziony na Czerwonej Gwieździe.

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

W tym wymiarze Guardian był członkiem ruchu oporu przeciwko Toa Tuyet. W bitwie toczonej z imperium, Mroczny Łowca pomógł Nuju utrzymać Toa Magnetyzmu na dystans. Został jednak później pokonany, lecz wcześniej udało mu się zwyciężyć wielu Toa w walce.

Cechy iumiejętności

Guardian to cyniczny Mroczny Łowca, który wykorzystywany był do podejmowania trudnych decyzji. Za rządów Teridaxa, nie pokładał żadnych nadziei w Toa na wyzwolenie świata spod panowania Makuty, ponadto zastanawiał się, czy ruch oporu nie powinien skupić się raczej na ucieczce z rządzonego przez tyrana uniwersum, niż na walce z Teridaxem.

Broń i narzędzia

Kiedy Mroczni Łowcy uratowali Guardiana, jego prawa ręka została zrekonstruowana. To pozwoliło mu na korzystanie z włóczni strzelającej Rhotuka. Podczas walki wręcz, Mroczny Łowca używa swoich śmiercionośnych pazurów.

Rhotuka Guardiana pozwala mu kontrolować Kamień i Ziemię.

Cytaty

"Guardian jest strażnikiem tajemnic. Pozostaje na obrzeżach jakiegokolwiek poważnego konfliktu między Mrocznymi Łowcami, a ich głównymi wrogami, jak Toa lub Bractwo Makuta. Jego zadanie jest proste: jeśli Mroczny Łowca jest w niewoli, to jego zadaniem jest go uciszyć, zanim nasze sekrety zostaną wyjawione naszym wrogom."
The Shadowed One, Mroczni Łowcy
"Nie miał nic przeciwko Tahu, jednak musiał istnieć lepszy sposób. Może, zamiast biegać z miejsca na miejsce, powinni próbować znaleźć sposób na wydostanie się z tego wszechświata. Mogło być tak, że ten świat został stracony, i nadszedł czas na zaakceptowanie tego i pójście dalej."
— Myśli Guardiana, Władanie Cieni

Ciekawostki

  • Guardian został stworzony przez Jordana Steelquista, na BZPower znanego jako -Shannara-, na LEGO Magazine Dark Hunter Building Contest i wprowadzony do kanonu BIONICLE przez Grega Farshteya.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki