FANDOM

"Kolejny niepowtarzalny Hafu!"
— Hafu po wyrzeźbieniu samego siebie, Mata Nui Online Game

Hafu
Hafu
Matoranin
Klasa Po-Matoranin
Tytuł/Praca Metru Nui: rzeźbiarz

Mata Nui: rzeźbiarz, gracz Kolhii

Maska Metru Nui: Rau

Mata Nui: Ruru

Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Hafu to Po-Matoranin.

Biografia

Metru Nui

Hafu Metru Nui

Hafu na Metru Nui

Hafu żył i pracował w Po-Metru. Był rzeźbiarzem. Któregoś dnia, zobaczył, jak jego znajomy, Ahkmou, rozmawia z dwoma istotami, których Hafu nie mógł rozpoznać - jedną wielką istotą i jedną czworonożną istotą. Kiedy Toa Metru Onewa przybył do Po-Metru w poszukiwaniu Ahkmou, Hafu powiedział mu, że od jakiegoś czasu Ahkmou opuścił się w pracy i cały czas mówił o jakimś sekrecie, który uczyni go najsłynniejszym rzeźbiarzem w Metru Nui. Potem pokazał Onewie miejsce, gdzie widział Po-Matoranina po raz ostatni.

Później, Hafu został porwany i uśpiony w Kapsule Niki przez Vahki.

Mata Nui

Po przebudzeniu się na wyspie Mata Nui, jego ciało stało się mniejsze i słabsze na skutek działania kapsuły. Matoranin pomagał w budowie wioski Po-Koro pod przewodnictwem Turagi Onewy.

Matoran Hafu

Hafu na Mata Nui

Na Mata Nui był jednym z najlepszych rzeźbiarzy, mistrzem w swojej wiosce Po-Koro. Z tego powodu był znany z aroganckiego afiszowania talentów rzeźbiarskich. Hafu dawał lekcje rzeźbiarstwa każdemu, kto chciał.

Zmienił swoją Kanohi z Rau na Ruru.

Poszukiwania masek mocy

Dołączył do Kompanii Kronikarza, ponieważ obawiał się, że wszystkie jego rzeźby zostaną zniszczone, kiedy Rahi zaatakują jego wioskę. Pomagał oczyścić drogę z zalegającej na niej głazów razem z Taipu w kreatywnym stylu - wyrzeźbił siebie samego. Brał również udział w obronie Kini-Nui przed Rahi chcącymi zburzyć świątynię, w której Toa Mata walczyli z Makutą.

Atak rojów Bohrok

Animacja Uratowany Hafu

Pohatu ratuje Hafu przed Tahnokiem

Kiedy Tahnoki miały zamiar napaść na Po-Koro, Onewa nakazał Hafu przewrócić jedną z jego najwspanialszych rzeźb stojącej przy wejściu do wioski, aby zagrodzić Bohrokom drogę do Po-Koro. Kiedy Hewkii miał zamiar eskortować przyjaciela, jeden z Tahnoków przypuścił atak. Hafu zdążył przewrócić statuę i zablokować wejście do wioski, jednak wtedy został sam na sam z groźnym Bohrokiem. Został uratowany przez Pohatu tuż przed tym, jak Tahnok wystrzelił ku niemu swoją Krana. Toa Kamienia zaniósł go całego i bezpiecznego z powrotem do Po-Koro.

Animation Tahnok threaten Hafu

Hafu walczący z Bohrokiem

Mimo niewątpliwego poświęcenia Hafu, więcej Bohroków dotarło do wioski Po-Matoran i mieszkańcy musieli się z niej ewakuować do Ga-Koro. Kiedy roje zostały pokonane przez Toa Mata, Hafu wrócił z innymi do Po-Koro. Po porażce Bohrok-Kal, przebudowano go w silniejszą i zwinniejszą formę.

Turniej Kolhii

MoL Hafu

Hafu jako gracz Kolhii

Hafu został graczem Kolhii w drużyny z Po-Koro wraz z Hewkiim. Udało im się dotrzeć do finału, który rozgrywał się w wiosce Ognia, gdzie mieli zmierzyć się z drużyną z Ta-Koro, składającą się z Jallera i Takuy oraz drużyną z Ga-Koro, w której skład wchodziły Hahli i Macku. Po-Matoranie zajęli drugie miejsce. Niedługo potem Hafu i inni Matoranie zostali ewakuowani z wioski z powodu ataku Rahkshi.

Powrót na Metru Nui

Matoranin pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał też odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła jego i innych Matoran.

Panowanie Teridaxa

Kiedy Makuta Teridax przejął kontrolę nad Wszechświatem, Gadjati i inni Po-Matoranie zostali zmuszeni przez nowego "Turagę" Ahkmou do tworzenia rzeźb Teridaxa.

Później Macku wysłała mu wiadomość, aby przybył do Archiwów. Tam, Hafu, Macku i Kapura znaleźli drogę do podziemnej komnaty, gdzie spotkali Toa Tuyet, która pokazała im Kamień Nui i zaczęła zdradzać plan obalenia Teridaxa, jednak Hafu był co do niej podejrzliwy.

Niedługo potem, Kapura wraz z Hafu poszli do komnaty, w której przebywała Helryx. Po rozmowie na temat przybycia Tuyet i uwolnienia Miserixa przez Lewę, Tren Krom oznajmił, że przebywa w ciele Toa Powietrza. Wtedy Helryx nakazała dwójce Matoran opuszczenie pomieszczenia. Hafu chciał zaprotestować, jednak Kapura powstrzymał go, uświadamiając sobie, że Helryx planuje zniszczyć Procesor Rdzenia, kończąc istnienie ich świata i żywot Makuty. Dwójka Matoran była świadkiem pojawienia się Axonna i Brutaki. W wyniku dyskusji na temat losów wszechświata wywiązała się bitwa pomiędzy dwoma stronami - jedną, w której skład wchodzili Helryx, Miserix i Axonn, chcącą zniszczyć Procesor i druga, z Brutaką, Tuyet i Tren Kromem, chcącą zostawić Wszechświat Matoran przy życiu. Bitwa zakończyła się wraz z pojawieniem się Artakhi, który skarcił grupę i przywrócił Lewę do swojego pierwotnego ciała.

Niedługo potem, Kapura został teleportowany w przestrzeń kosmiczną nad Aqua Magna przez Teridaxa, podobnie jak pozostali, którzy znajdowali się w pomieszczeniu.

Spherus Magna

Kiedy grupa dryfowała w kosmosie, Lewa utworzył bąble powietrza dookoła głowy każdego, po czym wszyscy złapali się za ręce, by się nie rozdzielić. Artakha planował utworzyć portal, który przeniósłby ich w miejsce, do którego zmierzał Teridax, lecz nagle wszyscy zostali wessani przez portal stworzony przez Vezona. Pojawili się w wieży na Bota Magna i napotkali Wielką Istotę przeklętą przez Ignikę. Klątwa Wielkiej Istoty sprawiła, że ściana wieży ożyła i złapała Kapurę. Wielka Istota nakazała wtedy uwolnić ją z fortecy, a wszyscy zgromadzeni zaczęli dyskutować, czy to zrobić, czy też nie.

Cechy i umiejętności

Hafu zawsze znajduje powód, żeby się przechwalać i być aroganckim. Jest utalentowanym rzeźbiarzem, a jego prace często są chwalone i podziwiane przez innych. Hafu czasem robi sobie żarty z Matoran i wysyła ich na poszukiwania roślin, stworzeń i skarbów, które w rzeczywistości nie istnieją.

Chodzą pogłoski, że Hafu ma niezwykły talent w rzucaniu dyskiem, który wraca do niego jak bumerang. Jest także świetnym graczem Kolhii.

Jak inni Po-Matoranie, Hafu dysponuje ogromną siłą.

Informacje o zestawie

Hafu

Hafu jako set

  • Hafu został wydany w specjalnym zestawie z różnymi promocyjnymi materiałami Bionicle w 2001 roku. Składał się z 8 części.
  • Został ponownie wydany w przebudowanej formie jako mały set w 2003 roku. Zestaw posiadał 25 części. W zestawie znajdował się też kij i krążek do gry Kolhii.

Cytaty

"Dlaczego mam wątpić w Przeznaczenie i Sławę, tylko dlatego, że ich nie widzę?"
— Hafu, Mata Nui Online Game
"To miejsce pełne jest piękna, ale też i smutku... Nie ma lepszego rzeźbiarza od Wielkiego Ducha Mata Nui!"
— Hafu, Mata Nui Online Game
"Paskudna rzecz, ta woda. Nie odważyłbym się do niej wskoczyć, nawet jakby sam Makuta czaił się za moimi plecami!"
— Hafu, Mata Nui Online Game
"Tak samo jak rzeźby Po-Koro, będę trwać! Nie jestem tak mocny jak Taipu, możliwe, ale na pewno o wiele mądrzejszy!"
— Hafu, Mata Nui Online Game
"Niesprawiedliwe! Niemożliwe! Niewiarygodne! To wszystko wina Hewkiiego!"
— Hafu po porażce z Ga-Koro w meczu Kolhii, Mata Nui Online Game II: Ostatnia Kronika

Ciekawostki

Pojawienia