FANDOM

"Czy to właśnie bohaterowie? Istoty, które robią to, co im przykazano, gdyż nie mają innego wyboru?"
Toa Inika Hahli, Zabawa Mocą

Hahli
Hahli McToran
Matoranin
Klasa Ga-Matoran
Tytuł/Praca Metru Nui: Studentka

Mata Nui: Mistrzyni Kolhii, Kronikarz

Maska Kanohi Kaukau
Hahli Toa Inika
Toa Inika
Tytuł Toa Toa Inika Wody
Maska Kanohi Elda
Narzędzia Laserowy Harpun, Miotacz Zamor
Hahli Toa Mahri
Toa Mahri
Tytuł Toa Mahri Wody
Maska Kanohi Faxon
Narzędzia Protostalowe Szpony, Cordak Blaster
Status Żyje
Wymowa Ha-li

Hahli to nieśmiała i sumienna Ga-Matoranka pochodząca z Metru Nui, wybrana potem na Kronikarza Mata Nui. Przemieniła się w Toa Inika, a później w Toa Mahri.

Biografia

Matoranka

Metru Nui

Hahli była jedną z uczennic Nokamy. Jak wszyscy Matoranie, została złapana przez Vahki i uwięziona w Sferze Matoran, zgodnie z rozkazami Makuty Teridaxa, podającego się za Turagę Dume.

Mata Nui

Rozmiar i siła fizyczna Hahli zmniejszyły się wskutek jej uwięzienia w Sferze. Po uwolnieniu Matoran z kapsuł przez Toa Metru, Hahli, w swej osłabionej formie, razem z pozostałymi Matoranami zamieszkała na wyspie Mata Nui. Na polecenie Nokamy, pomagała w budowie wioski Ga-Koro w Ga-Wahi z części Sterowców, którymi Matoranie przybyli na wyspę. Przez kolejne lata walczyła o przetrwanie, kiedy Rahi kontrolowane przez Makutę Teridaxa zagrażały mieszkańcom rajskiego lądu.

Inwazja Bohroków
BOA Hahli

Hahli we wczesnych latach na Mata Nui

Hahli pracowała jako asystentka przędziarki lnu u Amayi, aż do ataku Pahraków na Ga-Koro podczas inwazji Bohroków. Wówczas, razem z Kotu i Macku, pomogła zdemontować drogę na groblę, tym samym odcinając drogę Pahraków do wioski. Bohrokom udało się jednak mimo to dotrzeć do osady, niszcząc rzeźbę Kaukau przy Wodospadzie Naho i używając gruzów do przedostania się przez wodę. Hahli została zmuszona do walki w obornie Ga-Koro, dzierżąc wędkę jako broń. Niespodziewanie, jasne światło wystrzeliło z Ga-Suva, oznaczając klęskę Bahrag, królowych Bohroków. Po wygranej bitwie, Hahli zaprzyjaźniła się z Ta-Matoraninem Jallerem, kapitanem Gwardii Ta-Koro, u boku którego walczyła w Ga-Koro.

Gdy Bohrok-Kal wykradły Symbole Nuva, Hahli na własne oczy widziała, jak Toa Gali traci kontrolę nad swoją mocą żywiołu. Natychmiast powiadomiła o tym Turagę Nokamę.

Po pokonaniu Bohrok-Kal, Hahli, podobnie jak reszta populacji Mata Nui, została przebudowana w większą, silniejszą formę.

Turniej Kolhii

Którejś nocy, sztorm w Ga-Koro zniszczył most łączący lilię wodną, na której mieściła się chatka Hahli i Amayi z resztą wioski. Ga-Matoranka zajęła się jego naprawą, po czym pomogła kilku mieszkankom załatwić ich sprawy; rozmawiała również z Nixie, która nauczyła ją wyznaczać koordynaty w oparciu o szóstkę Toa.

Po powrocie Turagi Nokamy do osady, starsza wioski wybrała Hahli na reprezentantkę Ga-Koro w Turnieju Kolhii, mimo że wszyscy spodziewali się, iż ta rola przypadnie Kotu; ponadto, Hahli nie miała absolutnie żadnego doświadczenia w tym sporcie. Grała później w drużynie z Macku jako napastnik, podczas gdy jej partnerka grała na pozycji obrońcy. By polepszyć swoje umiejętności, Hahli rozpoczęła podróż po Mata Nui, w celu zdobycia Talizmanów.

Po rozmowie z Shasą, otrzymała Talizman Jedności, dostała też Talizman Szybkości od Kai oraz Talizman Czystości od Marki. Pelagia zabrała Hahli do Zatoki Naho, gdzie ta miała pływać z Takea dla treningu Szybkości. Gdy Ga-Matoranki grały z Onepu i Taipu, Hahli użyła jej, by wygrać. Po zwycięskim meczu, została zaproszona przez Onu-Matoran do Onu-Koro, gdzie zwiedziła Tunele Marn. Po zanurkowaniu w wówczas zalanej Wielkiej Kopalni i odzyskaniu sprzętu górniczego, pomogła Azibo aktywować jego śluzę, w zamian otrzymując Talizman Dobrobytu. Taipu trenował ją w Onu-Matorańskiej dyscyplinie Kondycji oraz podarował jej Talizman tej dziedziny. Hahli spotkała też Nuparu, który również by z nią potrenował, Ga-Matoranka musiała jednak już wyruszać do Ko-Koro. Zwiedzając wioskę Ko-Matoran, spotkała tam Jaatikko i Toudo, którzy dali jej Talizmany Przeznaczenia i Spokoju. W zaspach znalazła Kantaia, który wytrenował Wolę Hahli oraz dał jej ów Talizman. Używając Woli i Kondycji, Hahli wygrała mecz z Kopeke i Matoro.

Hahli MoL

Hahli jako gracz Kolhii

Dotarłszy do Le-Koro, Hahli została powitana przez Kongu i Turagę Matau. Znalazła tam również Talizman Wiary. Trenując swoją Celność w rzutach Bambusowymi Dyskami, uzyskała Talizman Celności. Używając swojej usprawnionej precyzji, pokonała w meczu Kongu i Tamaru, po czym wyruszyła do Po-Koro. Tam uczyła się o Kreacji u Hewkiiego i pozyskała kolejny Talizman. Ponadto trenowała Strategię przy zaganianiu kóz Mahi. Otrzymawszy Talizman Strategii, użyła nowo pozyskanych umiejętności, by wygrać z Hewkiim i Hafu. Opuściwszy wioskę, ruszyła do Ta-Koro. Tam Jaller skierował ją do Keahiego, by potrenowała Siłę. Oprócz tego, uczyła się o Zasadzie Odwagi od Kapury. Używając całej zdobytej wiedzy, Hahli pokonała reprezentację Ta-Koro. Będąc niepokonaną, zapewniła swojej drużynie miejsce w mistrzostwach.

Ostatecznie, Hahli i Macku przybyły na Stadion Kolhii w Ta-Koro, na mecz z Ta-Koro i Po-Koro. Zespół z Ga-Koro wygrał Turniej, chociaż Po-Koro było blisko zwycięstwa. Po skończonym meczu, z torby Jallera wypadła schowana Maska Światła. Hahli chciała z nim o tym porozmawiać, ale jako nowy herold Maski, Ta-Matoranin musiał szybko wyjść. Szukając go, Hahli znalazła Talizman Odwagi w jego domu oraz Talizman Obowiązku na Ścianie Historii. Wróciła do Ga-Koro i przestudiowawszy wzór Nixie, użyła siedmiu jako podstawowej ilości (zamiast sześciu); wyznaczone koordynaty oznaczały Zatokę Naho. Hahli pożeglowała tam z Pelagią i na miejscu znalazła Świątynię Czystości. Zlokalizowała Kryształ Czystości głęboko w oceanie, otworzywszy wejście do świątyni Talizmanami. Po poinformowaniu Nixie o znalezisku, Hahli wyruszyła na poszukiwanie pozostałych świątyń. 

W Onu-Koro, po raz kolejny zanurkowała w zalanej Wielkiej Kopalni. Na samym jej dnie odnalazła Świątynię Dobrobytu, gdzie odzyskała Kryształ Dobrobytu. Świątynię Pokoju znalazła w zaspach w Ko-Koro, gdzie trzy pomniki pozwoliły na otrzymanie następnego Kryształu. Na szczycie najwyższego drzewa Le-Koro znajdowała się Świątynia Wiary, skąd Hahli zabrała Kryształ Wiary. Świątynia Kreacji była na wpół zasypanym posągiem w Po-Koro - tam Matoranka zdobyła Kryształ Kreacji. Z pięcioma Kryształami, wyruszyła do Ta-Koro, w poszukiwaniu ostatniego Talizmanu, Kryształu i Świątyni.

Przybycie Rahkshi
Niespodziewanie, trzy Rahkshi zaatakowały Ta-Koro, ale Hahli udało się opuścić most zwodzony, by umożliwić Matoranom ucieczkę. Stanąwszy twarzą w twarz z Lerahkiem, uciekła ze zniszczonego Ta-Koro do Ta-Wahi
MnogIItakorosinking

Hahli spogląda na zniszczone Ta-Koro

. Natrafiła na Świątynię Odwagi, gdzie znalazła Talizman Odwagi. Używając go, zdobyła Kryształ Odwagi. Jakiś czas później, przemierzając Plażę Ta-Wahi, Hahli znalazła Wielki Teleskop z płaskorzeźbą Legendy Mata Nui. Zauważywszy otwory w podstawie, włożyła zgromadzone kryształy i została teleportowana do Kini-Nui, gdzie ujrzała trzy kolejne Rahkshi.

Gdy Jaller zginął w walce przy Kini-Nui, a Kronikarz Takua przemienił się w Takanuvę, Toa Światła, Hahli pogrążyła się w smutku z powodu śmierci bliskiego przyjaciela. Potem, kiedy Takanuva zamierzał wyruszyć do Mangaii na ostateczną konfrontację z Makutą, Matoranka zaproponowała zamontowanie Kanohi Jallera na Ussanui, jako symbol prowadzenia do zwycięstwa i nowego światła. Mimo tego, że Takanuva odmówił Toa Nuva towarzyszenia mu w walce z Teridaxem i planował zstąpić do podziemi sam, Hahli potajemnie wślizgnęła się do Ussanui i wyruszyła razem z Takanuvą. Po dotarciu pod bramę do kryjówki Makuty, Toa Światła odesłał ją, by poprosiła Turaga i Toa Nuva o przybycie do podziemi. 

Takanuva & Hahli in Mangaia

Takanuva i Hahli w kryjówce Makuty

W trakcie bitwy, Takanuva rzucił się na Teridaxa, by zdjąć z twarzy jego maskę, a wtedy obaj wpadli do basenu ze Zenergizowaną Protodermis. Na oczach przybyłych do Mangaii mieszkańców, ze zbiornika wyłonił się Takutanuva - fuzja Toa Światła oraz Makuty - i otworzył wrota prowadzące do Metru Nui. Hahli przebiegła pod nimi, trzymając maskę Jallera, została jednak nagle zatrzymana przez tytana. Takutanuva zdecydował się oddać część swojej siły życiowej, by wskrzesić Jallera.
Powrót na Metru Nui

Po zwycięstwie mieszkańców Mata Nui nad Teridaxem, Nokama mianowała Hahli na nowego Kronikarza, przez co ta została jedną z niewielu Matoran przysłuchujących się opowieściom Turaga z czasów, gdy ci byli jeszcze Toa Metru i Toa Hordika. Następnie, Hahli i pozostali mieszkańcy powrócili do Miasta Legend na pokładzie Łodzi, by zająć się odbudową dawnej ojczyzny.

Jakiś czas później, Toa Nuva wyruszyli z miasta na polecenie Turagi Dume. Zaniepokojeni długą nieobecnością strażników, Matoranie zażądali od starszyzny wyjawienia celu podróży Toa, a gdy Turaga odmówili, zaprzestali pracować. Ostatecznie Nokama powiedziała o wszystkim Jallerowi i Ta-Matoranin wybrał Hahli na członka wyprawy na Voya Nui. Tam, razem z czterema innymi Matoranami, mieli uratować Toa Nuva i zapobiec śmierci Wielkiego Ducha Mata Nui.

Po dołączeniu do drużyny Jallera, Hahli, razem z Kongu, Nuparu, Hewkiim i Matoro wyruszyła w podróż na Voya Nui, mając Takanuvę za towarzysza. Podróżowali przez Podwodny Szyb oraz Tunel Ciemności, aż natrafili na bramę, która nie przepuszczała istot posiadających moc Światła. Po długim pożegnaniu, Matoranie ruszyli dalej sami.

Przybyli do krainy Karzahni, gdzie władca wyspy zabrał maskę Hahli i zastąpił ją inną. Zaciekawiony światem poza swoim mrocznym królestwem, rozkazał Matorance opowiadać o lądach poza Karzahni. Po godzinach opowieści, Hahli i jej przyjaciele ostatecznie uciekli z krainy w zdobytych Kanistrach Toa, którymi dotarli na Voya Nui. Niedługo przed dotarciem do wyspy, ich kanistry zostały trafione błyskawicą z Czerwonej Gwiazdy. Jej energia zmieniła Matoran w Toa Inika.

Toa

Toa Inika

Toa Hahli Inika

Toa Hahli Inika

Po krótkiej dyskusji w jaskini, Toa Inika zajęli się misją odnalezienia Toa Nuva. Natknęli się na Skakdi Vezoka, jednego z sześciu zajmujących wyspę Piraka, i stoczyli z nim walkę. Po zwycięstwie, spotkali się z Ruchem Oporu Voya Nui, gdzie rozdzielili się na trzy grupy - Hahli i Jaller oraz Matoranie Dalu i Piruk utworzyli jedną z nich. Czwórka odnalazła grupę zniewolonych przez Piraka Matoran i zaczęła ich uwalniać przy pomocy sfer Zamor wypełnionych Zenergizowaną Protodermis.

Hahli dołączyła później do pozostałych i stoczyła bitwę z Piraka w ich twierdzy. Podczas walki, Hakann i Thok użyli specjalnej Sfery Zamor, żeby przejąć dla siebie moc Brutaki. Pozwoliło im to szybko pokonać Toa, podczas gdy inni Piraka zaczęli poszukiwania Maski Życia. Gdy Toa odzyskali siły i ruszyli za Piraka, wdali się w kolejną bitwę, podczas której przywrócili Brutace jego moc, ale zostali oszołomieni w trakcie starcia.

Nim Toa odzyskali siły, Skakdi znaleźli się już na 777 Schodach. Bohaterowie zdecydowali, że muszą ruszyć za nimi. Podczas ich przeprawy przez wnętrze Góry Valmai, napotkali takie wyzwania jak Umbra i Komnata Śmierci. Ostatecznie trafili do Komnaty Życia, gdzie walczyli z Vezonem i Fenrakkiem, będących w posiadaniu artefaktu; Toa udało się zepchnąć ich do jeziora lawy, ale obrońcy Maski Życia wkrótce potem wynurzyli się z niego - Vezon bez szwanku, Fenrakk zaś przemieniony w smoka Kardasa. Drużyna walczyła z nimi ponownie, ale zostali pokonani przez moce bestii. Jednakże, dzięki specjalnej Sferze Zamor stworzonej przez Axonna, udało im się unieruchomić Vezona i Kardasa.

Po pokonaniu Vezona, Matoro zdjął Ignikę z głowy Skakdi, wtedy jednak, Kardas wystrzelił strumień ognia, który wytrącił maskę z dłoni Toa, a ta wpadła do morza. Hahli próbowała ją odzyskać, ale nie udało jej się i omal by nie utonęła, gdyby nie pomoc tajemniczego Matoranina z Mahri Nui, który umarł zaraz potem. Toa Inika i uwolnieni Toa Nuva przedyskutowali sprawę i ustalili, że ci pierwsi będą kontynuować poszukiwania Maski, podczas gdy ci drudzy przygotują się do obudzenia Mata Nui.

Hahli, razem z pozostałymi Toa Inika, wyruszyła Korytarzem do Mahri Nui. Po drodze walczyli z grupą Zyglaków i uciekli do wód Otchłani, kiedy Zmutowany Jadowity Węgorz zaczął miażdżyć przejście. Toa podjęli walkę z nim; nagle Ignika uwolniła impuls mocy, który zmienił Toa Inika w Toa Mahri.

Toa Mahri

Przemienionym Toa udało się pokonać Węgorza i wkrótce potem ruszyli oni w kierunku Mahri Nui.

Blue

Hahli jako Toa Mahri

Po przybyciu na miejsce, zostali wzięci za wrogów i zaatakowani przez Matoran. Hahli udało się przekonać osadników, że są Toa i nie mają złych zamiarów. Podczas, gdy Matoro został z tyłu, pozostali Toa Mahri zostali poproszeni o pozbycie się z Pól Powietrzorostów krabów Keras. Tam, Toa zmierzyli się z Barraki, którzy, pokonawszy bohaterów, uwięzili ich w morskich jaskiniach. Hahli użyła mocy swojej Kanohi Faxon, by zahipnotyzować Kałamarnicę pilnującą wyjścia. Razem z Nuparu i Hewkiim, Hahli zaczęła przeczesywać dno morza w poszukiwaniu Maski Życia. 

Podczas ich poszukiwań, trójka natknęła się na zapas Miotaczy Cordak. Pokazali je pozostałym Toa Mahri i dodali je do arsenału drużyny. Wrócili do Mahri Nui, gdzie zostali znów zaatakowani przez Matoran, biorących ich za sojuszników Barraki. Hahli przekonała Defilaka, że nie są wrogami, przez poproszenie Kongu o wypchnięcie Matoranina do wody i zabranie jego bąbla powietrza. Zaraz potem wciągnęła go z powrotem, udowadniając, że gdyby Toa chcieli ich skrzywdzić, to Matoranie byliby już martwi. Defilak zaraz potem nadał drużynie nazwę Toa Mahri. Matoro przybył niedługo później, przedstawiając Teridaxa w ciele robota Maxilosa jako sojusznika. Toa wyruszyli ponownie na poszukiwania.

Podczas przeczesywania dna, Hahli została zaatakowana przez Mantaxa. Zraniła go Protostalowymi Szponami i pociskami Cordak, a gdy ten szykował się do kolejnego ataku, użyła mocy Kanohi i umknęła mu umiejętnością kameleona. Zaatakowała znienacka, tylko po to, by przekonać się, że walczy z przynętą. Mantax sparaliżował ją przy pomocy swojego jadu, ale Toa zneutralizowała jego działanie mocą maski. Zmierzyli się po raz kolejny i Hahli przekonała go, że pozostali Barraki go zdradzili. Doszli do kompromisu, a Hahli została mianowana pułkownikiem armii Mantaxa.

HahliAndHydraxonBattle

Hahli walczy z Hydraxonem

Później, Hahli walczyła z Hydraxonem, gdy ten próbował zniszczyć Ignikę. Jednakże, podczas ich starcia, artefakt przejął Mantax, który zwołał spotkanie z resztą Barraki w Kłach Brzytworyba. W międzyczasie, Hahli i reszta Toa przekonali Matoran z Mahri Nui, żeby przeszli przez Korytarz i wrócili na Voya Nui. Po drodze, Toa zostali zaatakowani przez zmutowanych Piraka. Gdy Avak próbował utworzyć klatkę, by uwięzić oponentów, Axonn wywołał wybuch, który pozbawił przytomności obie grupy. Po odzyskaniu świadomości, Toa zostali zabrani przez Axonna do jaskini, gdzie ukryty był Terenowy Pełzacz Toa. Toa Mahri przy jego pomocy wrócili do Otchłani.

W Otchłani, Toa Mahri znów się rozdzielili. Hahli i Nuparu natknęli się na Barraki walczących z Gadunką, która później zaatakowała Hewkiiego. Dwoje Toa Mahri udało się jednak ocalić go od śmierci w szczękach bestii.

Trójka Toa dołączyła potem do pozostałych członków drużyny i przygotowała się do zniszczenia Korytarza. Wtedy powróciła Gadunka, razem ze Zmutowanym Jadowitym Węgorzem i Starożytnym Morskim Gigantem. Toa zaczęli walkę z Rahi, podczas której Hahli użyła swojej Faxon i stała się luminescencyjna, dzięki czemu zwabiła Giganta w pułapkę zastawioną przez Kongu. Toa Mahri zniszczyli potem Korytarz i podążyli za Matoro, który odzyskał Maskę Życia. Barraki i ich armie ruszyli za nimi w pogoń.

Podczas pościgu, wszyscy Toa Mahri poczuli śmierć Mata Nui i podjęli decyzję - Matoro ruszy dalej i ożywi Wielkiego Ducha, a pozostali Toa stawią czoła Barraki i ich siłom. Po krótkim, lecz emocjonalnym pożegnaniu, Toa Mahri zatrzymali się, gotowi oddać swoje życia za życie Mata Nui.

Promo Art Barraki vs Toa Mahri - HahliKalmah

Hahli w starciu z Barraki

Toa stoczyli rozpaczliwą bitwę, z około tysiącem przeciwników przypadających na każdego z nich. Bardzo szybko zrozumieli, że polegną i nie powstrzymają Barraki, więc Jaller zdecydował się na użycie Nova Blastu, poświęcając siebie i towarzyszy oraz zabijając wszystkich ich wrogów, aby Matoro mógł wypełnić swoje przeznaczenie i ożywić Mata Nui. Jednakże, gdy Toa Ognia zaczął przekierowywać swoją moc, Toa Lodu dotarł do celu. Wiedząc, że musi umrzeć, wykorzystał moc Maski Życia i teleportował Toa Mahri na Metru Nui, umożliwiając im przy okazji oddychanie powietrzem. 

Wojna Przeznaczenia

Hahli, razem z pozostałymi, dowiedziała się od losie Matoro od Turagi Vakamy. Później opowiedziała ich przygody Kopeke - nowemu Kronikarzowi - i wyruszyła na uroczystość upamiętniającą Matoro w Koloseum. Od tego momentu, Toa Mahri przejęli obowiązek obrony Metru Nui. Podczas wypełniania misji, pokonali i schwytali Kardasa. Później Toa, oprócz Jallera, wyruszyli na poszukiwania tajemniczo zaginionego Takanuvy, a gdy wrócili, spotkali się z Toa Hagah, którzy powiedzieli, że ich celem jest zniszczenie Koloseum. Dwie drużyny stoczyły zaciętą bitwę, która skończyła się, gdy Hahli powaliła Kualusa, tym samym pozbawiając go kontroli nad przyzwanym Rahi. Gdy bestia została już poskromiona, Hahli i Gaaki współpracowały, by ugasić powstałe podczas walki pożary i ochłodzić tunel stworzony przez Toa Ognia i Kamienia z obu zespołów. Hahli, podobnie jak Jaller, chciała towarzyszyć Toa Hagah w głębiach Metru Nui, ale została na powierzchnii za ich namową. Zajęła się Hewkiim, który zemdlał z wysiłku po utrzymaniu całego Koloseum w zawieszeniu, a potem opuszczeniu budowli na miejsce.

Gdy Toa opuszczali Koloseum, Hahli znalazła złoty kryształ unoszący się w powietrzu, niedający się dotknąć. Wtem nieznajoma postać pokazała się drużynie i opowiedziała im o Sercu Visoraków oraz o tym, że orda Visoraków zjawi się tam gdzie, jest owe Serce. Hahli i Nuparu zostali wybrani przez Jallera na towarzyszy w nowej misji. Troje Toa wyruszyło na Artidax, by umieścić tam kryształ. Gdy przybyli na miejsce, natknęli się na Takadoxa, który w znany tylko sobie sposób uciekł z Otchłani. Barraki powiedział im, że w wyniku działań Zakonu Mata Nui znajdujący się na wyspie wulkan niedługo wybuchnie, po czym użył na Toa swojej mocy hipnozy i uciekł ich łódką, zostawiając bohaterów na Artidax. 

Hahli wybudziła się z transu przez kulę ognia wystrzeloną przez Jallera. Szybko doszła do wniosku, że będzie musiała, razem z pozostałymi Toa, wskoczyć do wody, zanurkować i w ten sposób przeżyć erupcję. Wywalczyli sobie drogę do brzegu i uciekli w głębiny, tuż przed wybuchem wulkanu, która zabiła cały gatunek Visoraków. 

Gdy wrócili do Metru Nui, zastali je w środku oblężenia przez Bractwo Makuta. Toa szybko rozgromili grupę Rahkshi i weszli do miasta przez dziurę wybitą w murach metropolii. Tam spotkali Turagę Vakamę, który przekazał im szczegóły swojego planu: Toa mieli odnaleźć Krakuę, Toa Dźwięku, który przebudziłby uśpione Bohroki z Archiwów. Hahli odnalazła wojownika i przekazała mu rozkazy - plan powiódł się. Toa Wody zaczęła tworzyć sztorm, by pozbyć się floty Bractwa, ale ubiegła ją nagła burza, która rozrzuciła ich siły po okolicy.

Wtedy na niebie ukazały się trzy pojazdy, które okazały się być Toa Nuva w Rockohu T3, Jetraxie T6 i Axalarze T9. Z pomocą Toa Nuva, Toa Mahri i Zakon Mata Nui odparli nacierające siły Makuta. Zanim niedobitki zdążyły uciec, sztorm na Srebrnym Morzu zmiażdżył statki Bractwa otaczające Metru Nui. Toa Nuva potwierdzili, że Mata Nui został obudzony, a Dume i Vakama zdecydowali, że następny dzień będzie dniem wielkiego świętowania w Koloseum.

Jednakże, Hahli czuła się nieswojo po bitwie, mimowolnie sądząc że to nie oni powinni wygrać tę konfrontację. Odsuwając swoje zmartwienia na bok, dołączyła do świętujących Toa i Matoran. Celebracja została nagle przerwana przez Teridaxa, który ogłosił, że przejął ciało Wielkiego Ducha, a samego Mata Nui wypędził w przestrzeń kosmiczną. 

Rządy Teridaxa

Art Battle in Po-Metru

Toa Mahri toczący bój z Rahkshi w Po-Metru

Hahli walczyła w Po-Metru w obronie miasta przed hordą Rahkshi Wzroku Cieplnego, które były nadzorowane przez władcę Skakdi z wyspy Zakaz, Nektanna.

Piątka Toa Mahri włamała się do bazy na Zakazie, gdzie mieli się dowiedzieć, czy pozostali władcy wyspy sprzymierzą się z Teridaxem tak jak Nektann. Hahli poprowadziła Toa przez podziemną rzekę, na końcu której znaleźli ogromną komnatę pełną Skakdi. Tam byli świadkami powstania fuzji Vortixx, Zyglaka, Steltianina klasy robotniczej oraz pięciu wcześniej zaginionych Piraka w zbiorniku ze Zenergizowaną Protodermis. Fuzja wyszła ze zbiornika i zaczęła domagać się posiłku, podczas gdy Mahri zdecydowali się na działanie. Powstały stwór urealnił marzenia Skakdi, a Toa zostali szybko podporządkowani jego mocy. Porzucili swoją broń i ruszyli w stronę Zakazian, by im służyć.

Spherus Magna

Po pokonaniu Teridaxa, Hahli i inni Toa Mahri opuścili Wszechświat Matoran razem ze Skakdi i Fuzją Skakdi i przybyli na Spherus Magna. Dotarli na wybrzeże Aqua Magna, gdzie Fuzja stworzyła fortecę i osiadła w niej.

Niedługo potem, Annona przypuściła atak na siedzibę Skakdi i wyssała energię snów z każdego z nich, czyniąc ich szalonymi. Moc Fuzji automatycznie przejęła ich sny, sprawiając, że forteca się rozpadła, a w okolicy pojawiły się anomalie. Podczas zamieszania, kontrola Fuzji nad Toa Mahri została złamana, umożliwiając im ucieczkę.

Cechy i umiejętności

Jako Matoranka na Mata Nui, Hahli spędzała większość czasu na wykonywaniu codziennych obowiązków, takich jak łowienie ryb czy robienie sieci, bez myślenia o podróżowaniu czy wyruszaniu na przygody. Nieśmiałość powstrzymywała ją przed odzywaniem się, mimo że Hahli miała mnóstwo pomysłów, przez co inne Matoranki często nie zwracały na nią uwagi. Mimo wszystko, Nokama potrafiła dostrzec w niej prawdziwy potencjał i wybrała ją na reprezentantkę Ga-Koro w turnieju Kolhii. Najbliższym przyjacielem Hahli jako Matoranki był Jaller; przyjaźń ta umocniła się jeszcze bardziej, kiedy oboje zostali Toa.
Hahli and Jaller MOL

Hahli żegnająca Jallera przed jego wyruszeniem na poszukiwania Siódmego Toa

Po przemianie w Toa, Hahli początkowo była mocno przejęta swoją nową rolą i mocą, jaką otrzymała. Jednak w końcu udało jej się do tego przyzwyczaić i często wolała wyruszać na misje sama niż w drużynie. Stała się dużo bardziej brutalna, z powodu czego Jaller często nazywał ją "Hahli Barbarzyńcą".

Jako Toa Inika, Hahli posiadała moc Błyskawic oraz Wody. Błyskawica sprawiała, że Hahli była odporna na działanie Antidermis oraz nie mogła uwolnić strumieni samej Wody, gdyż ta zawsze miała w sobie część energii elektrycznej. Hahli mogła jednak kontrolować istniejącą już wodę bez tego problemu.

Po transformacji w Toa Mahri, Hahli straciła moc Błyskawicy i mogła oddychać tylko wodą. Kiedy Matoro teleportował drużynę z powrotem na Metru Nui, dał im zdolność oddychania zarówno wodą jak i powietrzem.

Maska i bronie

HahliBH

Hahli przywdziewająca Kanohi Eldę jako Toa Inika

Jako Matoranka, Hahli dzierżyła Kij Kolhii po wybraniu jej na członka drużyny. Kiedy została Kronikarzem, otrzymała także Włócznię Kronikarza. Nosiła niebieską Kanohi Kaukau bez mocy.

Po transformacji w Toa Inika, Hahli nosiła Kanohi Eldę, która pozwalała jej namierzyć położenie Maski Życia oraz innych ukrytych obiektów, w tym użytkownika maski Iden w formie astralnej. Narzędziami dzierżonymi przez Hahli w formie Inika były Laserowy Harpun i Miotacz kul Zamor wypełnionych Zenergizowaną Protodermis.

Jako Toa Mahri, Hahli walczyła Protostalowymi Szponami i miotaczem Cordak. Miała parę przypominających skrzydła płetw na plecach. Jej maska w tej formie to Kanohi Faxon.

Statystyki

Siła: 11
 
Zwinność: 13
 
Wytrzymałość: 11
 
Inteligencja: 11

Informacje o zestawie

Hahli Matoran Set

Zestaw Matoranki Hahli z 2003 roku

Matoranka Hahli w formie po przebudowie została wydana w 2003 roku jako mały set. Posiadała sprzęt do gry w Kolhii. Dzięki mechanizmowi, mogła poruszać obiema rękoma. Zestaw składał się z 25 elementów.

Artykuł o zestawie 8583 Hahli na Legopedii.
Hahli Toa Inika

Zestaw Hahli Inika z 2006 roku

Toa Hahli Inika została wydana w drugiej połowie 2006 roku jako średni set. Wyposażona była w Laserowy Harpun oraz Miotacz Zamor, mogący oddać 4 strzały. Zestaw składał się z 46 elementów. Części z zestawu Hahli mogły zostać użyte razem z częściami Nuparu i Hewkiiego do zbudowania Toa Jovana.

Artykuł o zestawie 8728 Toa Hahli na Legopedii.

Toa Hahli Mahri została wydana w drugiej połowie 2007 roku jako średni set. Wyposażona była w Protostalowe Szpony i Miotacz Cordak, mogący oddać 6 strzałów. Zestaw składał się z 59 elementów.

HahliMahri

Hahli Mahri z 2007 roku

Mifigurka Toa Hahli Inika ukazała się w playsetach Brama Komnaty Lawy, Twierdza Piraka oraz Wyścig po Maskę Życia w drugiej połowie 2006 roku i składała się z 7 części. Minifigurka Toa Hahli Mahri ukazała się w playsecie Terenowy Pełzacz Toa w drugiej połowie 2007 roku i składała się również z 7 części.

Cytaty

"Jaller był twoim heroldem. Niech poprowadzi cię do zwycięstwa."
— Hahli do Takanuvy, Maska Światła
"Mieszkamy na pięknej, pełnej cudów wyspie. Bogowie wyróżnili nas wspaniałym darem - życiem w tej rajskiej krainie. Kocham swoją ojczyznę... Jaller też ją kochał, ale najważniejszy był dla niego Obowiązek. Podziękujmy mu, wypełniając naszą powinność. Uczcijmy jego pamięć, wypełniając nasze Przeznaczenie. Zejdźmy razem w mrok podziemi! Obudźmy wielkiego Mata Nui!"
— Hahli, Maska Światła
"Powiedziałabym ci, dokąd zmierzamy, ale wydaje mi się, że już dotarliśmy."
— Hahli do Karzahniego, Mroczne Przeznaczenie
"To szaleństwo! Jak jedna maska może być warta tyle istnień?!"
"Jeśli nie znasz jej wartości, dlaczego tu jesteś?"
— Rozmowa Toa Inika Hahli z Umbrą na temat Maski Życia, Piekło
"Kiedy zostałaś Hahli Barbarzyńcą?"
— Toa Mahri Jaller do Hahli, Więźniowie Otchłani
"Nauczyłam się ruchów wody od Turagi Nokamy i Toa Gali Nuva. Ocean jest moim obrońcą, uzdrowicielem... i wiernym sługą."
— Hahli, Więźniowie Otchłani
"Wiesz, Jaller zawsze mawiał, że Toa są nieśmiertelni, ponieważ prawa, którym służą - Jedność, Obowiązek i Przeznaczenie - są nieśmiertelne. Tak, widzieliśmy ich zranionych, pokonanych wiele razy, lecz zawsze dawali radę - dawaliśmy radę - podnieść się i walczyć dalej. Nawet w najgorszych momentach, zawsze byłam pewna, że wygramy i wrócimy do domu. Tak robią Toa, nieprawdaż? Tak robią... bohaterowie."
— Hahli do Kopeke, Upadek

Ciekawostki

Minifig Toa Mahri Hahli

Minifigurka Toa Hahli Mahri

  • Chiara Zanni podkładała głos Hahli w Masce Światła w oryginalnej wersji językowej.
  • W polskiej wersji językowej, głosu Hahli użyczyła Elżbieta Kopocińska-Bednarek.
  • Hahli to jedyna Toa Inika/Mahri, której osłabiona forma Matoranki z Mata Nui nie została nigdy wydana jako zestaw.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

Ignition

Kroniki

Opowiadania

Animacje

Filmy

Gry Online

Gry wideo

Gry planszowe

Reklamy

Zobacz też