FANDOM

Matoran
Hewkii.jpg
Klasa Po-Matoranin
Maska Kanohi Kakama
Zadania Metru Nui: Twórca dysków Mata Nui: Gracz Kolhii
Toa Inika
Hewkii Inika.PNG
Tytuł Toa Inika Kamienia
Broń Laserowy Topór, Miotacz Zamor
Maska Kanohi Sanok
Toa Mahri
Hewkii Mahri.png
Tytuł Toa Mahri Kamienia
Broń Wodna Halabarda, Zelektryzowane Łańcuchy, Miotacz Cordak
Maska Kanohi Garai
Status Żyje
Wymowa Hu-ki

Hewkii, początkowo zwany Huki, jest zawodowym graczem w Kohlii. Jest najlepszym atakującym i jednym z niewielu Po-Matoran którzy potrafią rozbić kamień z pomocą własnej głowy i stóp. Ponoć nauczył się tego, gdy Macku przypadkiem go ochlapała (Macku musi wiedzieć, że Po-Matoranie nienawidzą wody i nie umieją pływać. Gdy Huki się zgiął, rozbił kamień leżący w stopach głową).

Hewkii jest doskonałym współzawodnikiem. Jest ekstremalnie dobry w grach zespołowych i często gra wraz z przyjacielem, Hafu. Wygrywali już kilka turniejów pod rząd. Tworzą zgrany zespól i świetnych przyjaciół, między innymi dlatego, że Hewkii z uśmiechem toleruje jego wizerunek szowmana.

Życie w Metru Nui

W Mieście Legend Huki był jednym z najlepszych dostawców dysków do sportu Akilini - jego dyski były tak dobre, że Turaga Dume zabronił udziału z dyskami Hukiego. Huki po pewnym czasie sam zainteresował się Akilini.

Życie na Mata Nui

Na tysiąc lat przed przybyciem Toa, Huki pomagał w obronie Po-Koro, co zdestabilizowało jego pozycję mistrza Kohli. W tym czasie nauczył się co nieco o kamieniach, co pomaga mu w postaci Toa. W czasie Wielkiej Wojny (między przybyciem Makuty na Mata Nui a pokonaniem go przez Toa) Huki stał się pierwszą ofiarą zainfekowanych głazów Komet, sprzedawanych przez Ahkmou. Bardzo ciężko zachorował i gdyby Pohatu go nie ocalił, umarłby albo stał się sługą Makuty. Wkrótce potem Huki był dowódcą odparcia ataku Tahnoków na Po-Koro, a potem dotarł do Ga-Koro, pomóc odeprzeć Pahraki. Któregoś dnia, w czasie natarcia obronił Macku odbijając kamień lecący w jej stronę. Wywiązało się wówczas między nimi głębokie uczucie (niestety, pocałunek brutalnie przerwała kompania Jallera...). Wkrótce potem Toa Mata przemienili się w Toa Nuvai Pahraki zostały zniszczone. Wkrótce potem powróciła idea Kohli i Huki uznał, że rozgrywka mu się przyda. Doszło jednak do ataków Bohrok-Kal. Gdy zostali zgładzeni, Huki wraz z innymi zmienił się w silniejszą formę Matorana i na ceremonii zmiany imion przybrał imię Hewkii. Turaga Onewa wybrał jego i Hafu na drużynę Kohli. W czasie meczu w Ta-Koro (drużyna Po-Koro zajęła drugie miejsce) Hewkii i reszta Matoran była świadkami przybycia maski światła, Avohkii.

Toa Hewkii Inika

Comic Hewkii Inika.png

Toa Hewkii Inika

Po ucieczce od Karzahni, Hewkii i reszta Matoran zostali trafieni sześcioma strumieniami energii z Czerwonej Gwiazdy i przemienili się w Toa Inika. Jeden z najwcześniejszych opisów Hewkii: Dzięki wibra-toporowi, Hewkii może ciąć skały jakby były z masła, a wibracje rozbijają je na atomy w ułamku sekundy. Łańcuch jest przydatny w czasie wspinaczki.

Jak u wszystkich Inika, moc kamienia Hewkii jest połączona na stałe z mocą elektryczności i zawsze jest używana razem - np. nie może wytworzyć skały aby nią rzucić, jeśli nie stworzy wokół niej pola elektrycznego.

Jego Maska to Kanohi Sanok, Maska Dokładności. Pozwala obrócić praktycznie każdy obiekt w rakietę samonaprowadzającą która uderzy w cel. Oczywiście chodzi o to, że Hewkii, nosząc tę Kanohi, może rzucić gałęzią, kamieniem lub czymś innym tak celnie, że trafi dokładnie w słaby punkt przeciwnika lub celu. UWAGA: Sanok nie działa na żywe istoty.

Hewkii to jedyny Po-Toa który nie jest brązowy lub srebrno-brązowy. Jego kolory to żółty i ciemnoszary. Przypuszcza się, że to skutek błyskawicy.

W książce Bionicle Przewodnik Makuty Po Wszechświecie jest napisane, że gdy był toa Inika, niedokońca się cieszył z powierzonego mu obowiązku.

Toa Mahri Hewkii

BIONICLEstory.com Hewkii Mahri.png

Hewkii Mahri

Po przybyciu do Dołu, Hewkii i reszta Inika zostali przemienieni przez promień światła z Igniki, zmieniając się w Toa Mahri.

Najwcześniejszy opis Hewkii Mahri to: Uzbrojony w swój Klingę Wojny i Cordak blaster, Toa Hewkii wyzywa najokropniejsze morskie stworzenia do walki o wolność Mahri Nui. Jego łańcuch może atakować elektrycznością wystarczająco silną, aby sparaliżować rekina Takea.

Hewkii to najgorszy pływak z całej grupy Mahri, ale nadrabia to siłą. Wojnę z Barraki widzi jako pojedynek siły. Pamiętając o swych zwycięstwach w grze Kohlii, Hewkii wierzy, że uda mu się wygrać niezależnie od tego, co czai się w mrokach Dołu.

Broń Hewkii`ego to Wodna Halabarda. Nosi Kanohi Garai, Maskę Grawitacji. Z jej pomocą może np. ściągnąć ku przeciwnikowi ciężkie skały by go zmiażdżyć.

W przyszłości dojdzie do walki między nim a Gadunką. Oto cytat: To Gadunka. Szkoda, że nie mam tych wybuchowych owoców Madu z naszej starej wyspy - nauczyłbym ją komendy "łap!".

Jak każdego z Toa Mahri, Matoro odesłał do Metru Nui, pozostawiając im zdolność oddychania powietrzem atmosferycznym, jak i oddychania pod wodą.

Konfrontacja z Toa Hagah

Prototype Hewkii Inika.png

Prototyp Hewkii Inika

Podczas pobytu Toa Nuva w Karda Nui, Toa Mahri pozostali w mieście by go strzec. Po krótkim czasie przybyli do nich Toa Hagah i oznajmili, że trzeba zniszczyć koloseum, by oni się tam dostali. Toa Mahri byli wściekli na drużynę Norika, za ten niedorzeczny plan, ale po krótkiej walce między drużynami Toa, udało się ustalić kompromis. Później za pomocą swojej maski Hewkii uniósł Koloseum. W końcu wgłąb koloseum został wykopany tunel, którym Toa Hagah zeszli w podziemia. Po tej akcji zemdlał.

Trivia

  • Prototyp Hewkiiego Inika miał nosić Kanohi Rode lub maskę do niej podobną.

Informacje o zestawie

  • Matoran Huki został wydany w 2001 roku i posiadał bambusowy dysk Kanoka.
  • Matoran Hewkii ponownie został w 2003 roku i posiadał sprzęt do gry w Kolhii.
  • Toa Hewkii Inika został wydany w 2006 roku. Wyposażony był w Laserowy Topór oraz Miotacz Zamor.
  • Toa Hewkii Mahri został wydany w 2007 roku. Wyposażony był w Wodną Halabardę oraz Miotacz Cordak.

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki