FANDOM

"Walczyłem z silniejszymi, niż ty Toa...I tak, jak chodziłem po ich ciałach, tak będę chodził po twoim..."
— Icarax, BIONICLE.com
Icarax
Icarax.png
Makuta
Przydzielony Region Karzahni
Maska Wielka Maska Wysysania Energii (dawniej), Wielka Kraahkan
Narzędzia Obrotowe Ostrza Mroku, Bliźniacze Ostrze, Kapsuła Tridax
Status Martwy
Wymowa I-ka-raks

Icarax był Makutą z Karzahni i członkiem Bractwa Makuta.

Biografia

Wczesne życie

100,000 lat temu, Icarax został stworzony ze substancji znanej jako Antidermis w jeziorku na jednej z Południowych Wysp we Wszechświecie Matoran przez Wielkiego Ducha Mata Nui. Podobnie jak inni przedstawiciele jego gatunku, stał się on członkiem Bractwa Makuta, organizacji poświęconej wypełnianiu woli Mata Nui i wprowadzaniu porządku we wszechświecie. Icarax był odpowiedzialny za stworzenie ogromnej liczby Rahi do wypełniania wszechświata.

Wkrótce po ukończeniu Fortecy Destralu, Icarax i jego asystent Pridak zostali wysłani na Xię, razem z Mutranem, by omówić z Vortixx obniżenie cen różnych dóbr. Mimo tego, po kilku dniach negocjacji, Icarax stracił cierpliwość i zniszczył kilka budynków. W rezultacie, Vortixx szybko się zgodzili na obniżenie cen towarów do miast Matoran, do których zostały one skierowane.

Icarax był również obecny przy spotkaniu Ligi Sześciu Królestw krótko po uformowaniu Ligi.

Krótko po Wojnie Domowej Matoran na Metru Nui, Icarax został przypisany przez Miserixa do pilnowania wyspy Karzahni.

Kiedy Teridax wezwał wszystkich członków Bractwa do Komnaty Zebrań, by ujawnić swój plan uderzenia na Mata Nui, Icarax milczał. Ostatecznie, przyłączył się do Teridaxa i później pomagał Gorast w zgładzeniu wielu Makut, którzy nadal byli po stronie Miserixa. Oni przybili Kanohi martwych Makuta w Komnacie Zebrań jako ostrzeżenie dla innych Makuta.

Icarax, podobnie jak inni Makuta, ewoluował z fizycznej tkanki, zmieniając się znów w formę Antidermis wewnątrz zbroi. Duchy Nynrah, przysłane przez Teridaxa na Destral, pomogły zmodyfikować jego zbroję w celu dostosowania się do nowej Wiruso-podobnej formy.

Po Wielkim Katakliźmie i ewakuacji Matoran z miasta Metru Nui, Icarax stracił wiarę w przywództwo Teridaxa i próbował podbić Wszechświat Matoran, używając siły. Zebrał małą armię Manasów i zaatakował Północny Kontynent, starając się podporządkować sobie kilka wiosek. Jednak, Teridax zmierzył się z Icaraxem, którego ukarał za wtrącanie się w swoje sprawy. Teridax pozwolił Icaraxowi uderzać na siebie godzinami, aż ten się zmęczył, i wtedy zyskał przewagę nad Icaraxem przez przejęcie kontroli nad jego Manasami i używając kilku zdolności, pokonał Icaraxa. Jednakże, Teridax pozwolił mu żyć, bo chciał jeszcze wykorzystać talenty Icaraxa oraz wojno-podobne cechy charakteru Icaraxa.

Kiedy Teridax był na Voya Nui, telepatycznie skontaktował się z Icaraxem i rozkazał mu odzyskać Kanohi Kraahkan ze Srebrnego Morza. Icarax odzyskał ją, niemal wpadając w walkę z Takanuvą i zaczął ją nosić.

Włócznia Artakhi

Teridax polecił Icaraxowi odzyskać Włócznię Artakhi z Xii, co jemu się udało, pokonując Onuę i ujawniając się Toa Ziemi, który powiedział o nim Toa Nuva. Podczas pobytu na wyspie, dowiedział się o składzie broni, zamówionej przez grupę nieznanych osobników na Xii.

Następnie skierował się do Karzahni, a ponieważ oni chcieli dostać tę włócznię, Toa Nuva dotarli do niego. Icarax walczył i pokonał wszystkich Toa Nuva w walce, z wyjątkiem Gali, która użyła Nova Blastu, niszcząc królestwo władcy Karzahni. Potem udało mu się dotrzeć do Mahri Nui, gdzie on przekazał Włócznię Teridaxowi.

Icarax powrócił na Xia, by sprawdzić, kto złożył zamówienie składu broni. Trop doprowadził Makutę do wyspy położonej niedaleko brzegu Południowego Kontynentu, gdzie napotkał i zaatakował istoty, które były odpowiedzialne za owe zamówienie: Botara i Trinumę. Podczas walki, która się toczyła, Icarax zabił Botara dzięki swojej magnetycznej mocy, i ciężko zranił Trinumę, ale temu udało się uciec.

Potem Icarax powrócił do Metru Nui i zaatakował Takanuvę używając Pijawek Cienia, które miały być wykorzystane na Matoraninie Ahkmou, i zmienił Toa w Toa Światła i Cienia. Po tym, Icarax ruszył na Destral, gdzie przejął tron Teridaxa.

Karda Nui

Comic BoM Throne.png

Icarax siedzący na tronie Fortecy Destralu

Kiedy wejście do Karda Nui zostało odkryte przez Vultraza, wiadomość ta dotarła do Teridaxa, który rozkazał Makuta dotrzeć do rdzenia wszechświata i oblec go. Jednakże Icarax wiedział, że te rozkazy są niemal szalone i odmówił, lecz przez wysiłki Antroza zgodził się na atak.

Kiedy Vican przybył na Destral, by przekazać liderowi informacje o pomoc od Antroza, Icarax posłuchał Matoran i poprosił go, że jak Icarax przybędzie do Karda Nui, Antroz nie będzie kierował jego działaniami. Póżniej, Icarax przybył do Karda Nui później, jak Phantoka Toa Nuva zniszczyli Ul Pijawek Cienia, a Antroz rozkazał Makuta pokonać Toa Ignikę. Pięciu Makuta, łącznie Mutran, przypuścili atak na ostatnią wolną wioskę Av-Matoran. Jednakże, jak przybyli, okazało się, że Toa Nuva i Av-Matoranie właśnie opuszczali ją, by odzyskać trzeci Kamienny Klucz.

Później, jak Toa odzyskali kamień, dwie strony zaczął ze sobą walczyć. Icarax walczył z Toa Igniką, ale w czasie bitwy, Toa Ignika użył mocy życia, by odwrócić proces ewolucji do biomechanicznej istoty. Jako, że zbroja Makuty nie była przygotowana na to, dla Icaraxa to było bolesne i zaczął krzyczeć. Nie mogąc dalej walczyć, Icarax poparł decyzję Mutrana o odwrocie polecieli w dół na Bagna Sekretów, by spotkać się z trzema innymi Makuta, ale został schwytany przez Toa Ignikę.

CGI Icarax.png

Grafika promująca Icaraxa

Po ataku, Icarax powiedział Ignice o odliczaniu do zagłady, szydząc z jego braku wiedzy i Kodeksu Toa (chociaż Ignika nie wiedziała nic o Kodeksie). Ignika, która nie była zdolna do odróżniania kłamstwa od prawdy, wzięła słowa Icaraxa i opuściła Makutę, by poinformować Toa Nuva. Boleśnie, Icarax udał się na dół do bagien, gdzie znalazł Makutę Krikę zamierzającego zdjąć pole ochronne Codrexu, podczas gdy inni Makuta byli zajęci bitwą. Icarax, chociaż nie lubił Kriki, przekonał Makutę, że Mata Nui nie musi zostać przebudzony, i wtedy Makuta użył swoich mocy do zniszczenia Codrex i znajdujących się wewnątrz Toa.

Krika zaakceptował plan, który mógł pójść w parze ze śmiercią, ale także udałoby się przeniknąć przez pole ochronne. Krika sukcesywnie zniszczył pole siłowe bez zabijania, a Icarax powoli zaczął niszczyć strukturę, używając mocy Grawitacji.

Gdy plan miał już się powieść, Icarax został zaatakowany przez Gorast i Vampraha. Icarax z łatwością pokonał obu Makuta, aż Mutran przybył na miejsce. Gorast, widząc przybycie Mutrana, rozkazała Mutranowi wysłać bełkotliwe myśli do głowy Icaraxa, co odwróciło uwagę Makuty. Gorast powiedziała Makucie, że Toa muszą wypełnić przeznaczenie. Zaskoczony, Icarax zdecydował, że ruszy do konfrontacji z Toa i zatrzyma ich przed wypełnieniem misji. Już miał teleportować się z miejsca, jednakże Gorast chwyciła Makutę i użyła swojej Kanohi by wyrwać moc teleportacji Icaraxa spod kontroli. Vamprah wysłał na niego strzał energii, rozpraszając atomy Icaraxa we wszystkich kierunkach, zabijając go.

Alternatywne Wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Królestwa

Po śmierci Mata Nui w tym wszechświecie, Icarax został zabity przez Teridaxa, który chciał przejąć kontrolę nad zbroją Makuty. Oprócz tego, był pierwszym Makutą, który zginął, kiedy wszechświat został zniszczony, razem z innymi przedstawicielami jego gatunku.

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

Na alternatywnej Spherus Magna, Icarax został stworzony przez Wielkie Istoty razem z innymi Makuta jako obrońcy i twórcy nowego życia. W tym wszechświecie, Makuta są istotami światła, które poświęciły wiele czasu na medytację, by wyzbyć się każdej cząstki cienia z siebie.

Kiedy Vultraz i Mazeka trafili do tego wymiaru, zostali poprowadzeni do fortecy Wielkich Istot przez Teridaxa, przez główną bramę, którą strzegli Icarax i Gorast.

Cechy i umiejętności

Jak inni Makuta, Icarax posiadał potężne moce Cienia. Miał też umiejętność produkcji Kraata, jak również dostęp do ich 42 mocy. Znany był ze swej arogancji i agresji, a w walce wręcz był najbardziej uzdolnionym Makutą.

Podczas walk w Karda Nui, Icarax został cofnięty w rozwoju ewolucyjnym przez Toa Ignikę. W rezultacie Icarax nie był już w stanie przejmować kontroli nad innymi ciałami jeśli jego zbroja zostałaby zniszczona. Oprócz tego, jego moce pozostały niezmienne, choć poruszanie się sprawiało mu początkowo ból

Icarax chciał przejąć kontrolę nad Bractwem, ponieważ twierdził, że plany Teridaxa są zbyt skomplikowane i rozbudowane, a zniszczenie wszystkich wrogów jest jedyną, słuszną drogą. W wyniku tego założenia, był pewny, że nadawał się na przywódcę bardziej niż Teridax.

Maska i bronie

Icarax pierwotnie nosił Wielką Maskę Wysysania Energii. Po odzyskaniu Kraahkan Teridaxa, Icarax przejął ją i założył jak własną, czekając dopóki Teridax nie wróci, by ją odzyskać.

Był także uzbrojony w Kapsułę Tridax, Obrotowe Ostrza Mroku i Bliźniacze Ostrze.

Statystyki

Siła: 15
 
Zwinność: 18
 
Wytrzymałość: 18
 
Inteligencja: 13

Informacje o zestawie

Icarax został wydany jako ekskluzywny zestaw we wczesnej zimie 2008 roku, można było go także nabyć na LEGO.com albo w sklepach LEGO. Część w prawej ręce pozwala obracać Obrotowymi Ostrzami Mroku, a przycisk na plecach pozwala rozszerzyć żebra, które uwalniają Kapsułę Tridax zawierającą cztery Pijawki Cienia. Zestaw zawiera 159 części.

Artykuł o zestawie 8953 Makuta Icarax na Legopedii.

Cytaty

"Na początku pomyśleliśmy, że był Makutą, z którym walczyliśmy wcześniej, gdyż nosił Maskę Cieni. Ale ten Makuta, o ile to w ogóle możliwe, był lepiej wyszkolonym i zaciekłym wojownikiem, zasypującym moich kompanów seriami ciosów."
— Gali, Kroniki Toa Nuva
"Skoro tak ładnie prosisz, bracie, cóż mam do powiedzenia? Wrócę z maską... mam ją przynieść bez, czy może razem z głową, która ją nosi?"
— Icarax do Antroza, Cienie na Niebie
"Nasi Toa? Nasi Matoranie? Dlaczego nie zostawić naszych snów o podboju i zacząć prowadzić spokojne życie jako bardzo wysocy Turaga?"
— Icarax, Cienie na Niebie
"Wierzę w to, co pewne. W siłę moich kończyn, w moc mojej maski, w ostre krawędzie mych ostrzy - tym właśnie wykuwam moje plany. Oszustwa, podstępy, skomplikowane strategie są dla słabych! Jeśli chcesz czyjejś mocy, kolejnej i kolejnej, nie otrzymasz jej, przechytrzając go - otrzymasz ją, depcząc po jego zwłokach."
— Icarax do Vicana, Cienie na Niebie
"Twoje zdolności wciąż są dla mnie bardzo przydatne, więc nie zabiję cię... dzisiaj. Ale któregoś dnia - może za rok, może 1000 lat, a może 100 000 lat - mogę się tobą zmęczyć, Icaraxie. Możesz przestać mnie bawić swoją postawą i pożądaniem walki. Tego dnia twój pancerz stanie się posiłkiem metalożernych padlinożerców, a twoją esencję uniesie wiatr."
— Teridax do Icaraxa, Kroniki Mutrana

Pojawienia

Książki Komiksy Online

Powieści

Przewodniki

Ignition

Opowiadania

Zobacz też

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki