FANDOM

Iden
Iden19
Kanohi
Tytuł Maska Ducha
Moc Pozwala nosicielowi wyjść ze swojego ciała, stając się duchem
Dyski Nieznany\Niedostępny
Użytkownicy Toa Matoro (dawniej)

Iden to Wielka Maska Ducha, noszona przez Toa Matoro. Kiedy używa jej mocy, jego umysł opuszcza jego ciało, stając się czymś w rodzaju ducha. Nie można go wówczas zobaczyć, wyczuć ani usłyszeć, może unosić się, przelatywać przez ściany i przenosić się niemal z prędkością teleportacji.

Słabości

  • Kiedy użytkownik jest w postaci ducha, nie może używać mocy elementarnej. Dzieje się tak dlatego, iż moc jest połączona i z ciałem, i umysłem. W formie ducha, istota która ją nosi jest tylko umysłem, więc żywioł mu nie przysługuje.
  • Gdy użytkownik opuszcza ciało, staje się ono bezwładne i nieruchome, jak w śpiączce. Zniszczenie ciała, gdy umysł jest poza nim, może sprawić, że nie będzie mógł nigdy powrócić, może nawet zginąć. Dlatego, przed opuszczeniem ciała, użytkownik pokrywa się grubą warstwą lodu lub otaczają go inni Inika.
  • Trwają spekulacje co się dzieje, gdy zedrzemy maskę gdy postać będzie w formie ducha - czy zginie, czy umysł gwałtownie powróci do ciała.

Uwagi

  • GregF mówi, że pozbawienie Matoro mocy żywiołów w formie ducha było spowodowane tym, iż uważał za nie fair, gdyby istota nagle wylatująca ze ścian, niewyczuwalna, niesłyszalna i niewidoczna, miała jeszcze moc żywiołu. Gdzie podziałaby się cała zabawa?
  • Niektórzy twierdzą, że śmierć, w momencie zniszczenia ciała to aluzja do sceny "Matrixa: Reaktywacji", gdzie na statku dochodzi do eksplozji; ciała ludzi zostają zniszczone, a w Matrixie umierają jak rażeni gromem.
  • Jeśli dwie istoty noszą dwie Kanohi Iden, mogą zamienić się ciałami.

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki