Fandom

Encyklopedia Bionicle

Idris

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Idris
Idrisqv5.png
Matoranin
Klasa Ga-Matoranka
Tytuł/Praca Nawigator łodzi podwodnej
Maska Ruru
Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Idris to Ga-Matoranka z Mahri Nui.

Biografia

Idris żyła na nieznanej wyspie razem z Sardą i Lesovikkiem. Lesovikk wkrótce został Toa i stanął na czele Pierwszej Drużyny Toa, po czym opuścił wyspę, by walczyć z potworami i innymi zagrożeniami czyhającymi na życie Matoran. Jakiś czas później, miejscowy Turaga oszalał i wysłał wszystkich Matoran do Karzahni, w tym Idris i Sardę.

Karzahni przebudował Idris w słabszą formę i odesłał na Południowy Kontynent. Kiedy nastąpił Wielki Kataklizm, część lądu, nazwana później Voya Nui, oderwała się od lądu i odpłynęła na powierzchnię Aqua Magna.

Mahri Nui

Lata później, Matoranie zbudowali kolejną wioskę i nazwali ją Mahri Nui, lecz ta oderwała się i zatonęła w Otchłani. Ze względu na Mutagen, ciało Idris zmieniło swoją formę.

Karzahni Battle.png

Sarda i Idris walczą z Karzahnim

Gdy Barraki zostali uwolnieni, Idris, Defilak, Gar i Sarda wyruszyli łodzią podwodną w głąb Dołu, lecz zostali złapani przez zbiegów i wsadzeni do jaskini. Korzystając z zamieszania, wydostali się i wrócili do Mahri Nui. Podczas podróży, dwójka Matoran omal nie zginęli z powodu braku powietrza, lecz zostali uratowani przez Defilaka.

Później Idris spotkała Sardę z Toa Lesovikkiem. Razem z nimi była świadkiem pojedynku Karzahniego z Makutą w ciele Maxilosa. Kiedy trójka chciała złapać Karzahniego, zły tyran uwięził Lesovikka w wizji, a sam wziął się za Matoran, Toa Powietrza udało się go jednak zatrzymać i złapać tyrana w pułapkę.

Po tym jak Lesovikk naprawił urządzenie ułatwiające oddychanie Ehleka, Sarda podarował je Idris, a sam odpłynął z Lesovikkiem, by towarzyszyć mu w jego podróży.

Kiedy Idris przechodziła przez Korytarz, została napadnięta przez zmutowanych Piraka. Już była bliska śmierci, dopóki nie użyła Elektro-Ostrza. Po odłączeniu Voya Nui od Mahri Nui i dołączeniu do Południowego Kontynentu, Idris zamieszkała wraz z innymi Matoranami na ojczystym lądzie.

Spherus Magna

Po pokonaniu Makuty Teridaxa przez Mata Nui, Idris, podobnie jak reszta istot ze Wszechświata Matoran zamieszkała na odrodzonej planecie Spherus Magna.

Cechy i umiejętności

Ze względu na działanie Mutagenu, Idris zyskała możliwość oddychania w wodzie. Po wydostaniu się z Otchłani, Mata Nui użył na niej swojej Kanohi Igniki, która przywróciła jej możliwość oddychania na lądzie i cofnęła wszystkie mutacje.

Idris mocno troszczy się o swoich przyjaciół. Często gra rolę "damy w opałach" i jest bardziej poważna niż większość znanych istot. Podobnie jak reszta Ga-Matoran, Idris to świetna pływaczka.

Broń

Bronią Idris były naelektryzowane ostrza, które jednak nie zawsze działały ze względu na Mutagen w Otchłani.

Otrzymała też urządzenie od Lesovikka, które umożliwiało jej oddychać wodą na lądzie.

Informacje o zestawie

Idris została wydana w dużym zestawie wraz ze zmutowanym Karzahnim, Idris i pułapką w 2007 roku. Set składał się z 373 elementów.

Ciekawostki

  • Jej niebieska Ruru to jedyna maska Toa Metru dostępna w innym kolorze niż oryginał (Ruru Whenuy jest czarna).

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki