FANDOM

"Przecież powiedziałeś mi, że odchodzisz z drużyny po ataku na fortecę bractwa, pamiętasz?"
"I zrobię to, gdy pozostali będą bezpieczni."
Toa Hagah Norik i Iruini, Narodziny Rahaga
Iruini
Noimage.jpg
Matoranin
Klasa Le-Matoranin
Maska Kualsi
Narzędzia Nieznane
Toa Iruini.png
Toa Hagah
Tytuł Toa Toa Hagah Powietrza
Maska Wielka Kualsi
Narzędzia Włócznia Huraganów, Strzelająca Tarcza Rhotuka
Status Żywy
RahagaIruini.png
Rahaga
Narzędzia Berło Rahaga, Miotacz Rhotuka
Status Przemieniony z powrotem w Toa

Iruini to Toa Hagah Powietrza, przydzielony niegdyś do ochrony Makuty Teridaxa, i dawniej jeden z Rahaga.

Biografia

Toa

Iruini działał jako Toa od dłuższego czasu, będąc członkiem nieznanej drużyny. Gdy Bractwo Makuta zdecydowało, że Makuta Teridax potrzebuje strażników Toa, Iruini został wybrany jako reprezentant żywiołu Powietrza. Podarowano mu metaliczną zbroję, by wskazać na jego status jako elitarnego Toa, a jego dawni towarzysze z drużyny sprezentowali mu niesioną przez niego aż po dziś dzień Kanohi Kualsi, jako odznakę honorową.

Toa Hagah

Iruini Action.png

Toa Hagah Iruini

Nowa drużyna Iruiniego spisywała się idealnie, chroniąc Teridaxa przed wieloma zagrożeniami, między innymi przed atakami Rahi. Podczas jednej misji z Norikiem napotkali grupę Frostelusów, jednak pokonali ich poprzez połączenie swych mocy i utworzenie lawowego cyklonu. Jednakże, Iruini ostatecznie odszedł z drużyny, twierdząc, że marnowali czas na większe zagrożenia, a nie skupiali się na pomniejszych, teraźniejszych problemach. Zwycięstwa grupy sprawiły, że stali się zbyt pewni siebie, szczególnie ich przywódca, Norik. Toa Hagah odkryli później, że Bractwo szkodziło Matoranom, których mieli chronić. Toa najechali na fortecę Matoran i wykradli Kanohi Avohkii, która została wcześniej ukradziona przez same Bractwo podczas szturmu na wyspę Artakha. Przesadna pewność siebie sprawiła, że czterech Toa Hagah zostało wyśledzonych przez Roodakę i zamienionych w Rahaga. Iruini, mimo odejścia, połączył siły z Norikiem, by osłabić Makuta i ocalić zmutowanych przyjaciół. Choć udało im się ocalić pozostałych Toa Hagah, Iruini i Norik także zostali zmienieni w Rahaga poprzez mutacyjne Rhotuka Roodaki.

Rahaga

Iruini był zawstydzony swoją przemianą w Rahaga, ale ostatecznie poddał się mutacji. Iruini i jego towarzysze chwytali Rahi przy pomocy swych bereł i Rhotuka. Rahaga przybyli do Metru Nui, by powstrzymać panoszące się tam Visoraki, choćby pomagając ofiarom hord. W przeciwieństwie do pozostałych Rahaga, Iruini nie wierzył w Keetongu i przeczuwał, że Rahi jest tylko mitem, przez co nie pokładał wiary w uleczenie ofiar jadu Visoraków. Rahaga pozostali w ukryciu w mieście Metru Nui i byli świadkami pokonania Teridaxa przez Toa Metru, odejścia młodych Toa, by odnaleźć bezpieczne schronienie dla Matoran, jak również przybycia Visoraków do miasta.

Iruini.PNG

Rahaga Iruini

Gdy Toa Metru zostali porwani przez hordę, zmutowani przez ich jad w Toa Hordika i zrzuceni w otchłań ku pewnej śmierci, Rahaga ocalili Toa i nauczyli ich nowych umiejętności, jak również zapoznali z konsekwencjami mutacji. Pomimo ostrzeżenia, że mutacja, niewyleczona przez dłuższy czas, stanie się nieodwracalna, Toa postanowili ocalić wpierw Matoran, a potem zająć się własnym problemem. Iruini pomagał Matau w poszukiwaniach fragmentów Sterowca i objawił mu, że Rahaga byli niegdyś Toa, jak również podzielił się swoimi powątpiewaniami co do istnienia Keetongu. Gdy przeszukiwali wieżę przejętą przez Visoraków, Rahi zaatakowały ich, co doprowadziło do bitwy, w której wzięli udział pozostali Rahaga i Toa. Walka skończyła się ich zwycięstwem i przejęciem wieży, którą naładowali energią żywiołów, by uniemożliwić Visorakom wejście.

Później, choć wciąż nie wierzył w istnienie Rahi, Iruini pomagał w tłumaczeniu starożytnych tekstów opisujących Keetongu w Wielkiej Świątyni. Tej nocy, wszyscy Rahaga, poza Norikiem, zostali porwani przez Vakamę Hordika, który poddał się w pełni truciźnie i dołączył do Roodaki i Sidoraka. Rahaga zostali zabrani do przywódcy Visoraków i zawieszeni na słupie Koloseum. Zostali jednak uwolnieni przez Norika podczas Bitwy o Metru Nui i później wspomagali Toa w walce. Ostatecznie, gdy ocalony Vakama nakazał Visorakom odejść, bitwa została zakończona zwycięstwem. Mimo to jednak Teridax został przypadkowo uwolniony przez Toa, co było częścią planu Roodaki. Ona sama została przeteleportowana przez Makutę. Iruini odrzucił swój sceptycyzm co do Keetongu pod koniec walki, bowiem wielki Rahi przemienił Toa Hordika z powrotem w Toa Metru, gdy pięciu Toa Hordika i Norik odnaleźli go przed zaistniałą walką.

Później Toa Metru opuścili Metru Nui i wyruszyli na Mata Nui wraz ze Sferami Matoran. Iruini wraz z pozostałymi Rahaga pomagał Turadze Dume w odbudowie wielkiego miasta. Przez wiele lat tylko raz zdarzyło im się zderzyć w boju z Visorakami, które próbowały zaatakować miasto.

Comic Toa Hordika Matau and Rahaga Iruini.png

Toa Hordika Matau i Rahaga Iruini

Z pozostałymi Rahaga i Keetongu podróżował na inne wyspy, które padły ofiarą Visoraków, w celu pomocy tamtejszej ludności, lecz wciąż ich bazą wypadową pozostawało Metru Nui. Byli obecni w trakcie powrotu Matoran do wyspy-miasta, milenia po jego opuszczeniu. Później, Rahaga udali się w podróż, by wesprzeć Xię, która była niszczona przez trwającą walkę dwóch potężnych Rahi, choć wiedzieli, że Xia jest domem ich arcywroga - Roodaki. Jednakże, gdy pojawili się na wyspie, zastali Roodakę więzioną przez ich sprzymierzeńców, Toa Nuva, którzy zmusili Vortixx, by przemieniła Rahaga z powrotem w Toa Hagah.

Polowanie na Teridaxa

Gdy zostali przemieni z powrotem w Toa Hagah, Toa wspomogli Xię w walce z Rahi, które zniszczyły wyspę. Iruini upewnił się później, że Smok Kanohi nie padnie ofiarą Góry, podczas gdy inni Hagah pokonali też Tahtoraka.

Po usłyszeniu przekonań Gaaki o nadchodzącym zagrożeniu, Iruini był delikatnie zdenerwowany niesprecyzowanym "niebezpieczeństwem". Gdy Kualus wysłał Jastrzębia Dymnego, by się rozejrzał, Iruini wspiął się na iglicę i dostrzegł setki nadpływających statków. Mimo ostrzeżeń Norika, Iruini użył swej Kualsi, by przenieść się na jeden ze statków, na którym napotkał The Shadowed One, otoczonego Mrocznymi Łowcami. Gdy The Shadowed One oznajmił, że przybył zniszczyć pozostałości wyspy, Iruini przygotował się do walki, co też uczynili Mroczni Łowcy.

Iruini został ocalony przez przybycie Toa Helryx, która zagroziła całej armadzie masywną falą. Wraz z pozostałymi Toa Hagah przeteleportowała się na statek i, gdy już wyjaśnili The Shadowed One, że Xia nie miała zostać zniszczona, przedstawiła się jako przywódczyni Zakonu Mata Nui. Poinformowała ich, że zostali zrekrutowani do walki przeciwko Bractwu, czemu trochę się sprzeciwili. Po odkryciu, że mieli namierzyć Teridaxa z Zaktanem jako ich przewodnikiem, Toa Hagah niechętnie zgodzili się, a Gaaki w niepokoju przepowiedziała, że jeden z ich drużyny nie wróci z podróży. Iruini i pozostali Toa zostali przeniesieni na Metru Nui, gdzie Norik nakazał Toa Mahri zniszczenie Koloseum. Toa Mahri, nie rozumiejąc ich, zaatakowali Toa Hagah. Walka skończyła się, gdy Kualus użył swej Maski Kontroli Rahi, by wezwać ogromnego zwierza, tylko po to, by stracić nad nim kontrolę. Wspólnymi siłami Toa zatrzymali bestię. Toa Hagah wyjaśnili powód zniszczenia Koloseum potrzebą podróży pod nim i obie drużyny zjednoczyły się we wspólnym celu. Potem, Iruini i Kongu pilnowali Zaktana, dopóki reszta Toa nie stworzyła tunelu pod Koloseum. Później wraz ze swoją drużyną przeszedł przez tunel.

Gdy podążali tunelem, grupa natknęła się na inskrypcje na ścianach w dialekcie, którego żadne z nich nie mogło zrozumieć. Pouks wtem wspomniał, że ich misja powodziła się całkiem dobrze, co zakończyło się tym, że Hagah zostali przyszpileni do ścian, a stopione Protodermis zaczęło spływać w dół, by ich zniszczyć. Fragment tunelu został oderwany przez Makutę Miserixa, który użył swoich mocy teleportacji, i Hagah oraz Zaktan zostali odsunięci od Protodermis. Po krótkiej rozmowie o tym, jak Toa Hagah i Miserix przybyli tu, by dorwać Teridaxa, Miserix udał się dalej tunelem. Hagah podążyli za nim i w końcu trafili do pomieszczenia pełnego maszynerii, gdzie znaleźli dwie uzbrojone zwłoki. Zajęli się inspekcją zwłok, a Miserix, odrywając kawałek pancerza, stwierdził, że nie został on zrobiony z Protodermis. Portal pojawił się nagle w powietrzu, z którego wyszli Brutaka, Keetongu, Helryx i Axonn. Po szybkiej rozmowie, Teridax przerwał konwersację i zabił Zaktana, niszcząc jego zbiornik, oraz roztrzaskał Olmak Brutaki. Miserix wystrzelił w maszyny w pokoju, ale Teridax szybko się z nim rozprawił. Norik żwawo ogłosił, że zmierzą się z Teridax, lecz umysły Hagah zostały zmanipulowane przez fale mentalnej energii. Gdy w ich głowach powstała iluzja, że Teridax został pokonany, Toa Hagah opuścili pomieszczenie.

Rządy Teridaxa

Wychodząc z podziemi, Iruini i pozostali Hagah zajęli się patrolowaniem miasta, przekonani, że wszechświat był bezpieczny. Tren Krom uwolnił ich później z tej iluzji. Iruini dołączył później do ruchu oporu, wraz ze swoimi towarzyszami.

Iruini i ocalali mieszkańcy Wszechświata Matoran przenieśli się później na Spherus Magna, gdy Robot Wielkiego Ducha został zniszczony.

Spherus Magna

Gaaki, na życzenie Toa Nuva Kopaki, zebrała Iruiniego i pozostałych Toa Hagah, by pomóc Toa Mahri, którzy byli pod kontrolą dziwnej istoty i służyli Skakdi.

Cechy i umiejętności

Jako Toa Powietrza, Iruini jest w stanie stworzyć, kontrolować i pochłonąć powietrze. Posiada też umiejętność panowania nad ciśnieniem powietrza, tworzenia tornad, czy wzywania huraganów. Stracił te umiejętności, gdy został Rahaga, ale po powrotnej przemianie je odzyskał.

Jako Toa, Iruini sądził, że jego drużyna powinna spędzić więcej czasu na mniejszych zagrożeniach, takich jak inwazje Rahi. Reszta nie zgadzała się z jego punktem widzenia, co doprowadziło do jego odejścia z drużyny. Jednakże, jego troska o towarzyszy zmusiła go do dołączenia do Norika w celu ich ocalenia.

Po przemianie w Rahaga, Iruini szybko poddał się mutacji i swojej nowej formie, i nie był w stanie zaakceptować możliwości, że Keetongu był w stanie go uleczyć. Mimo tego był uszczęśliwiony, gdy na powrót stał się Toa, odzyskując śmiały charakter.

Rhotuka Iruiniego działały leczniczo, będąc w stanie uleczyć fizyczne rany poprzez dotyk. Jego Rhotuka było w stanie leczyć choroby i szaleństwo, jeśli były spowodowane fizycznymi czynnikami, ale nie był w stanie cofnąć skutków mutacji, przez co nie mógł użyć swojego Rhotuka, by wyleczyć samego siebie. Podczas pobytu na Metru Nui po Wielkim Kataklizmie skupiał się na ratowaniu wspinających się Rahi, takich jak Pełzacz Kablowy.

Maska i uzbrojenie

Toa Hagah Iruini dzierżył Włócznię Huraganów oraz Strzelającą Tarczę Rhotuka, która potrafiła wystrzeliwać leczące koła energii. Nosił Wielką Kanohi Kualsi, Maskę Szybkiej Podróży.

Jako Rahaga, Iruini nosił berło, którego mógł użyć do zahipnotyzowania Rahi.

Informacje o zestawie

RahagaIruini.png

Zestaw Rahaga Iruiniego

Toa Iruini.png

Zestaw Toa Iruiniego

Iruini został wydany jako Rahaga w 2005 roku. Wraz z jego elementami dołączony był złoty dysk Rhotuka z nadrukowanym kodem Klubu Kanoka. Przedrostek kodu znajdował się na tyle opakowania. Zestaw ten mógł zostać połączony wraz z Norikiem i Bomongą, by utworzyć Trutnia Kolonijnego.

Artykuł o zestawie 4879 Rahaga Iruini na Legopedii.

Iruini został ponownie wydany latem, tym razem już w formie Toa. Stanowił on jeden z dwóch kanistrów edycji specjalnej Toa Hagah, zrobionych na cześć pięćdziesięciolecia Systemu LEGO. Zestaw zawierał pięćdziesiąt dwie części łącznie. Toa Iruini był dostępny globalnie jako osobny zestaw, ale można go było zakupić w specjalnym wydaniu wraz z Toa Norikiem. Toa Iruini posiadał złote Rhotuka jak jego forma Rahaga, oraz ciemnozielony wariant. Złote Rhotuka po raz kolejny zawierało jego kod Klubu Kanoka. Poprzez poruszanie mechanizmem na jego plecach można było poruszać jego prawym ramieniem. Toa Iruini był też wydany w zestawie wraz z Sidorakiem.

Artykuł o zestawie 8762 Toa Iruini na Legopedii.

Cytaty

"Śmiecie kłaść na mnie swe łapska?"
"Jesteśmy Toa. Śmiemy wiele rzeczy."
Roodaka i Iruini, Narodziny Rahaga
"Keetongu to tylko mit, Matau. Niektórzy Rahaga w niego wierzą, ale ja nie. Tak ogromne Rahi istniejące od tak dawna, i wciąż nie zostało odnalezione? Proszę cię."
— Rahaga Iruini do Toa Hordika Matau, Wyzwanie Hordika
"Roodaka to zrobiła. Zrobiła to i śmiała się z tego. Oni może i przybyli tutaj, by ocalić Rahi od Visoraków, bądź szukać jakieś istoty z dawnych powieści Matoran, ale ja? Ja chcę tylko się upewnić, że Roodaka nigdy więcej się nie zaśmieje."
"Czekać na co? Spędziłem tysiąclecia jako Rahaga. Teraz znów wkraczam do akcji i kocham to!"
— Toa Hagah Iruini, Mieszkańcy Mroku

Ciekawostki

  • Początkowo, jego zestaw Toa miał przedstawiać Nidhikiego.
  • W instrukcji budowy Rahaga jego imię brzmi Lahka.

Pojawienia

Książki Komiksy Online Multimedia

Powieści

Przewodniki

BIONICLE

Opowiadania

Animacje

Filmy

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki