FANDOM

{{{zdjęcie lokacji}}}
Jezioro Naho
Lokacja Ga-Wahi
Status {{{status_lokacji}}}
Jezioro Naho, zwane również Zatoką Naho i Zatoką Gali, było dużym zbiornikiem wodnym w Ga-Wahi zlokalizowanym na północnym wschodzie Mata Nui.

Historia

Jezioro Naho zostało stworzone, gdy system kamuflażu Wielkiego Ducha Mata Nui został przypadkowo aktywowany podczas Wielkiego Kataklizmu, tworząc wyspę Mata Nui. Jeden z dwóch otworów Słonecznych, które oświetlały Metru Nui znalazł się pod zatoką.

Zatoka została nazwana przez Toa Metru ku pamięci upadłej Toa Mangai Naho. Gdy Toa zakończyli pomyślnie Wielki Ratunek, przynieśli uśpioną populację Metru Nui na plażę Naho na wyspie Mata Nui aby uciec Makucie Teridaxowi. Turaga Nokama następnie nadzorowała budowę pływającej wioski Ga-Koro, zbudowanej z elementów sterowców, którymi Toa przetransportowali Matoran. Jakiś czas później Aatoranie wyrzeźbili nad wodospadem Naho statuę w kształcie kanohi Kaukau na cześć nadejścia Toa Gali. 

Naho było często patrolowane przez Ga-Matorankę Macku podczas Wielkiej Wojny z powodu  niebezpiecznych Rahi wysłanych przez Teridaxa aby sterroryzować wioskę Ga-Koro. Ga-Matoranka Pelagia oferowała przewóz promem do dowolnej części zatoki w zamian za jeden Widget.

Po nadejściu Toa Mata, zainfekowana Tarakava zaatakował Ga-Koro, więżąc jej mieszkańców w jednej z chat i zanurzając ją w wodach Naho. Av-Matoranin Takua później znalazł brakujący element pompy, która wynurzyła chatę na powierzchnię.  

Zatoka później została zniszczona przez nowo przebudzone roje Bohrok.

Lake Naho II

Zatoka z lotu ptaka

Krojobraz

Przed zniszczeniem w zatoce znajdowały się Ga-Koro, Ga-Kini i Ga-Suva, a także kilka podwodnych jaskiń. Jedna z tych jaskiń była połączona z tunelem do Metru-Nui użytym przez Toa Metru podczas ich pierwszej podróży na Mata-Nui, jednak przejście zostało zasypane aby zatrzymać roboty Vahki. Również do zatoki wpływał wodospad, którego ściana została wyrzeźbiona w kształt kanohi Kaukau, później Kaukau Nuva.

Pojawienie się

Więcej z Fandomu

Losowa wiki