FANDOM

"Ktoś kiedyś powiedział mi, że wiedza jest silniejszą bronią niż miecz. Zanim włączę się do walki, wolałbym trochę z niej skorzystać."
Toa Lesovikk do Sardy o Jovanie, Sny o Zagładzie

Jovan
Noimage.jpg
Matoranin
Klasa Fa-Matoranin
Tytuł/Praca Nieznana
Kanohi Kadin
Jovan.png
Toa
Tytuł Toa Magnetyzmu
Drużyna Drużyna Jovana
Kanohi Wielka Kadin
Narzędzia Miotacz Magnetycznych Piorunów, Miotacz Zamor
Noimage.jpg
Turaga
Kanohi Szlachetna Kadin
Narzędzia Nieznane
Status Wskrzeszony
Lokalizacja Czerwona Gwiazda
Wymowa Dżo-wan

Jovan był Toa Magnetyzmu i liderem drużyny Toa, która jako pierwsza odzyskała Kanohi Ignikę. Później stał się Turagą Voya Nui.

Biografia

Toa

Około 100 000 lat temu, Jovan został przemieniony w Toa.

Jovan napotkał Toa Lesovikka podczas jednej z podróży Toa Powietrza. Jovan nauczył go wartościowych idei i stylów walki. Lesovikk kontynuował później swoją podróż, a Jovan dołączył do drużyny Toa.

Około 79 100 lat temu, Wojna Domowa Matoran w Metru Nui zagroziła zdrowiu Wielkiego Ducha Mata Nui. Aby zapobiec jego śmierci, Jovan doprowadził swój zespół do Komnaty Życia, znajdującej się pod Górą Valmai w samym sercu Południowego Kontynentu. Zespół z powodzeniem pokonał pułapki i strażników w komnacie (w tym Umbrę), odzyskał Maskę Życia, którą następnie zabrano do Karda Nui, aby przywrócić Mata Nui do zdrowia. Po użyciu, Ignika spowodowała śmierć Toa, a pozostali członkowie zespołu zanieśli maskę z powrotem do Komnaty Życia.

Turaga

Zwróciwszy Ignikę, Toa przekształcili się w Turaga, a Jovan pozostał na wyspie w celu sprawowania władzy nad wioską na Voya Nui i czuwania nad maską. Jako Turaga, Jovan przekazał Matoranom z Voya Nui ich historię poprzez opowieści. Podczas Wielkiego Kataklizmu, gdy Voya Nui oderwała się od kontynentu i wypłynęła na powierzchnię Aqua Magna, Jovan zginął podczas wstrząsu. Po śmierci, trafił na Czerwoną Gwiazdę.

Cechy i umiejętności

Jako Toa Magnetyzmu, Jovan mógł tworzyć, kontrolować i absorbować energię magnetyczną. To dało mu szeroki zakres umiejętności, które obejmowały zwiększenie lub zmniejszenie pola magnetycznego w przestrzeni, tworzenie wiązek energii magnetycznej oraz manipulowanie metalami i innymi substancji poprzez magnetyzm. Te moce zostały znacznie ograniczone, gdy stał się Turaga.

Maska i uzbrojenie

Jako Toa, Jovan nosił Kanohi Kadin, Maskę Latania, a jego Bronią Toa był Miotacz Magnetycznych Piorunów. Posiadał on również pierwszy znany model Miotacza Zamor. Jego sfery Zamor mogły neutralizować działanie broni wroga.

Jako Turaga, Jovan nosił Szlachetną Kadin, przez co posiadał ograniczoną zdolność latania.

Informacje o zestawie

Toa Jovana można zbudować z elementów zestawów Toa Inika Hahli, Nuparu i Hewkiiego. Model tej postaci został ukazany we wrześniowo-październikowym Magazynie LEGO z 2006 roku. Instrukcja znalazła się w europejskim wydaniu magazynu. Została wkrótce potem udostępniona również na BIONICLE.com.

Pojawienia

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki