FANDOM

"Surowe, nieobrobione Kamienie Świetlne emitują tak jasne światło, że mogą oślepić niechronione oczy."
BIONICLE: Encyklopedia Zaktualizowana
Kamień Świetlny
Lighstone.png
Obiekt
Użytkownicy Różni
Lokalizacja Różne
Funkcje Dawanie światła
Status Nieaktywne

Kamienie Świetlne to małe, zazwyczaj żółte kryształy Świecącego Protodermis.

Historia

Cavernoflight.PNG

Jaskinie Światła

Kamienie Świetlne można było spotkać w wielu miejscach we Wszechświecie Matoran. Świeżo wykopane Kamienie wydzielały nieznośnie jasny i oślepiający blask. Dopiero po obrobieniu ich blask stawał się nieszkodliwy dla oczu.

Ogromne złoża kryształów wydobywano w Kopalniach Kamieni Świetlnych w Onu-Metru a następnie wykorzystywano do oświetlania Mieszkaniach Matoran. Wiele z nich czerpało swoją energię z elektrowni w Koloseum. Gdy elektrownia została wyłączona przez Teridaxa, dużo Kamieni straciło blask. Jednakże, część kryształów w Metru Nui i większość na Mata Nui świeciła nadal, pobierając energię z Karda Nui.

Wydobywano je również w dużych ilościach w Onu-Koro, głównym ich źródłem były Jaskinie Światła.

Kiedy Wszechświat Matoran został potężnie uszkodzony podczas Bitwy o Bara Magna, Karda Nui przestała wysyłać energię i Kamienie Świetlne utraciły swoją funkcję. Dlatego Matoranie nie zabrali ich ze sobą, podczas emigracji na Spherus Magna.

Kamienie Świetlne z Codrexu

Lightstone in Codrex.png
W Codrexie znajduje się sześć olbrzymich Kamieni Świetlnych, umieszczonych tam przez Wielkie Istoty. Kamienie miały zostać naładowane energią Toa, by później wysłać ją Mata Nui i w efekcie go przebudzić. Gdy Makuta Antroz porwał Jetraxa T6, pojazd przypadkowo uderzył w jeden z Kamieni Świetlnych i został tymczasowo naładowany mocą. Później, Toa Nuva zaczęli ładować Kamienie, ale kończył im się czas. Zdali sobie sprawę, że Toa Ignika może bardzo szybko dostarczyć potrzebną energię i przekonali go do poświęcenia swojego nowo-odkrytego życia. Ignika jednocześnie naładował wszystkie Kamienie Świetlne, a energia obudziła Wielkiego Ducha oraz rozpętała Burze.

Ciekawostki

Animation Toa Metru Whenua with Lightstone.PNG

Toa Metru Whenua z Kamieniem Świetlnym

Kamienie Świetlne były naładowane energią Karda Nui i wydzielały jasny blask. Różniły się one pod względem wielkości i właściwości. Uważało się, że były w jakiś sposób powiązane z Kamieniami Cieplnymi. Niektóre Kamienie, podobnie do tych użytych do rozświetlania Kopuł Wszechświata Matoran, były bardzo duże i potężne. Niektóre Kamienie Świetlne miały osobliwe działanie; w Komnacie Śmierci pod Południowym Kontynentem Kamienie emanowały ciemnoczerwonym blaskiem.

Po dezaktywacji Wszechświata Matoran, Kamienie Świetlne nie działają.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki