FANDOM

"To był zapis Bractwa Makuta. Jednego z najbardziej wydajnych i dobroczynnych organizacji wszechświata. Wpisy wszystkich swoich członków, miejsc ich twierdz, wszystko, wszystko wypisane na tym kamieniu."
Vezok, Pamięć Zła
Kamień Makoki
Makoki Stones Assembled.png
Obiekt
Użytkownicy Toa Hordika, Toa Mata
Lokalizacja Metru Nui, Mata Nui
Funkcje Działa jak klucz
Status Nieznany

Kamień Makoki, to tablica zawierająca informacje o Bractwie Makuta, która została podzielona na sześć kawałków, a później działała jako klucze do odkrycia Kanohi Avohkii i wejścia do Mangaia.

History

Animation Toa Hordika using Makoki Stones.png

Toa Hordika używają Kamienii by zdobyć Avohkii

CGI Makoki Stones Assembled.png

Kamienie Makoki zamontowane w półkule Kaita

Kamień Makoki zawiera szczegółowe informacje o Bractwie Makuta. Został  wyrzeźbiony przez Toa, którzy nie ufali Bractwu, i był strzeżony w Fortecy Toa. Dwaj Skakdi, Vezok i Hakann, ukradli go podczas gdy Toa byli oblężeni przez plemię Frostelusów. Vezok odkrył inskrypcje, ale zachował kamień dla siebie. Mroczni Łowcy zaplanowali zakradnięcie się na wyspę i kradzież kamienia; kiedy Ancient znalazł dwóch Skakdi, wziął kamień i zrekrutował ich do Mrocznych Łowców.

Podczas Wojny Toa/Mroczni Łowcy, Hakann zaoferował kamień jako okup dla Mrocznych Łowców za złapanego Toa. Lhikan zgodził się ponieważ jego bracia Toa oddali życie, by chronić kamień. Sześć miesięcy póżniej od wyzwolenia więźnia, The Shadowed One ponownie skradł kamień. rozbił go na sześć części i wystawił je na licytację. Bractwo Makuta dało najwyższą cenę za całą szóstkę.

Póżniej, Toa Hagah ukradli je z fortecy Bractwa w tym samym szturmie podczas którego ukradli Avohkii, ale zostali zmutowani przez Roodakę. Wówczas zmutowani Rahaga użyli Kamieni Makoki jako kluczy by ukryć Maskę Światła, wysyłając później Toa Hordika by zebrali je.

Dawni Toa Hordika, teraz Turaga, użyli kamieni jako kluczy by otworzyć drogę do Mangaii, kiedy zbudowali Kini-Nui na Mata Nui.

Kiedy przybyli do Mangai, Toa Mata zebrali Kamienie. Następnie umieścili po trzy w dwóch niszach w postaci półkul, które otworzyły komory, w których powstali Toa Kaita.

Kamienie Makoki i Toa, którzy je zebrali

Kamień
TSFTMOL Makoki 1.png
TSFTMOL Makoki 2.png
TSFTMOL Makoki 3.png
TSFTMOL Makoki 4.png
TSFTMOL Makoki 5.png
TSFTMOL Makoki 6.png
Toa Hordika Nokama Vakama Whenua Nuju Onewa Matau
Toa Mata Tahu Pohatu Onua Lewa Kopaka Gali

Ciekawostka

TLoMN Makoki Stones Assembly.png

Skompletowane Kamienie Makoki

  • W języku Matoran, "Makoki" znaczy "Klucz".
  • W kilku wizualnej reprezentacjach, nazwy Toa Mata są napisane na sześć kawałkach. Na przykład, wewnątrz okładki EP w Power Pack są napisane po Matorańsku na Kamieniach.

Pojawienie

Zobacz Też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki