FANDOM

"Może się dla ciebie wydawać dziwny, ale jego proste słowa niosą ze sobą wielką mądrość."
Turaga Vakama, Mata Nui Online Game

Kapura
MNOGII Kapura
Matoranin
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Prawa ręka Turagi Vakamy
Maska Metru Nui: Pakari

Mata Nui: Szlachetna Ruru

Status Żyje
Miejsce pobytu Spherus Magna

Kapura to Ta-Matoranin.

Biografia

Na Metru Nui

Kapura3

Kapura w Ta-Metru

Na Metru Nui Kapura nosił czerwono-srebrną Pakari. Obsługiwał wagony z Protodermis w Ta-Metru. Kiedy Morbuzakh zaatakował, Vakama pomógł mu naprawić urządzenie obsługujące je.

Kapura został później porwany przez Vahki i uwięziony w kapsule Niki.

Na Mata Nui

Po uratowaniu przez Toa Metru i przebudzeniu na wyspie Mata Nui, ciało Kapury stało się mniejsze i słabsze z powodu uśpienia w kapsule. Matoranin pomagał w budowie wioski Ta-Koro pod przywództwem Turagi Vakamy.

Ta-Matoranin był w grupie polującej na Rahi, która schwytała Toa Tahu, przez co Kapura był jednym z pierwszym Matoran, którzy dowiedzieli się o przybyciu Toa Mata na wyspę. Był także członkiem Kompanii Kronikarza. Brał udział w obronie Kini-Nui przed Rahi.

Kapura

Kapura na Mata Nui

Kiedy Bohroki zaatakowały Ta-Koro, Kapura ostrzegł Toa Mata przed atakiem roju. Ci znaleźli go leżącego na ziemi w szoku, powtarzającego w kółko słowo Bohrok.

Po pokonaniu Bohrok-Kal, Kapura, podobnie jak reszta Matoran, został przebudowany w silniejszą, zwinniejszą formę i zmienił swoją Kanohi z Pakari na Ruru.

Podczas ataku Rahkshi na Ta-Koro został ewakuowany z wioski.

Powrót na Metru Nui

Po otworzeniu wrót do Metru Nui w Mangaii przez Takutanuvę, Kapura pomógł budować łodzie, którymi razem z innymi dotarł do zniszczonego miasta. Pomagał odbudowywać Metru Nui do czasu, gdy Włócznia Artakhi wyręczyła jego i innych Matoran.

Panowanie Teridaxa

Kiedy Makuta Teridax przejął władzę we Wszechświecie Matoran, Kapura schował się w Archiwach, razem z Toa Nuva, Takanuvą, Turaga Dume i innymi Matoranami. Przekazał Toa Nuva informację, że całe Metru Nui jest oblegane przez Rahkshi, będących pod kontrolą Teridaxa.

Wracając do swojej chaty po pracy, Kapura zobaczył wyrytą na budynku wiadomość, która kazała mu wyruszyć do części Archiwów znajdującej się niedaleko wybrzeży Ga-Metru. Kiedy tam dotarł, spotkał Macku oraz Hafu. Ga-Matoranka zaprowadziła dwójkę do Tuyet, a ta pokazała im Kamień Nui i zaoferowała swoją pomoc. Niedługo potem Kapura wrócił na powierzchnię, po drodze spotykając Lewę będącego pod kontrolą Tren Kroma.

Później, Kapura wraz z Hafu poszli do komnaty, w której przebywała Helryx. Po rozmowie na temat przybycia Tuyet i uwolnienia Miserixa przez Lewę, Tren Krom oznajmił, że przebywa w ciele Toa Powietrza. Wtedy Helryx nakazała dwójce Matoran opuszczenie pomieszczenia. Hafu chciał zaprotestować, jednak Kapura powstrzymał go, uświadamiając sobie, że Helryx planuje zniszczyć Procesor Rdzenia, kończąc istnienie ich świata i żywot Makuty. Dwójka Matoran była świadkiem pojawienia się Axonna i Brutaki. W wyniku dyskusji na temat losów wszechświata wywiązała się bitwa pomiędzy dwoma stronami - jedną, po której stanęli Helryx, Miserix i Axonn, chcącą zniszczyć Procesor i drugą, z Brutaką, Tuyet i Tren Kromem, chcącą zostawić Wszechświat Matoran przy życiu. Bitwa zakończyła się wraz z pojawieniem się Artakhi, który skarcił grupę i przywrócił Lewę do swojego pierwotnego ciała.

Niedługo potem, Kapura został teleportowany w przestrzeń kosmiczną nad Aqua Magna przez Teridaxa, podobnie jak pozostali, którzy znajdowali się w pomieszczeniu.

Spherus Magna

Kiedy grupa dryfowała w kosmosie, Lewa utworzył bąble powietrza dookoła głowy każdego, po czym wszyscy złapali się za ręce, by się nie rozdzielić. Artakha planował utworzyć portal, który przeniósłby ich w miejsce, do którego zmierzał Teridax, lecz nagle wszyscy zostali wessani przez portal stworzony przez Vezona. Pojawili się w wieży na Bota Magna i napotkali Wielką Istotę przeklętą przez Ignikę. Klątwa Wielkiej Istoty sprawiła, że ściana wieży ożyła i złapała Kapurę. Wielka Istota nakazała wtedy uwolnić ją z fortecy, a wszyscy zgromadzeni zaczęli dyskutować, czy to zrobić, czy też nie.

Alternatywny Wszechświat Zespolenia

W tym wszechświecie, Wielkie Istoty zbudowały istoty w rozmiarze Matoran z umiejętnościami Toa, którzy mieli zapobiec Rozpadowi. Kapura był jedną z nich.

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

W tym wszechświecie, Kapura żył w Metru Nui, w którym swe tyrańskie rządy sprawowała Tuyet. Pewnego razu, kiedy uciekał przed ścigającymi go Tahu i Kopaką, natknął się na Takanuvę. Ten zatrzymał go, by zadać mu kilka pytań. Wtedy zjawiła się dwójka Toa, a Kopaka ukarał Kapurę poprzez zamrożenie go.

Alternatywny Wszechświat Królestwa

Kiedy Takanuva wypełnił swoje przeznaczenie w tym alternatywnym wszechświecie, przekazał swoją moc szóstce Matoran, w tym Kapurze, a ci stali się Toa.

Cechy i umiejętności

Kapura był uważany przez niektórych za nieznacznego i powolnego, ale Vakama miał wielkie zaufanie do tego dziwnego, małego Matorana i obsadził go w roli swej prawej ręki. Przez mądrość Turagi i wielką praktykę, Kapura poznał sekretną sztukę pokonywania wielkich dystansów w bardzo krótkim czasie przez bardzo powolny chód. Jego powolność i długie zastanawianie się nad wszystkimi kwestiami zawsze przynosiły dobre rezultaty i pożytek dla Matoran. Kapura był niespotykanie troskliwy oraz mądry.

Maska i narzędzia

Na Metru Nui, Kapura nosił Miotacz Kanoka i czerwono-srebrną Kanohi Pakari bez mocy. Na Mata Nui, zmienił maskę na czerwoną Ruru, a jego bronią stał się Bambusowy Dysk.

Cytaty

"Wiem, że Makuta tu teraz jest, wśród tych spalonych drzew i martwej ziemi. To wszystko zostało zniszczone przez Makutę, ale on nigdy nie opuścił tego miejsca. Właśnie tak staje się silny. Tak właśnie robi. Wszystko niszczy."
— Kapura, Mata Nui Online Game
"Jest tak, jak powiedział Vakama. Trenowałem i stałem się uzdolniony. Teraz znam sekret pokonywania wielkich dystansów powolnymi ruchami. Dzięki temu mogę być tam, gdzie mnie nie ma. To naprawdę przydatna umiejętność."
— Kapura, Mata Nui Online Game
"Odwaga jest duszą ruchu. Musisz być odważny, albo zamarzniesz. Strach wszystko zatrzymuje. Odwaga pokonuje Strach."
— Kapura, Mata Nui Online Game II: Ostatnia Kronika

Ciekawostki

  • Kapura znaczy po maoryjsku ogień.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki