FANDOM

Keerakh
Set Keerakh
Vahki
Narzędzia Buława Zakłopotania
Przydzielone Metru Ko-Metru
Wymowa Ki-rak
Status Nieaktywne

Keerakhi to Vahki odpowiedzialne za Ko-Metru.

Historia

Keerakhi zostały skonstruowane przez Nuparu, by egzekwować prawo w Metru Nui razem z innymi podwersjami Vahki. Podlegały bezpośrednio Turadze Dume.

Kiedy Toa Metru Nuju i Whenua razem z Ehrye oraz Tehuttim podróżowali ku Ko-Metru, spotkali grupę Keerakhów. Tehutti został draśnięty buławą Keerakha, która spowodowała utratę orientacji w czasoprzestrzeni, sprawiając że Toa zostawili obu Matoran w tyle, jako że poszukiwali w Ko-Metru Wielkiego Dysku. Keerakhi przewidziały co zamierzają Toa i wysunęli się przed nich w drodze do celu. Nuju, aby zyskać przewagę, użył Whenuy jako przynęty, i zamrażając Keerakhi utworzył most. Po jego przekroczeniu na miejsce przybyło więcej Vahki i rozdzielając się, jedne podjęły pościg za Toa, część zaś została, by zniszczyć utworzony most.

Zamiast walczyć, Nuju wykorzystał umiejętności Keerakhów na swoją korzyść. Wiedział, że Keerakhi ich ścigają, a jako że Toa zmierzali ku Wielkiemu Dyskowi, tak i Vahki będą zmierzały prosto w tamto miejsce. Pozwolił minąć się pogoni, i bez problemu śledząc ich skierował się prosto ku Wieży Rozmyślań, gdzie był ukryty Dysk.

Keerakhi nie znajdowały się tylko w Ko-Metru. Część z nich była obecna też w Ta-Metru, gdzie Toa Metru i sześciu Matoran szukało rośliny Morbuzakh. Onewa zauważył, że są przez nich śledzeni, i poprowadził swoich jedenastu towarzyszy do opuszczonej kuźni, by ich zgubić. Wiele Keerakhów zostało zniszczonych w Wielkim Kataklizmie.

Po tym, jak Visoraki przejęły Metru Nui, a Toa Metru wrócili do miasta, by ratować Matoran, spotkali oni trzy Keerakhi, razem z trzema Nuurakhami. Matau oszukał je przy użyciu swojej Kanohi Mahiki, przedstawiając się jako Rorzakh, a następnie opowiedział historię, jak to Toa uciekli z Metru Nui. Niestety, w trakcie opowieści Vahki uznały Matau za niesprawną jednostkę, która pozwoliła uciec Toa, i stwierdziły, że trzeba go zniszczyć. Jednakże, grupa została w tym momencie zaatakowana przez Visoraki, które użyły swoich Rhotuka, by zniszczyć broń Vahki. Matau uciekł w trakcie zamieszania.

Niedługo potem Visoraki zniszczyły wszystkie działające jeszcze Keerakhi, kończąc ich występ w historii Bionicle.

Cechy i umiejętności

Animation Keerakh

Keerakh w animacji

Keerakhi są mistrzami strategii i taktyki. Stworzeni, by przepowiadać przyszłość dla Metru, szybko wykształcili umiejętność przewidywania miejsc, gdzie schronią się uciekający Matoranie oraz Rahi, by przybywając tam jako pierwsze, czekać już na ofiary. Niewielu Ko-Matoran je w ogóle widziało, poza tymi, którzy złamali prawo i zostali pojmani, dzięki czemu zyskały przydomek Widmowych Vahki.

Keerakhi były postrzegane jako duchy, wszechobecne, a mimo to niewidoczne i niesłyszalne. To sprawiało, że idealnie pasowały do Metru, gdzie królowały cisza i powaga.

Uzbrojenie

Keerakhi były wyposażone w Buławy Zakłopotania, jak również w Dyski Kanoka.

Informacje o zestawie

Keerakh został wydany jako średni set latem 2004 roku. Składał się z 33 części, wliczając Dysk Kanoka z Ko-Metru. Był jednym z 3 zestawów (pozostałe to Bordakh i Zadakh), z których można było stworzyć Kraahu. Istnieje też wersja limitowana, która trafiła na półki amerykańskiej sieci sklepów Target. Zawierała ona Dysk Czasu zamiast zwykłego oraz Kanohi Vahi.

Pojawienia

Linki zewnętrzne

Więcej z Fandomu

Losowa wiki