Fandom

Encyklopedia Bionicle

Keetongu

1814stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Keetongu, niezywkle szlachetne stworzenie, znawca wszelkich trucizn... - Rahaga Norik, BIONICLE 3: W Sieci Mroku

Keetongu
Movie Keetongu.png
Rahi
Status Żyje, ostatni z gatunku
Moc Żadne
Lokalizacja Spherus Magna

Keetongu to legendarny Rahi, którego Toa Hordika spotkali w czasie jednej ze swych wypraw. Mimo iż wielu (włączając w to Rahaga Iruini) wątpili w jego istnienie, odnaleźli Keetongu w odludnej budowli w Ko Metru. Po rozmowie z Norikiem, zgodził się pomóc Toa Hordika w walce z Visorakami. W czasie walki został zrzucony przez Roodakę z najwyższej wieży Koloseum. Jednak potem Roodaka zostawiła Sidoraka na pastwę Keetongu, wtedy olbrzym go zabił. Wkrótce potem Keetongu wyczuł, że Hordika mają dobre i czyste serca i muszą zostać przywróceni do dawnej postaci, aby wypełnić swoją misję. Gdy już jako Toa Metru opuścili miasto, pomógł Rahaga częściowo je odbudować. Potem wyruszył na inne wyspy, aby pomagać ofiarom jadu Visoraków.

Bronie i Zdolności

  • Rhotuka Keetongu jest połączona z Tarczą Absorpcji i pochłania ataki które ona przyjmie, po czym używa ich przeciw wrogowi. Na przykład, jeśli zaatakujesz go miotaczem ognia, odpowie ci płonącą siecią.
  • Keetongu zna wiele antidotów i trucizn, co pomaga mu leczyć m.in. ofiary Visoraków. Jednak dla tych, którzy zostali zmutowani kompletnie nie ma ratunku. Podobnie, nie może odwrócić mutacji z sieci Roodaki, bo nie bazuje na truciznie.
Prot.jpg

Prototyp playsetu z mniejszą wersją Keetongu.

Informacje o zestawie

Keetongu został wydany w 2005 roku jako duży set. W połączeniu z Roodaką tworzył The Shadowed One, a w połączeniu z Sidorakiem tworzył Sentrakha.

Keetongu miał być również wydany w mniejszej wersji, wraz z nieznanym playsetem, lecz pomysł z nieznaych przyczyn porzucono.

Keetongu3.jpg

Keetongu w formie setu

Trivia

  • Keetongu żył na tej samej wyspie, co Tahtorak.
  • Na wyspie, Tahtoraki były używane jako wierzchowce.
  • Keetongu jest nazwą gatunkową, nie indywidualną.
  • Keetongu z Metru Nui to jedyny żyjący z gatunku. Reszta została zabita przez hordy Visoraków i Sidoraka.
  • Keetongu na okładce książki Bionicle: Mroczni Łowcy był pomyłką drukarską (później wyjaśniono to postacią Triglaxa).

Linki zewnętrzne

Więcej w Fandom

Losowa wiki