FANDOM

Kini-Nui
Świątynia
300px-MoL Kini-Nui
Lokalizacja Centrum wyspy Mata Nui
Status Zniszczona

Kini-Nui jest częścią systemu eksploracji planetarnej Wielkiego Ducha Mata Nui. Gdy zostanie wysunięta przybiera formę świątyni, stąd nazwa "Wielka Świątynia".

Historia

System operacyjny Kini-Nui został stworzony i zainstalowany przez Wielkie Istoty podczas konstrukcji Robota Wielkiego Ducha. Główną funkcją systemu jest informowanie Mata-Nuiego o wydarzeniach na powierzchni planety, którą obserwuje. Inną funkcją jest umożliwienie bezpiecznego przejścia mieszkańcom Wszechświata Matoran na zewnątrz Robota jeśli zajdzie taka potrzeba, przez przejście , które zakrywa Suva-Kaita. Kini-Nui jest Wysuwane na powierzchnie za każdym razem dy Mata-Nui ląduje na planecie i chowane za każdym razem gdy ją opuszcza.

Gdy Wielki Kataklizm spowodował uruchomienie systemu kamuflażu Wielkiego Ducha wieże Kini-Nui zostały wysunięte, przebijając się przez powieżchnię nowo uformowanej wyspy Mata-Nui. Makuta Teridax nieumyślnie umieścił swoją kryjówkę Mangaia w pobliżu mechanizmu Świątyni, co umożliwiło dostęp do Mangai przez Suva-Kaita.

Amaja-Nui i inne dekoracyjne elementy zostały wybudowane po przybyciu na wyspę Toa Metru i Matoran z Metru Nui. Zewnętrzna część Kini-Nui składała się z dwóch części: górnej, gdzie znajdowała się Suva-Kaita i dolnej gdzie znajdowała się Amaja-Nui. Turaga zaprojektowali Suva-Kaita tak aby tylko użycie Kamienia Makoki mogło otworzyć przejście do tuneli pod nim.

Krótko przed przybyciem Toa Mata Av-Matoranin Takua podróżował po wyspie aby zebrać sześć Kamieni Toa. Turaga powiedzieli aby zgromadził je w Kini-Nui, gdy to zrobił wielka wiązka Energii została wystrzelona w powietrze, która odrzuciła Takuę z dala od świątyni usuwając mu przy tym pamięć i nakierowując Kanistry Toa Mata w stronę wyspy.

Gdy Toa Mata znaleźli wszystkie Kanohi, zgromadzili się w Kini-Nui. Znaleźli tam sześć rzeźb ich samych, na których Toa umieścili swoje Kanohi, wszystkie maski zniknęły, a chwilę po tym na statuach pojawiły się Złote Kanohi. W tym samym czasie każdy Toa otrzymał jedną z sześciu części Kamienia Makoki, dzięki którym Toa odblokowali wejście do Mangai.

W tym momencie, Takua przybył do świątyni, tym razem z grupą sześciu Matoran znanej jako Kompania Kronikarza, którą zebrał na polecenia Turagi Nuju. Toa dyskutowali o tym co zrobić ze świątynią podczas gdy oni zejdą pod ziemię. Gdyby została bez ochrony opanowały by ją Rahi, a Toa byliby uwięzieni w tunelach. Gali zasugerowała, żeby Takua i Kompania bronili świątyni przed Rahi podczas gdy Toa walczyli by z Teridaxem. Tahu obarczył Matoran tym obowiązkiem, a Toa zeszli do Mangai.

Krótko po odejściu Toa Kompania została zaatakowana przez zakażone Rahi i zaczęła się Bitwa o Kini-Nui. Matoranie odparli kilka fal Rahi na własną rękę, za pomocą dysków, którymi strącali ich zainfekowane Kanohi, dopóki wreszcie rahi nie zyskały przewagi liczebnej i niemal pokonali Matoran. Jednak w ostatniej chwili nadeszła pomoc ze strony Lotnictwa Gukko, Ussalerii i Gwardii Ta-Koro, których połączone siły był wystarczające, by pokonać Rahi.

Po bitwie z Teridaxem Toa wrócili na powierzchnię przez Kini-Nui, jednak byli zmuszeni odejść niemal natychmiast po tym jak usłyszeli coś niszczącego dżungle wokół nich ponieważ Matoranin Kapura przybiegł do nich prosząc ich o pomoc w Ta-Koro.

Po pokonaniu Bohrok-Kal Turaga zebrali wszystkich Matoran w Kini-Nui, aby pokazać im jak mają się przebudować.

Gdy Kanohi Avohkii została znaleziona przybyła do Kini-Nui pomedytować. Została zaatakowana przez  Guurahka, Lerahka i Panrahka wysłanych przez Teridaxa aby znaleźli Maskę Światła. Zdołała jednak przed nimi uciec.

Avohkii, prowadziła Jallera i Takuę po całej wyspię, doprowadzieszy i dwóch Matoran z powrotem do Kini-Nui. Wszystkie sześć Rahkshi zaatakowały ich, ale sześciu Toa Nuva przybyło niemal natychmiast i stworzyło pierścień wokół Jallera, Takuy, i Avohkii w Amaja -Nui. W bitwie, która wybuchła, Toa byli w stanie pokonać wszystkie Rahkshi oprócz jednego - Turahka, który zaatakowali dwóch Matoran. Aby chronić Takuę, Jaller rzucił się na buławę Turahka i został zabity w ciągu kilku sekund w wyniku uderzenia pełnej mocy Rahkshi strachu. Zainspirowany ofiarą Jallera, Takua zdał sobie sprawę, że on sam jest siódmym Toa, założył Avohkii i stał się Takanuva.

Jako pokaz jego mocy, Takanuva uwięził i Turahka w kolumnie światła, a następnie Skierował swoje berło w posąg głowy Toa, niszcząc go i ukazując olbrzymi posąg Pakari pod spodem.Następnego dnia, Takanuva nadzorował budowę Ussanui z kawałków Rahkshi. Potem rozstał się z Toa Nuva i Hahli i używając pojazdu poleciał w dół do Mangai, przy użyciu tego samego tunelu, którym wyszły Rahkshi.

Nowo przebudzone roje Bohrok zniszczyły wszystkie wykonane przez Matoran części Kini-Nui, oprócz  fundamentów i iglic utworzonych przez Wielkie Istoty.

Krajobraz

Kini-Nui znajdowała się mniej więcej w środku Mata Nui, w dolinie na zachód od wulkanu Mangai. Była ona usytuowana nad wąwozem, nad którym wisiał most łączący dwie połówki świątyni.

Z jednej strony doliny była górna część świątynię, która zawiera wysoką świątynię z czterema wieżami, w których centrum była Suva Kaita. Obszar ten obejmował sześć rzeźb Toa Mata.

Po drugiej stronie doliny była niższy teren świątyni, który obejmował Amaja-Nui i gigantyczny posąg Głowy Toa. Głowa Toa została później zniszczona przez Takanuvę by ujawnić gigantyczny posąg Pakari noszonej przez Takuę. Sama dolina była zalesiona, a rośliny tropikalne rosły na różnych częściach Kini-Nui.

Pojawienia

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki