FANDOM

Ko Metru to nie miejsce do wspinaczki. Poślizgnięcia się i spadnięcia w dół ku swemu przeznaczeniu owszem, ale nie wspinaczki" - Iruini

Ko Metru
Kometru.jpg
Położenie Metru Nui
Status W pełni odbudowane

Ko Metru to przepiękne miasto, w którym zawsze panuje niebywała cisza. Niektórzy Matoranie uważają, że to "najpiękniejsze z miast Metru Nui". Budynki są wprawdzie wykonane ze zwykłych materiałów, ale są pokryte olśniewającymi kryształami lodu. Najokazalsze budowle to Wieże Wiedzy. Ko Metru słynie z jasnowidzów, proroków i czarowników, którzy żyją właśnie w tych wieżach. Są tam też uczniowie, chcący nauczyć się wszystkiego od swych mistrzów, oraz posłańcy przenoszący wieści. Wbrew pozorom, to właśnie praca posłańca jest najtrudniejsza: często trzeba biec, ale nie wolno hałasować ani zakłócać spokoju, a wiadomości oznajmiać szeptem. Ehrye jest jednym z nich. Nuju często przebywał w najwyższej z wież, zwanej Wieżą Rozmyślań. Tam już w ogóle nie wolno wydawać dźwięków. Każdy, kto hałasuje, zostaje natychmiast złapany przez patrol Vahki, znanych tam jako „Vahki widma”, ze względu na swą cichą pracę. Ceniący ciszę Matoranie, dla których nawet cichutkie brzęczenie pluskwy Hoto jest ogłuszającym rykiem, nie przepadają za innymi miastami poza Ga Metru – w innych jest dla nich po prostu za głośno.

Ko Metru ma własny układ Moto-szybów. Są specjalnie zaprojektowane, aby wydawały minimalnie ciche dźwięki. Stacje składają się z jednego pomieszczenia, zamykanego z dwóch stron jak wiatrochron: najpierw wchodzi się do jednego, zamyka drzwi i dopiero otwiera drugie. Chodzi o to, aby zminimalizować poziom hałasu. Cichy szmer Moto-szybów dla Ko-Matoran brzmi jak burza z wiatrem o sile 10 stopni w skali Beauforta.Pomieszczenie neutralizuje nawet dość głośne odgłosy wchodzenia po rampach.

Większość Wież zawaliła się w czasie ataku Makuty na miasto. Gdy Matoranie powrócili do miasta, zrozumieli, że Ko Metru prawdopodobnie ostatnie podźwignie się z ruin.

Gdy Zakon Mata Nui użył Włócznii Artakhi, Ko Metru zostało w pełni odbudowane.

Najważniejsi mieszkańcy to:

  • Nuju - nauczyciel, jasnowidz, Toa Metru i Turaga Lodu.
  • Ihu - mentor Nuju; nie żyje. Jego imieniem nazwano jedną z gór, gdzie leży Ko - Koro.
  • Jaa
  • Ehrye - posłaniec znający położenie Wielkiego Dysku Lodu.
  • Kopeke - nowy kronikarz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki