FANDOM

"Ponieważ Kojol był zarozumiałym, aroganckim, nieznośnym błaznem. Skoro ktokolwiek inny chciał oszczędzić mi kłopotów z zabiciem go pewnego dnia, niech tak będzie."
Makuta Mutran, Kroniki Mutrana
Kojol
Noimage.jpg
Makuta
Przydzielony Region Artakha
Maska Nieznana
Narzędzia Nieznane
Status Martwy
Wymowa Ko-jol

Kojol był Makutą Artakhi i członkiem Bractwa Makuta.

Biografia

Wczesne życie

Wielki Duch Mata Nui stworzył Kojola około 100 000 lat temu używając basenu substancji znanej jako Antidermis położonego na jednej z Południowych Wysp Wszechświata Matoran. Jak inni Makuta, został członkiem Bractwa Makuta, organizacji mającej na celu zachowanie porządku i służenie woli Mata Nui. Kojol był odpowiedzialny za stworzenie kilku ras Rahi, które zaludniły Wszechświat Matoran. Specjalizował się w latających i morskich Rahi, takich jak Proto Smok.

Po Matorańskiej Wojnie Domowej na Metru Nui, Kojol został przypisany do obserwacji wyspy Artakhi oraz niezamieszkiwanych wysp dookoła niej, i był jedną z niewielu istot, która znała jej władcę. Utrzymywał lokalizację wyspy w sekrecie, posuwając się nawet do użycia swych powietrznych i morskich Rahi by te strzegły Artakhę od intruzów, nawet innych Makuta.

Gdy Teridax zwołał Spotkanie na Destralu by ujawnić swój plan i przejąć władzę nad Bractwem, Kojol stanął po jego stronie. Plan w sporej części polegał na kooperacji Kojola, którego dyskrecja denerwowała Bitila i Mutrana. Gdy Makuta ewoluowali, Chirox wziął fragment Antidermis i pancerza Kojola by zbadać, co się z nimi stało.

Szturm na Artakhę

Później, Kojol pozwolił szturmowi na Artakhę wykraść Kanohi Avohkii i był jedynym Makutą, który wziął w tym udział. Podczas inwazji, Kojol poprowadził drużynę uderzeniową składającą się z Visoraków, Rahkshi i Exo-Toa. Drużyna Visoraków została szybko pokonana przez dwa Kryształowe Węże, a Rahkshi zostały pokonane przez wynalazki Artakhi. Jednakże, Exo-Toa udało się przejąć kontrolę nad wyspą, pozwalając Kojolowi wejść do fortecy Artakhi i wykraść Avohkii.

Kojol udał się później na Xię by ukazać nowy rodzaj zżerającego pancerz wirusa. Chciał by Vortixx włączyli to do produkcji jako broń. Będąc tam, skrył kilka wirusów pod Xią dla bezpieczeństwa; tysiąc lat później te wirusy odzyska The Shadowed One. Bez wiedzy Kojola Artakha nakazał Zakonowi Mata Nui wyeliminować każdego, kto znał lokalizację jego wyspy. Tobduk uwolnił wirusa Kojola, który zaatakował i pożarł jego pancerz. Antidermis Kojola zostało później zniszczone w płomieniach pieca Xiańczyków.

Alternatywne Wszechświaty

Alternatywny Wszechświat Imperium Toa

W tym alternatywnym wymiarze, Kojol był jednym z trzech Makuta zamieszkujących Archiwa, wraz z Teridaxem i Kriką. Później dołączył do bitwy w Koloseum z grupą oporu dowodzoną przez Pohatu. Po walce, jego zbroja została zmiażdżona przez Toa Żelaza, a esencja spalona przez Toa Plazmy.

Cechy i umiejętności

Nawet jak na Makuta, Kojol był stosunkowo tajemniczy i nigdy nie dzielił się swą wiedzą z innymi, nawet tą o lokalizacji Artakhi. Jego wiedza uczyniła go aroganckim i nieznośnym.

Będąc Makutą, Kojol posiadał kontrolę nad Cieniem, umiejętność produkcji Kraata oraz wszystkie czterdzieści dwie moce Kraata.

Pojawienia

Przewodniki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki